recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer på et lavt budget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer på et lavt budget

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Lasse88 Lasse88 skrev:

Har haft den jeg linker herunder til i et år. Er rigtig glad for den, men det er en trykkammer subwoofer, så man skal vænne sig til at den trykker trommehinder, ryster puder, hynder og lår. Det er ikke den klassiske banke i gulv subwoofer. Grunden til jeg skriver det er at der er mange forskellige holdninger til denne slags subwoofer. Men jeg vil sige at jeg er blevet stor fan af den, vil endda sige at den er fænomenal når det kommer til musik og bedre til film end hvad jeg var vant til før. Jeg ledte netop også efter en subwoofer på budget dengang og nu er den endda en del billigere på tilbud.






Derfor jeg linker,spørger til en subwoofer der koster 1200kr + fragt og en anden til 2200kr


Redigeret af gasolin - 14-April-2023 kl. 10:35
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Derfor jeg linker,spørger til en subwoofer der koster 1200kr + fragt og en anden til 2200kr


Så køb den til 1200....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Lasse88 Lasse88 skrev:

Har haft den jeg linker herunder til i et år. Er rigtig glad for den, men det er en trykkammer subwoofer, så man skal vænne sig til at den trykker trommehinder, ryster puder, hynder og lår. Det er ikke den klassiske banke i gulv subwoofer. Grunden til jeg skriver det er at der er mange forskellige holdninger til denne slags subwoofer. Men jeg vil sige at jeg er blevet stor fan af den, vil endda sige at den er fænomenal når det kommer til musik og bedre til film end hvad jeg var vant til før. Jeg ledte netop også efter en subwoofer på budget dengang og nu er den endda en del billigere på tilbud.






Derfor jeg linker,spørger til en subwoofer der koster 1200kr + fragt og en anden til 2200kr
Nah, alt under den pris er bare en bashøjttaler i et kabinet. Dit budget rækker ikke til en rigtig subwoofer.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 13:29
hvorfor mener du ikke en subwoofer til 1200-2200kr kan være en rigtig subwoofer ?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

hvorfor mener du ikke en subwoofer til 1200-2200kr kan være en rigtig subwoofer ?
Fordi du skal ha en god kraftig forstærker, en god højttalerenhed, og ikke mindst et godt afstivet kabinet For at få en ren dyb basgengivelse uden bulder til en pris der ikke rækker. Det får du sandsynligvis i den brugte SVS sub der er linket til. Jeg har tilgode at høre billigere subs, som gør en forskel toneområdet under 80 Hz.


Redigeret af Munch - 14-April-2023 kl. 14:12
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 15:02
Hvis dit budget nu er 2000, så læg 167kr til side de næste 3 måneder og køb den SVS. Som Munch skriver, skal du have forstærker, enhed og kabinet. Og du vil gerne have lukket kabinet som sætter flere krav til forstærkereffekt. 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

hvorfor mener du ikke en subwoofer til 1200-2200kr kan være en rigtig subwoofer ?
Fordi du skal ha en god kraftig forstærker, en god højttalerenhed, og ikke mindst et godt afstivet kabinet For at få en ren dyb basgengivelse uden bulder til en pris der ikke rækker. Det får du sandsynligvis i den brugte SVS sub der er linket til. Jeg har tilgode at høre billigere subs, som gør en forskel toneområdet under 80 Hz.

Helt enigThumbs Up

Den Cambridge har en frekvens respons på 39Hz -200hz ved -6db. så responsen ligger nok tæt på 0db. ved 50hz.Embarrassed

Med med en vægt på 5kg. En 6-1/2" Bas, så er det nok ret begrænset for hvor meget dybde og slagkræft man kan opnå.Smile

Iht spec. så er der en verden til forskel i mellem den SVS som der er et link på vs Cambrigde
Her er vi på 24-260 Hz +/- 3 dB

Det er jo en ret beskeden merpris, måske den brugte SVS endda kan forhandles lidt?



 




Redigeret af Potter - 14-April-2023 kl. 15:21
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 15:27
Det ikke sikkert den er til salg på et senere tidspunkt 

Jeg kunne godt købe en ny krk S8.4 selv om jeg godt vil holde mig på max 2000kr

Den har det hele uden at fylde alt for meget, men er heller ikke lille

Cambridge subben er billigere har 200 watt, 2 passive bass, så der er ingen port shuffling og er mindre en krk og svs subben

#potter der er 3 x 6.5"

Der er stadig en system audio se 175 til salg også for 1200kr



Redigeret af gasolin - 14-April-2023 kl. 15:50
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Det ikke sikkert den er til salg på et senere tidspunkt 

Jeg kunne godt købe en ny krk S8.4 selv om jeg godt vil holde mig på max 2000kr

Den har det hele uden at fylde alt for meget, men er heller ikke lille

Cambridge subben er billigere har 200 watt, 2 passive bass, så der er ingen port shuffling og er mindre en krk og svs subben

#potter der er 3 x 6.5"




Jeg er helt med på den har 2 passive membraner, men det ændre jo ikke på specsWink

De de der KRK kender jeg slet ikke, selv om jeg har afprøvet rigtig rigtig mange subs i min stue bio, dyr som billige.

Men KRK SPL opgivelser er da helt hen i vejret lol lolLOLLOL den lille S84, 112.8 db.

@gasolin, de er i øvrigt front ported.
https://www.krkmusic.com/Powered-Subwoofer/s8
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 16:36
Ja den er front ported,reviews angir den til ikke at have port støj


Redigeret af gasolin - 14-April-2023 kl. 16:37
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Det ikke sikkert den er til salg på et senere tidspunkt 

Jeg kunne godt købe en ny krk S8.4 selv om jeg godt vil holde mig på max 2000kr

Den har det hele uden at fylde alt for meget, men er heller ikke lille

Cambridge subben er billigere har 200 watt, 2 passive bass, så der er ingen port shuffling og er mindre en krk og svs subben

#potter der er 3 x 6.5"

Der er stadig en system audio se 175 til salg også for 1200kr

Hvad betyder det med stort?
SVS har en potent 12 tommer bas!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Cambridge subben er billigere har 200 watt, 2 passive bass, så der er ingen port shuffling og er mindre en krk og svs subben

Cambridge subben er mere en bashøjttaler end en sub.
Den går ikke så dybt som mine fronter med 2x 6,5” enheder (og som for øvrigt vejer 5x Cambridge bashøjttaleren).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu