recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer problemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Buggy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Buggy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer problemer
    Sendt: 05-Juni-2020 kl. 23:38
Hejsa alle

Jeg har fået problemer med min gamle trofaste Infinity Kappa subwoofer, som pludselig er begyndt at komme med “knasende” lyde - ligesom om at der var tilsluttet en mikrofon med en løs forbindelse! Jeg har prøvet at frakoble alle kabler og skifte strømkabel, men med det samme at subwooferen bliver tændt, begynder den at skratte!Cry

Er der min nogen af jer, som kan komme med et kvalificeret gæt på, hvad der mon kan være galt med min kære sub?

På forhånd tak

Kristian
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2020 kl. 00:13
Højst sandsynligt en færdig elektrolyt i sub'ens indbyggede forstærker. 
Til top
Buggy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Buggy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2020 kl. 16:14
Tak for dit input, Nagash!

Måsk er jeg så heldig, at problemet har løst sig selv. Efter at have skrevet i går, slukkede jeg sub'en og gik i seng. Her til morgen prøvede jeg at tænden sub'en igen og de skrattende lyde var væk - selv efter at have afspillet en hel film, er der stadig ikke tegn på "mislyde", så måske er jeg sluppet med skrækken denne gang.

Jeg er dog godt klar over, at mit håb måske lever på lånt tid - sub'en er efterhånden 16-18 år, så måske er det de første tegn på, at den er ved at være gammel.

Næste spørgsmål er så, om det kan betale sig at få den repareret eller om det er bedre at gå på jagt eftrer en ny sub? Jeg er heller ikke klar over, om der er sket meget udvikling af subwoofere siden dengang...?

Tak for hjælpen!

Kristian
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 15:47
Hvis den ellers virker tilfredsstillende for dig er det kun dig selv, der kan svare på om det kan betale sig at reparere den. Hvis det, som Nagash er inde på, blot handler om en lyt som skal skiftes, så koster en sådan måske 10-20 kroner, og er du bare lidt handy kan du sagtens skifte den selv (jeg har for nylig udskiftet samtlige lytter på delefiltrene på tre af mine højttalere, var virkelig ikke svært!). Er det derimod enheden som er gået er det måske en anden sag ...
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu