|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() Sendt: 27-Marts-2006 kl. 23:22 |
||
Som udløber om debat vedr. udtræk af undertekster fra DVB-T modtager/MyTheatre optagelse er nærværende emne oprettet. Emnet er oprindelig startet i tråden DVB-T modtagere & DVB subtitles + MHP, men fortsættes her.
Redigeret af laursen - 27-Marts-2006 kl. 23:22 |
|||
Redaktør, recordere.dk
|
|||
![]() |
|||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
||
Hej OR,
Er det værdierne fra Lucike du patcher med?
Alternativt, har du så prøvet selv at finde de rette værdier med SubtitleCreator? Der findes et WYSIWYG værktøj fra Menulinie-punktet 'Tools' -> 'Manipulate SUP'. Jeg afventer stadig udvidelser til Fusion Filesystem Reader programmet (til at udtrække undertekster fra min Digiality modtager), før jeg kan 'lege' med /Lars Redigeret af laursen - 27-Marts-2006 kl. 23:41 |
|||
Redaktør, recordere.dk
|
|||
![]() |
|||
----OR---- ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 787 |
![]() |
||
Jeg har brugt værdierne fra den SUP IFO som ProjectX laver, samt leget lidt med at ændre på Lucike værdierne. Men det er pokkermig omstændigt. Jeg har ikke haft tid til at afprøve andet end IfoEdit som muxer. Jeg har også prøvet at patche farveværdier fra en færdig DVD over i PGCen. Det var faktisk ikke så tosset. Teksten kunne da læses ![]() Indtil videre er det stream fra MyTheatre der anvendes. Det kunne være fedt , hvis Fusion Filereader kunne opdateres til at udtrække fra Digiality også. Redigeret af ----OR---- - 28-Marts-2006 kl. 01:13 |
|||
![]() |
|||
jazzydane ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2006 Status: Offline Point: 17 |
![]() |
||
Jeg har testet med værdierne fra Lucikes hjælpetekst til projectX [Findes oversat til dansk på sitet i min signatur], men uden noget godt resultat (grønt i grønt). Jeg er i gang med at teste forskellige værdier med et sup-visningsprogram (SupView) og her syntes der at være muligheder. I øvrigt virker det som om, at bitmaps i teksterne fra TV2 er med en meget tynd skrift, og det er nok det der bevirker et diffust resultat...... |
|||
![]() |
|||
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
![]() |
||
Ja det er ærgeligt at SON format fra projectx ind i DVDLab Pro ikke ser godt ud. Det var ellers superlet.
|
|||
![]() |
|||
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
![]() |
||
Prøv at rode med supremap og så redigér i IFO filen i det program så skulle man vist kunne rette grønt i grønt problemet. Der er ingen værdier og det er derfor det hele bliver grønt. http://dvd.box.sk/index.php?pid=soft&prj=info&pol=0& amp; amp;plat=SupRemap
Redigeret af digitalt.tv - 28-Marts-2006 kl. 17:02 |
|||
![]() |
|||
----OR---- ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 787 |
![]() |
||
Jeg har ikke grønne undertekster. De er sort/grå som de skal være. Efter patch af farveparametrene. Man skal patche farverne i IfoEdit. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
ja ok. Men supremap kan nu være nyttigt alligevel, hvis man vil justere.
|
|||
![]() |
|||
jazzydane ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2006 Status: Offline Point: 17 |
![]() |
||
Her et eksempel på dvb underteksten på DR1:
![]() Og her et tilsvarende stump tekst på TV2: ![]() Teksten på tv2 fremstår umiddelbart mere flosset. Jeg fandt ud af, at årsagen til at jeg havde problemer med korrekt farve skyldtes, at jeg havde sat indstilling i projectX til 4 farver. Efter at jeg har ændret til 16 farver, fungerer patchen med projectX IFO fil udmærket. Jeg har benyttet programmet SupViewer til at justere farver ens for alle undertekster, da der ellers forekom en del skift - endvidere kan man justere farvernes transparens med SupViewer og på den måde optimere resultatet i henhold til egen smag. Her er et par eksempler, først med dr1: ![]() og dernæst tv2: ![]() Skærmdumpene yder ikke teksterne fuld retfærdighed, men det giver dog et meget godt indtryk..... |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg er tilfreds med det her: http://www.brugermanualer.dk/billeder/gallery.asp?action=vie wimage&categoryid=149&text=&imageid=1437&box =&shownew= ProjectX, 256 farver, IFO patch til ny IFO PGC. Tror vi er ved at være der Kildefilen som er demuxed er iøvrigt en som er uploadet af en Humax PVR 9200T ejer, dvs. med ægte DVB undertekster. Redigeret af ----OR---- - 28-Marts-2006 kl. 22:10 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, helt enig - Det ser flot ud. Personligt foretrækker jeg dog lidt mere transparens i tekstbaggrunden. Når jeg laver DVD med dvdlab pro og srt-undertekstfiler fra tekst tv, vælger jeg skrifttype med bredt omrids og helt uden baggrund - men det går ikke rigtig med sup-IFOedit løsningen. |
|||
![]() |
|||
dvd-dyr ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() |
||
Jeg har også siddet og bøvlet med at få pæne undertekster fra DVB-T (MSI Mega Sky) overført til DVD. Jeg brugte DVB Web Scheduler til at optage en film med. DVB Web Scheduler har den fordel, at den belaster PC'en meget lidt, så der er lille risiko for at tabe frames. Jeg brugte ProjectX (med 16 farver på undertekster) og Ifoedit til at generere en DVD. Jeg fik så samme problem som alle andre: Underteksterne var uens og ofte svære at læse.
Så brugte jeg DVDSubEdit til at redigere .sup-filen. Jeg genbrugte paletten fra ProjectX, men rettede "e1" til grå og "e2" til den lyseste grå. Transparency er sat til: b(0), p(11), e1(15), e2(15): ![]() Man kan nøjes med at rette settings for én undertekst og så vælge "Apply last modifications to all". Herefter er det bare at gemme .sup-filen og generere DVD'en. /Kjeld |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |