|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Hej Kjeld,
DVDSubEdit ser da yderst interessant ud - rigtig mange og overskuelige funktioner! Har du prøvet OCR funktionaliteten for at få oversat DVB-T bitmap teksterne til SRT klartekst-format - fungerer det fint (selv med danske karakterer)? SRT formatet er noget lettere at have med at gøre i diverse DVD Author programmer. For interesserede i mere om emnet DVB-T undertekster og SUP, er der iøvrigt ogå tråden Trække film ud af Digiality CX302. /Lars Redigeret af laursen - 08-September-2006 kl. 11:03 |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
![]() |
|
dvd-dyr ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() |
Jeg prøvede lige OCR-funktionen. Det virker, men ikke perfekt. Den kan ikke klare æ, ø og å og den kløjs også i diverse specialtegn.
Jeg prøvede lige med Subrip. Den havde det også svært med at fortolke den samme .sup-fil. Jeg har tidligere brugt Subrip, hvor det virkede meget overbevisende. Men hvis man kigger kritisk på underteksterne fra min optagelse, er de altså heller ikke rigtig pæne. De er sådan lidt flossede i kanterne. Hvordan mon det kan være? Er det ProjectX? Jeg skulle da mene, at underteksterne i .sup-filen burde være magen til de bitmaps, der blev sendt via DVB-T oprindeligt. /Kjeld |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10478 |
![]() |
Har du eventuelt prøvet programmet Subtitle Workshop til dette. Her er måske en chance. Programmet klarer p.t. konvertering mellem over 50 undertekstformater. Flemming Redigeret af fltk - 08-September-2006 kl. 12:09 |
|
![]() |
|
dvd-dyr ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() |
Jeg har egentlig ikke den store interesse i SRT-filerne. Jeg bruger ikke DivX, så SUP-filerne skal bare give et pænt resultat, så er jeg tilfreds.
Jeg fandt en endnu bedre løsning i denne tråd. Der skal rettes i ProjectX. Nærmere bestemt filen "resources/colours.tbl". Her indføjes linierne:
Og så skal filen "DVBSubpicture.java" i "src/net/sourceforge/dvb/projectx/subtitle/" opdateres med indholdet fra DVBSubpicture.zip. Herefter genoversættes ProjectX og voilà, man får undertekster, der er til at holde ud at se på. Underteksterne er dog ikke helt perfekte. Jeg synes de er for tykke sammenlignet med det man normalt ser fra en DVB-T-modtager. Jeg kan i øvrigt anbefale ReJig til at konvertere til DVD. /Kjeld |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10478 |
![]() |
Hej Lars Jeg faldt lige over programmet SupToSrt/OCR. Det skulle angiveligt kunne klare konverteringen fra SUP til SRT, men jeg har ikke kunnet få det til at virke. Måske du kan. Flemming |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |