recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer til Dali Motif/Fazon surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSubwoofer til Dali Motif/Fazon surround

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer til Dali Motif/Fazon surround
    Sendt: 09-September-2009 kl. 07:20
Som nævnt i en tidligere tråd, har  jeg lige købt 2xDali Fazon Sat (til baghøjtalere) og 3xDali Motif højtalere (til front og center). De skal sættes til min Sony STR-DG820 receiver.

Jeg har naturligvis brug for en sub. Min originale plan var at købe en Dali SWA 12 brugt, men er begyndt at synes at den måske er lidt for stor en klods (og desuden røg prisen også op på den jeg havde fundet). Derudover har jeg egentlig aldrig været den helt store fan af voldsom bas (selvfølgelig vil jeg gerne kunne høre nogle ordentlige eksplosioner i film, men jeg foretrækker at mine ribben ikke begynder at rasle :)

Jeg overvejer nu istedet enten en Harbosub brugt eller en ny XTZ 99 W10.16 som jeg har fundet nogle rigtig gode anmeldelser af:

http://www.bildochljud.se/index.php?cat=50611&kategori=& amp;testid=3108
http://avforum.no/forum/tester-audio/45960-test-xtz-99-w10-1 6-a.html

Den kan fås ny til ca. 2300-2400 fra fyndborsen.se, hvorfra jeg alligevel skal have nogle andre ting.

Er der nogen andre jeg burde overveje, og kan alle ovenstående fungere sammen med resten af mit setup?

Til top
Tbent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2008
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 21:41

Jeg har også motif og købte sidste år en BK Elec XLS300PR og det har jeg ikke fortrudt, for den spiller pisse godt går rigtigt dybt.

Det er et lille engelsk firma men de bruger Perrless enheder så kvaliteten fejler ikke noget. Jeg tog en i Gloss Black og den er sgu flot og så levere de på 5-10 dage.

De har også en XXLS400 med lidt nyere enheder til næsten samme pris, og prisen er absolut til at leve med for den er rigtig god  

Thomas

Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro,
Google Tv, Marantz SR5013
Sony BDP-S550
Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300
Sonos Play5, Connect, Move
Server Asrock J4205 med Ubuntu
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger