|
Subwoofer. |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja til den pris (ca. 3000 kr + 5 surround højtalere) jeg gav er jeg meget glad for den vil dog have noget bedre i fremtiden som sagt ;-)
Man kan nemt få bedre subs som går dybbere end de 35hz men de koster sikker meget mere... Der er masser af test på nettet bl.a. på amazon ... og de fleste siger det er en rimelig god sub især til prisen. Redigeret af rotelman - 10-Februar-2016 kl. 14:26 |
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
Jeg bruger to DALI SWA-12 som går en lille anelse dybere (omkring 30Hz, selvom Dali egentlig siger 27Hz). De kommer relativt tit til salg på DBA til OK priser. Det samme gælder efterfølgerne fra Dali's nyere serier, selvfølgelig til lidt højere priser.
Jeg gav 1200kr for hver. Mit eneste klagepunkt er den blå lysdiode på fronten, men den klares nemt med et stykke sort tape :-) Redigeret af HenrikStevn - 10-Februar-2016 kl. 15:18 |
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|
Ved køb af sub,hvad er bedst,Skal højtaleren helst vende ned mod gulvet, eller være frontmonteret.
Jeg har tæppe på,eller betyder det ikke noget ? Mvh. |
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
Det er ligemeget, dybe basfrekvenser er retningsløse. |
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|
Hej. Tak for svaret. Havde ellers en ide om at med en nedadvendt højtaler,ville en gulvtæppe tage noget af bassen. Mvh. |
||
![]() |
||
|
Basfrekvenser har meget lange bølgelængder, dem kan 1-2cm tæppe ikke gøre noget ved :-)
Redigeret af HenrikStevn - 11-Februar-2016 kl. 08:58 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Teoretisk er det ligegyldigt ja. Men en højttaler der står og dunker ned i gulvet er sværere at afkoble fra underlaget. Og afkobling er alfa og omega for en ren detaljeret baslyd.
Redigeret af Kampus - 11-Februar-2016 kl. 09:41 |
||
![]() |
||
|
Det vil sige at en sub med fremadrettet højtaler er nemmere at indstille?? Mvh. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Nej det tror jeg ikke. Men har erfaret at det kan være pokkers besværligt at afkoble fra gulvet, når membranen står og pumper nedad. |
||
![]() |
||
|
Det kommer jo også an på gulvet. Hvis man har et solidt betongulv skal subben jo selvfølgelig kobles så stramt som overhovedet muligt til det, pga. gulvets store masse.
Hvis man derimod har et smågyngende trægulv, så kan det måske gøre en forskel at afkoble. Man kan jo mærke hvor meget vibration der reelt går i gulvet, det giver jo et billede af om man behøver begynde at lege med fortovsfliser eller ringe til en tømrer :-) |
||
![]() |
||
|
Hej.
Det bliver nok denne jeg køber.. http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-subwoofere-boston-acoustics-asw250-p-872.html Og da jeg ikke aner en rygende fis om det,vil gerne spørge om der er en der vil fortælle hvilken kabel jeg skal vælge ( ikke alt for dyr.) Mvh. nesager |
||
![]() |
||
|
Kig på f.eks. av-cables.dk under subwooferkabler, og køb et i den rigtige længde, alt efter hvor din sub skal stå.
Der er ingen grund til at købe noget dyrt. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |