recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer til Helicon Mk2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSubwoofer til Helicon Mk2

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 13:03
Om det er med musikken som prioritet #1 ville jeg gøre som det her bliver foreslået, at maksimere det som du allerede har ved at bi-ampe. Det er ikke bare den billigste løsningen, men den vil også kunne gi dig forbedringer andre steder en kun i bassen.

Når det er sagt og gjort, bi-amp kan gi en lidt bedre kontrol over bassen, men du vil nok ikke komme til at føle nogen større dynamik, og garanteret ikke noget mere dybde, da højtalerene er det svageste leddet i den her kæden.

En sub eller flere vil kunne gi dig mere dynamik da både højtalere og forstærker aflastes, en mere ren midbas da højtalerene ikke skal til at gengive de største udsvingningerne mere, og ikke mindst mere dybde, som alt efter hvilken musik du lytter til vil kunne gøre en større eller mindre forskel.

For nogle synspunkter om hvad en kvalitetssub kan bidrage med i et stereosetup vil jeg anbefale at læse den her testen fra norske Fidelity

http://lsound.no/webedit_files/83/pc-ultra%20fidelity.pdf

De mest væsentlige punkterne, som også jeg oplever de, er beskrevet der
Til top
Wision Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-September-2008
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af JannickB JannickB skrev:

Tak for alle svarene. Tjekkede lige kablerne igen, og den skulle altså være god nok :)

Jeg har ikke bi-wiret dem. Lyder interessant at prøve bi-amping, men manualen for 805 siger at bi-amping kun må gøres for >= 8 ohm og højtalerne er opgivet til 4 ohm så ved ikke om det er en god ide? Kunne være jeg skulle prøve at låne et effekt trin med hjem og afprøve før jeg kigger på en sub?

Hvis manualen til reciveren siger der ikke må bi ampes på højttalere med under 8ohm impedans og dine højttalere er 4 ohm må du nok hellere lade være, ellers ærgeligt. Tror godt de kunne bruge mere effekt.
Ellers kan det være du har en mærkelig akustik der gør bassen for blød, men så må du også passe på med at købe en sub uden at få den på prøve først.
Min hjemmebiograf udgøres primært af Dali Ikon 6, Dali Mentor LCR. Drives af Denon 2809 og Rotel 1075.
Til top
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 18:29
Er det akustikken der driller, så kan en sub være en ren gave! : )

Det fordi du da kan ha højtalerene der hvor de fungerer bedst visuelt samt med tanke på de øvre frekvenser, og placere subwooferen der hvor de dybeste frekvenserne kobler bedst.

Med flere muligheder følger der selvfølgelig..... flere muligheder, og der hvor bi-amp er plug&play, og så fungerer det eller ikke, så giver en sub langt flere muligheder både med tanke på placering og justering. Det kan derfor være noget mere tidkrævende, men når det kører, så synger det : )

Til top
JannickB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-November-2008
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 23:18
Siger mange tak for svarene  Har lige en eksamen jeg skal forbi, men derefter vil jeg i gang med at få afprøvet nogle subs (bl.a. meget interessant bud fra CSN teknik).

Redigeret af JannickB - 24-November-2008 kl. 23:20
Til top
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 09:59
Det kan jeg godt forstå, da jeg er i samme båd selv og har tre eksamener.....på en uge 

Hold os meget gerne opdateret på hvad du prøver, og husk at små subs er generelt kun bedst til en ting, og det er at være små. Så forsøg at ryd plads til en der er så stor som mulig.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu