|
Subwoofer problemer |
Besvar |
Forfatter | |
Buggy
Junior bruger Oprettet: 25-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Juni-2020 kl. 23:38 |
Hejsa alle
Jeg har fået problemer med min gamle trofaste Infinity Kappa subwoofer, som pludselig er begyndt at komme med “knasende” lyde - ligesom om at der var tilsluttet en mikrofon med en løs forbindelse! Jeg har prøvet at frakoble alle kabler og skifte strømkabel, men med det samme at subwooferen bliver tændt, begynder den at skratte! Er der min nogen af jer, som kan komme med et kvalificeret gæt på, hvad der mon kan være galt med min kære sub? På forhånd tak Kristian
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
Højst sandsynligt en færdig elektrolyt i sub'ens indbyggede forstærker.
|
|
Buggy
Junior bruger Oprettet: 25-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for dit input, Nagash!
Måsk er jeg så heldig, at problemet har løst sig selv. Efter at have skrevet i går, slukkede jeg sub'en og gik i seng. Her til morgen prøvede jeg at tænden sub'en igen og de skrattende lyde var væk - selv efter at have afspillet en hel film, er der stadig ikke tegn på "mislyde", så måske er jeg sluppet med skrækken denne gang. Jeg er dog godt klar over, at mit håb måske lever på lånt tid - sub'en er efterhånden 16-18 år, så måske er det de første tegn på, at den er ved at være gammel. Næste spørgsmål er så, om det kan betale sig at få den repareret eller om det er bedre at gå på jagt eftrer en ny sub? Jeg er heller ikke klar over, om der er sket meget udvikling af subwoofere siden dengang...? Tak for hjælpen! Kristian |
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis den ellers virker tilfredsstillende for dig er det kun dig selv, der kan svare på om det kan betale sig at reparere den. Hvis det, som Nagash er inde på, blot handler om en lyt som skal skiftes, så koster en sådan måske 10-20 kroner, og er du bare lidt handy kan du sagtens skifte den selv (jeg har for nylig udskiftet samtlige lytter på delefiltrene på tre af mine højttalere, var virkelig ikke svært!). Er det derimod enheden som er gået er det måske en anden sag ...
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |