recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "super" tilbud fra expert :D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"super" tilbud fra expert :D

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

"Tilbud" og "Udsalg" i Danmark kan latterliggøres i evigheder! Sidste grineflip over disse latterlige tilbud- og udsalgsannoner var i går - ikke overraskende også fra Expert: 

"Køtilbud: spar 299 kr. på en iPhone 4S - kun 200 stk. i HELE landet!!!"

Hvem fanden gider at stå i kø for 299 kr.?! Og så tilmed for en ældre telefon? 

Så må El-Gigantens kommende tilbud på HTC One til 2999 kr. være et NOGET bedre bud på et decideret tilbud/udsalg.

Jammen hvis du ikke mener der er nogle der gider stå i gå, så behøver man jo ikke stå i gå for at få det tilbud. Så kan man jo bare købe når de åbner. Det er da fair nok at begrænse antallet hvis man oplyser om det.

Det med høje før priser benytter de fleste butikker sig af. Supermarkederne er kendt for at lave specielt høje priser på vin, så de lige efter kan sætte dem ned med "kæmpe" rabat.

I disse tider kan man jo bare checke priserne på prissammenligning sites, for at se om det er et reelt tilbud.

Sjovt nok kører El-giganten med de samme tilbud hver anden uge på ovn og kogeplade - og før prisen bliver ved med at være den "gamle" før pris. Det tilbud bliver ved med at køre.
 
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af ehrnberg ehrnberg skrev:

Selvfølgelig er butikker sat i verden for at tjene penge. Men at de bevidst tager røven på folk, og udnytter folks godtroenhed, det er så kvalmende uetisk. Og netop af den årsag bruger jeg aldrig selv så meget som en krone hos de "sælgere". Nej sælgere er de sgu egentlig ikke engang. Hmmm. Manipulatorer, og amatører.


Tja, det er naturligvis DIN mening/vurdering....men synes egentlig at du er temmelig unuanceret....Igen; der er jo ingen købetvang hos Elgiganten. Ej heller omkring evt."mer-salgs produkter"......
( - prøver i øvrigt ikke ALLE butikker at skabe mersalg..??....)

Min egen erfaring af Elgiganten er modsat din; høflige og serviceminded sælgere. Og er aldrig blevet mødt af "sure miner", når jeg har takket til deres "mer-salgs produkter". Men det handler måske også om ens egen approach..?....    

MVH
Jesper
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Der er så vidt jeg ved ikke købetvang på noget i Danmark, udover måske Apples produkter som man bare er NØD til at eje ;-)


- Fin, humoristisk bemærkning   

Men mere alvorlig; så er apples "monopol-politik" da mere "kvalmende uetisk" end f.eks. Elgigantens forskellige "tricks" for at skabe mersalg...

MVH
Jesper

Redigeret af JesA - 22-December-2013 kl. 12:48
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 12:56
Hvilken monopol politik?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 13:02
Og her er HDTV Test af dette Sony
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl55w905a-201305172987.htm
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 03:52
Elgiganten er da ganske glimrende hvis man har lavet sin research før man bruger penge. De har tit rigtig fine priser på en masse produkter, og resten kan man jo bare sige nej til.

Nægter at tro på at der er nogen af de store kæder der er særligt fine i kanten hvad angår diverse salgs-taktikker, sådan er det jo alle steder. Ellers havde de nok valgt at uddanne deres personale i de varer de sælger, istedet for hvordan de skal sælge dem. Det er imponerende så ofte man hører noget helt horribelt fremlagt som fakta, med begrundelsen "Det sagde ham fyren nede i butikken".
Til top
ehrnberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2011
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 11:54
Der er bare meget der taler imod elgiganten. Deres utrolig uetiske salgstaktikker, og deres måde at håndtere reklamationer på, samt måden man skal komme i kontakt med dem på. Man kan ikke lige ringe og få fat i den den, hvis man har spørgsmål. Næh nej, så må man starte bilen, og håbe at sælger er på arbejde.

Er der reklamationer, bliver man som kunde henvist til leverandøren, og det er direkte imod købeloven.

Jeg er uddannet i en B&O og expert kombi. Og der blev vi uddannet i produkterne!! Sgu ikke i fif, som at sætte en bd afspiller til på forskellige sjove måder, for at svindle med billedet. Vi lavede ærligt og reelt salgsarbejde, med produktet i fokus. Selvfølgelig gik vi op i mersalg, men på en ordentlig og stille og rolig måde. Og vi havde stor succes med det.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Og her er HDTV Test af dette Sony
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl55w905a-201305172987.htm
MVH


Det har generelt fået gode anmeldelser alle steder på nær betragtningsvinklerne, men det er jo så ikke et problem hvis man sidder lige for
Desværre er jeg ikke kommet forbi et sted de har det stående fremme
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af ehrnberg ehrnberg skrev:


Er der reklamationer, bliver man som kunde henvist til leverandøren, og det er direkte imod købeloven.


Gør man det?
Jeg var forbi med Elgiganten med en Apple TV, jeg blev ikke anvist at gå andre steder hen.

Det er lige så individuelt i Elgiganten, som i Expert butikkerne om "kundebetjenerne" ved noget eller ej.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af ehrnberg ehrnberg skrev:

Der er bare meget der taler imod elgiganten. Deres utrolig uetiske salgstaktikker, og deres måde at håndtere reklamationer på, samt måden man skal komme i kontakt med dem på. Man kan ikke lige ringe og få fat i den den, hvis man har spørgsmål. Næh nej, så må man starte bilen, og håbe at sælger er på arbejde.

Er der reklamationer, bliver man som kunde henvist til leverandøren, og det er direkte imod købeloven.

Jeg er uddannet i en B&O og expert kombi. Og der blev vi uddannet i produkterne!! Sgu ikke i fif, som at sætte en bd afspiller til på forskellige sjove måder, for at svindle med billedet. Vi lavede ærligt og reelt salgsarbejde, med produktet i fokus. Selvfølgelig gik vi op i mersalg, men på en ordentlig og stille og rolig måde. Og vi havde stor succes med det.

Der er mere der taler for! Branchens skarpeste priser. Advarsel mod at købe et hypet produkt til min Far. Et råd om at købe en lidt dyrere vaskemaskine end den til 1800kr. Prismatch på varer på nettet. Osv osv
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu