recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer.

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

jeg vil anbefale dig at sætte LFE Low pass filter lavere , hvis du booster sub. Eks 80hz , hvis du booster 4-5 db.
Low pass filter er ikke et cut off.

Det vil jeg prøve.
Har lige et andet spørgsmål.
Hvordan kan det være at når man ser tv,skal der skrues meget op for lyden. Både DR 1 TV 2 dog ikke på folketingskanalen. Det var bedre hvis det var omvendt
Ved bluray og radio, er lyden "normal" ved en lavere styrke.
Skal det være sådan eller kan man stille på det i recieveren ?
Mvh. nesager

på eks Yamaha receivere , kan man indstille output pr indgang. +/- 6 db

Hej
Vil det hjælpe på styrken ,så der ikke skal skrues så op meget ved TV udsendelser ??
Mvh. nesager
Ps. Ved ikke om jeg har den mulighed på Marantz 1606

Redigeret af nesager - 17-Februar-2016 kl. 14:29
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 14:32

jeg vil anbefale dig at sætte LFE Low pass filter lavere , hvis du booster sub. Eks 80hz , hvis du booster 4-5 db.
Low pass filter er ikke et cut off.

Det vil jeg prøve.
Har lige et andet spørgsmål.
Hvordan kan det være at når man ser tv,skal der skrues meget op for lyden. Både DR 1 TV 2 dog ikke på folketingskanalen. Det var bedre hvis det var omvendt
Ved bluray og radio, er lyden "normal" ved en lavere styrke.
Skal det være sådan eller kan man stille på det i recieveren ?
Mvh. nesager

på eks Yamaha receivere , kan man indstille output pr indgang. +/- 6 db

Hej
Vil det hjælpe på styrken ,så der ikke skal skrues så op meget ved TV udsendelser ??
Mvh. nesager
Ps. Ved ikke om jeg har den mulighed på Marantz 1606

hvis du har den mulighed - så ja. Så vil du kunne skrue op på den enkelte indgang. Hvis alle står til 0 db. Så kan du evt på tv indgangen skrue 6 db op
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 14:47
@p.las.
Det må jeg lige have kikket efter,men tak for svaret.
Mvh.

Redigeret af nesager - 17-Februar-2016 kl. 14:47
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 14:57
Du kan også vælge forskel digital output på TV'et.. f.eks. PCM / DD / DTS på dit HDMI lyd og der er desværre STOR forskel i lyd styrken mellem dem når kilden er stereo (DR) eller DD (TV2)
Jeg har et Samsung TV og kæmper også med dette ;-)
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af rotelman rotelman skrev:

Du kan også vælge forskel digital output på TV'et.. f.eks. PCM / DD / DTS på dit HDMI lyd og der er desværre STOR forskel i lyd styrken mellem dem når kilden er stereo (DR) eller DD (TV2)
Jeg har et Samsung TV og kæmper også med dette ;-)

Hej.
Ja det er rigtig træls at man ikke har en standard på det.
Hvad bruger du på dit Samsung,det kunne jo være jeg kan bruge det på en Sony ex723
Mvh. nesager
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 18:48
Jeg sætter TV'et til DTS neo 2:5 så er lyden og lyd styrken ens i stereo / DD / reklamer og regional tv...
Hvis der ses en film fra tv2 eller der streames en film så sætter jeg tv'et til ren DD eller DTS alt efter hvad filmen understøtter.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af rotelman rotelman skrev:

Jeg sætter TV'et til DTS neo 2:5 så er lyden og lyd styrken ens i stereo / DD / reklamer og regional tv...
Hvis der ses en film fra tv2 eller der streames en film så sætter jeg tv'et til ren DD eller DTS alt efter hvad filmen understøtter.

Hej.
Tror ikke jeg har de muligheder på min Sony,såvidt jeg kan se ,har jeg Auto og PMC.
Mvh. nesager
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu