recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer summen - underlig løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer summen - underlig løsning

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af hmrdk hmrdk skrev:

Hej Mufti


Er det ikke det, der er nogen her i tråden, der mener måske kunne fikse problemet? Strømstikket er til forstærkeren (den jeg har i dag har ikke jord).

(Subwooferen har sådan et stik her - det fås vel ikke med jord?)

God dag :)

Mvh.
Henrik
Hvis jeg googler din sub og set ud fra billederne, så er dette 230V net kabel der benyttes, og ikke det du linker i ovenstående link.
https://www.av-cables.dk/8-tals-stroemkabel/netkabel-med-rundt-euro-netstik-8-tals-2-m.html


Redigeret af Potter - 07-November-2019 kl. 11:40
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 11:40
Som Mufti skriver, prøv Y kablet.
Til top
hmrdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2019
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 11:53
@Potter: Men det netkabel burde vel ikke give nogen forskel i forhold til de stik jeg allerede har prøvet i subben - der er jo ikke jord i? Tidligere i tråden blev nævnt at jord på receiveren måske kunne hjælpe. Så strømstikket er til den.

Forstærkeren er en NAD D7050, så den har 2 udgange til sub. Så burde godt kunne bruge dette kabel.

Tak for jeres svar.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 12:47
Du skal bare lave en stel forbindelse fra det ene apperat til det andet. Jeg havde samme problem med en effektforstærker og reciever der var forbundet med phono. Receivere har oftest en "GRN" forbindelse og der satte jeg en ledning i og omkring en skrue i forstærkeren. Så var brum væk
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 13:09
Måske kan det være noget så simpelt som dårlig forbindelse i subwooferkablet/ stikket ?
Har du prøvet at rykke lidt i kablet
 
 
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Måske kan det være noget så simpelt som dårlig forbindelse i subwooferkablet/ stikket ?
Har du prøvet at rykke lidt i kablet


Du mener i det kabel som ikke er der?! (han skriver jo netop at den brummer, selv uden signalkabel).
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
hmrdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2019
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 15:31
Tak for tips.

@berdel Jeg prøvede det lige - men gav desværre ikke nogen forskel.

Måske det er noget med subben der er galt eller slidt (den er 10 år gammel).

Nu har jeg prøvet at bestille de to kabler nævnt tidligere samt sådan en her til subbens strøm:

Hvis ikke alt det virker, så må jeg bare leve med lidt brummen og spare sammen til en større ;-)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 15:48
Er du sikker på at du får ordenligt fat i stel på begge apperater? Det lyder meget som det problem især nå du kan få det til at gå væk vil at røre ved begge på samme tid.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det kan være to ting. Du mangler jord i stikket til strømmen til den,


Vi kigger lige på bagsiden af subwooferen.
Hvor skal det kabel med jord i henne?





Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

eller du kabel fra subwoofer og til receiver er ikke skærmet godt nok


Når man skriver "selv uden nogen form for signalkabler i eller noget", betyder det at der ingen signalkabel er i subwooferen. Så det kabel der ikke har fysisk forbindelse til subwooferen er for dårigt skærmet.
Når det nu ikke har forbindelse til subwooferen, hvordan kan det så have indflydelse?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 17:57
hvad sker der vis du skifter på den knap der står Phase på.?
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af hmrdk hmrdk skrev:

Hej forum

Jeg har brug for nogle klogere hoveder end mit :) 

Jeg har haft en B&W ASW608 subwoofer i mere end 10 år nu koblet til en NAD Surround Receiver. Den har altid brummet når den er tændt. Det er ikke vildt højt, men nok til at være irriterende hvis der er stille i rummet eller man ser noget på lav volume. Har boet 3 forskellige steder, og det var samme alle steder. Den gør det når strømstikket er i og den er tændt - selv uden nogen form for signalkabler i eller noget. Har også prøvet den på 2 forskellige receivere.

Nu har jeg i dag fordi jeg lige skulle flytte på den opdaget noget meget underligt. Hvis jeg løfter den og samtidig rører ved bagpladen, så bliver den stille som en mus. Hvis jeg bare løfter den uden at røre ved bagpladen eller sætter den på gulvet igen og rører ved bagpladen summer den stadig. Jeg skal løfte den og røre ved bagpladen samtidig for at den bliver stille. Den spiller stadig når der kommer signal.

Nu kommer spørgsmålet til professoren :) Hvad foregår der? Og kan jeg gøre noget så den altid er så stille - ville virkelig være skønt. Det er lidt upraktisk at jeg skal sidde og holde den i skødet for at der er stille :)

Den summen du hører, kommer den via højttalerenheden eller er det en mekanisk summen du hører?
Hvis det er en mekanisk summen kan det være en transformator i strømforsyningen der vibrerer.
Til top
hmrdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2019
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 09:31
Tak for jeres svar.

Phase knappen gør desværre ikke nogen forskel.

Jeg tror det kommer fra højttaleren mere end elektronikken indefra. Men lidt svært at sige.

Nu må se om det hjælper med jord og bedre kabler.

God weekend.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu