|
Subwoofer summer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
pjonassen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juni-2012 kl. 15:36 |
Jeg har et 7.2 setup bestående af en Onkyo tx-nr 809 samt focal Six XL og 2 Cub2 subwoofere.
Subwooferne er koblet til Onkyo'en med et 5 meter langt Profigold LFE stik. Jeg døjer med at begge subwoofere summer. Det er ikke stikket der samler noget op, for summen forsvinder når jeg tager kablet ud ved recieveren. Jeg har googlet løs de sidste 3 dage for at finde nye og bedre råd, men intet ser ud til at virke. Jeg bor i et gammelt hus fra 1925 - elinstallationerne vil jeg skyde på er fra en gang i 70'erne. Der er ingen jord i nogen af stikkontakterne. Mit eget bud på problemet skal findes her. Det er nu begyndt at irritere mig så meget at nu skal der bare ske noget. Udskiftning af alt el er tegnebogen ikke til, men... Jeg faldt så over denne tingest i dag: Er der nogen som har en mening? Gerne en kvalificeret en. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad sker der, hvis du piller den ene sub fra?
(prøv med først den ene og herefter den anden) Har du prøvet at vende netstikkene en af gangen på forstærker og subs? Klaus |
|
![]() |
|
pjonassen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 154 |
Sub-forslaget har jeg prøvet efter dit indlæg. Stadig det samme.
At vende stikkene var noget af det første jeg prøvede, da det dukkede op som et af de første forslag på nettet. Selv om jeg er total uerfaren i alt hvad der hedder el, kan jeg kun beskrive lyden som om der er en uønsket elektrisk støj - som så forstærkes med op når jeg skruer op for volumen på subben. Derfor nævnte jeg også at lyden forsvinder så snart recieveren kobles fra og subben stadig er kablet - bare for at udelukke manglende afskærmning af kablet.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Det vil sige at de også brummer når du kun har en sub på, uanset hvordan strømstikkene vender?
Ved t-Hansen har de en nf-isolator til 99 kroner, prøv at køb en og sæt den på den ene sub og kør så kun med den sub. Klaus |
|
![]() |
|
Jeg har rodet lidt mere med tingene...den summer faktisk mindre når jeg kobler den ene subwoofer HELT fra. Altså ud af reciveren og tager netstikket ud. Fancy that!
Er det til nogen hjælp? Redigeret af pjonassen - 15-Juni-2012 kl. 19:12 |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Hvad sker der så.? forsøg så at gøre gentage det med den anden subwoofer. Jeg tænker nemlig, at signal kabel kan lave noget støj ud fra de øvrige forslag.
|
|
![]() |
|
Får de strøm fra samme forlængerledning?
Klaus |
|
![]() |
|
@Kenzo85
Som udgangspunkt summer de begge to. Når jeg fjerne kablet fra selve sub1 + sub2 stopper den jeg har taget signalet fra med at summe. @Klaus Ja, de får strøm fra samme stik. Også her har jeg prøvet at vende netstik på dem hver især (En af gangen selvfølgelig) Jeg bed selvfølgelig mærke i at det ikke kommer synderligt bag på dig at den summen jeg oplever minskes når det ene signal fjernes. |
|
![]() |
|
Det er de her kabler jeg benytter:
|
|
![]() |
|
Er der nogle af dine enheder der burde være sluttet til jord? Er der 3 ben i strømstikkene? Klaus |
|
![]() |
|
Nu er mit surrround-set up rimligt nyopstillet. Under 2 mdr. gammelt. Der er ikke nogen af tingene der er leveret med 3 benet stik. Nu er jeg som sagt ikke ferm udi el, men jeg kunne da godt have en mistanke om at Onkyo'en burde jordes. Men det er mere udfra en betragtning om at den har en del tilslutninger og dermed genstand for spænding fra forskellige enheder.
Main out er et LG 60ps8000 Hdmi 1 Blurayafspilleren Hdmi 5 HTPC samt de 2 aktive subwoofere Jeg har som udgangspunkt ikke mulighed for at jorde noget af det da alt el'en i stueetagen har nogle år på bagen.
|
|
![]() |
|
Synderen er fundet. Da jeg skrev sidste indlæg kom jeg til at tænke på at min HTPC er en Xtreamer. Den kører på en transformer. Da jeg pillede den af stikdåsen forsvandt summelyden.
Tak til dig Klaus og til dig Kenzo. Jeg beklager at jeg har spildt jeres tid. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |