recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer til B&W dm683
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer til B&W dm683

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 22:31
Bare du sørger for den går ned til 25 hz +- 3 db
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Så i vil mene jeg skal lede efter en XTZ 99w12.16?

Vil ikke op på 3500kr så skal finde en brugt og chancen for det blir nok minimal?

Vil i ikke kommentere på om det er nytteløst at købe en asw600, kender ikke så meget til sub kigget bare på hvor mange watt den har og en asw600 har jo kun 150w hvorimod en 608 eller 610 har 200w

Foerst og fremmest vi jeg sige at du ikke kan bruge de watt angivelser til noget fornuftigt. Subwoofere er markant forskellige at efter om de har lukket boks eller er basrefleks og alt efter hvor stor kassen er og hvad der sidder i af enheder. Den ASW600 du har kig paa er lille, lukket og med en relativt lille 10 tomme enhed. Det peger paa at den nok ikke kan spille ret hoejt foer det begynder at knibe. Det hjaelper heller ikke at den har en lille forstaerker. Uden af kende den i oevrigt vil jeg tro at du er bedre stillet uden den subwoofer, hvis ellers du har en rimelig foerstaerker til dine dm683.
Om du saa skal koebe en xtz ved jeg ikke. Jeg har haft en i 12 tomme udgaven. IMO er det mere en musiksubwoofer end til bio. Hos mig loed den afgjort bedst med lukkede porte, men saa kunne den ikke rigtig foelge med mine gulvhoejttalere. Jeg blev aldrig rigtig gode venner med den saa jeg solgte den.

EDIT. De samme betragtninger gaelder ogsaa asw608 og andre lignende smaa lukkede subwoofer. Det giver ikke rigtig nogen mening at saette een 8 tomme basenhed til at lave det arbejde 4 6,5 tommer enheder plejer at lave.

Redigeret af dpny - 09-September-2013 kl. 22:55
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 23:11
Okay, så skal jeg så kigge på nogle større fx concept 12? Eller asw610
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 23:22
Ja hvis sub'en skal være billig, bør du kigge efter en 12 tommer. En mindre sub bliver meget dyrere hvis den skal yde det samme. Eksempelvis er Velodyne mere effektive i de små størrelser, men også dobbelt så dyre.

Redigeret af Kampus - 09-September-2013 kl. 23:24
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 08:46
12 tommer? Er 10 tommer heller ikke nok? :)

Og hvordan med 2 stk 8 tommer?

Vil i hellere anbefale at spare et par tusinde mere sammen end at gøre noget af overnævnte? :) og så måske finde en god pris på en noget bedre? 
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 09:13
en god 10 tommer er bedre end 2 dårlige 8 tommer

Hold øje med subs fra

Rel

Svs

Velodyne

Og køb en ordentlig når du har penge til det.

Mange af de billige kan dårligt kaldes for subwoofere men er ikke andet end bas kasser.
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 09:18
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

12 tommer? Er 10 tommer heller ikke nok? :)

Og hvordan med 2 stk 8 tommer?

Vil i hellere anbefale at spare et par tusinde mere sammen end at gøre noget af overnævnte? :) og så måske finde en god pris på en noget bedre? 

Til en bashøjttaler er 8 tommer fint, ikke til en sub. 10 tommer ligger på vippen, men med en kraftig forstærker kan den bruges. Vi snakker om at gengive et LFE spor fra 15 til 120 hz med tilstækkelig db, det kræver der skal flyttes meget luft.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 09:34
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-subwoofer/id-1003067687/

Orv, jeg er fristet....

Manden har også et sær R55 og R50 til salg.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Orv, jeg er fristet....

Klaus

he he tænkte nok det var noget for dig Big smile
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 10:15

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Orv, jeg er fristet....

Klaus

he he tænkte nok det var noget for dig Big smile

Klaus er allerede på vej til Silkeborg...
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu