|
Subwoofer til B&W dm683 |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ja såmænd, hvis ikke man havde i forvejen, så...... |
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
Fridel.
Nu vil jeg ikke anbefale dig noget bestemt, men for at illustrere hvad det er jeg mener med at små lukkede subwoofere har begrænset ydelse vil jeg foreslå dig at på at kigge over på data-bass. Der er en gut der måler og offentliggør målinger på alle mulige forskellige subwoofere. Du kan prøve at sammenligne BW asw610XP (lukket) med svs pb12 (basrefleks). De koster ca det samme. Hvis du sammenligner graferne for "samme lydtryk" vil du se at asw610xp i det store hele får hvad jeg vil kalde "lammebank". Det eneste den reelt er bedre til er at være fysisk lille.. Det er self. også attraktivt, men når talen falder på ydelse (for pengene) er der IMO ikke ret meget at komme efter med lukkede subwoofere. Sagen stiller sig nok ikke så skarpt hvis der kommer flere penge på bordet, men i budgetklassen kan jeg ikke se andet end at en refleks sub er vejen frem hvis man vil kunne spille højt med den. http://www.data-bass.com/data?page=system&id=54&mset=52 http://www.data-bass.com/data?page=system&id=66&mset=71 Du kan også prøve at sammenligne svs sb12 som er lukket med svs pb12. Den har en sammenlignelig højttalerenhed og samme forstærker. Igen ser man det samme. Ydelsen for pb12 er markant bedre. http://www.data-bass.com/data?page=system&id=80&mset=86 Redigeret af dpny - 10-September-2013 kl. 10:50 |
||
![]() |
||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
|
@ dpny
Off topic: Jeg ved der findes en side der gør lidt af det samme med forstærkere/receivere - målinger af deres output osv. Er det en du også ligger inde med? |
||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
Ikke hvad jeg lige kan komme i tanke om. Hometheaterhifi har nogle gange lidt, men jeg kender ikke noget der er sammenligneligt med data-bass.
Redigeret af dpny - 10-September-2013 kl. 12:09 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
|
Korrekt, men fortsatte gennem Silkeborg videre til Rødkærsbro? Klaus |
||
![]() |
||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
|
Det kunne jo være! Tak alligevel. |
||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 11 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Januar-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
|
du kan købe min svs pb12-nsd til 4000 kr, tror du får svært ved at finde en sub som er ligeså god i den prisklasse. den er brugt meget lidt og mest til musik men ca 100 timer i alt. 7 mdr gammel
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Okay, kortet pegede ellers på Silkeborg. Fik du højttalerne? |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
|
Nej, er på arbejde, så jeg skulle bare fra Horsens til Rødkærsbro.
Jeg mangler ikke bas. Klaus |
||
![]() |
||
|
Men målinger siger intet om, hvordan den enkelte sub lyder i sig selv. Klaus |
||
![]() |
||
|
Virkelig? Slet "intet"? Det tror jeg ikke på at du selv mener.
Redigeret af dpny - 10-September-2013 kl. 16:49 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |