|
Super tilbud hos Lsound på Ken Kreisel DXD 808 |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Januar-2014 kl. 23:48 |
|
Hejsa
Vil bare lige gøre opmærksm på at www.Lsound.eu har tilbud på DXD-808 til 7500,- pr stk hvis man køber 4 stk. Det er meget subwoofer for pengene Se http://www.lsound.eu/ken-kreisel-dxd-808.html Måske man kunne gå sammen og lave mini fælleskøb? Sejrsen |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Med fare for at få klø fordi jeg er konkurrent: Ud fra hvilket ræsonnement?
|
||
![]() |
||
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
|
Det forekommer mig såmænd bare billigt. Der er samme forstærkerdel i som i storebror DXD-12012, som går for ca. 20000 i nypris og er temmelig anmelderrost. Naturligvis går den nok ikke helt så dybt som storebroderen. Jeg har ikke selv hørt subwooferen, men har selv to af de de lidt ældre MPS 2810 (Købt af stereolab) som også har dual 8". De spiller godt (omend de godt kunne bruge lidt mere speed/attack) og mon ikke den nye DXD-808 som har ca. 4 gange så meget forstærker spiller mindst lige så godt. På papiret vil jeg tillade mig at sammenligne den med den MKsound x8, som du har i din butik og som koster mere end det dobbelte (17000,-). (Er godt klar over at du vil argumentere for at x8'eren er langt overlegen. ![]() Hvis der er 3 andre der kunne lokkes med til et "mini-fælleskøb, så er jeg klar på det) Sejrsen |
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
Jeg ville nu tro at det var mere sandsynligt at den ikke kan spille lige så højt. Der er i hvert fald ikke noget teknisk til hinder for at den ikke skulle kunne spille lige så dybt. Tricket er at gøre det højt nok hvilket er vanskeligt når enhederne er små. Det er ikke nok at man har masser af effekt, enhederne skal også have den fornødne vandring. Dette gælder specielt hvor det er en lukket boks og hvor enhederne ikke er ret store. Til sammen har de to enheder ikke mere membranareal end 1 12".
|
||
![]() |
||
|
Det med at den ikke går så langt ned frekvensmæssigt har jeg fra anmeldelser. (kan dog ikke lige finde dem pt)
|
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
Det kan også sagtens være rigtigt. De kan godt have valgt at rulle "bunden" af hurtigere så den ikke så hurtigt løber tør for membranvandring. Det jeg prøvede at sige var bare at der ikke er nogen grund til at en lille højttaler ikke skulle kunne spille dybt, men den har svært ved at gøre det højt.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Jeg skulle bare lige forstå hvad du mente med "meget subwoofer for pengene" - det er bare ordkløveren i mig der slår til igen, jeg vil hellere kalde det "lidt men godt"... Beklager at jeg støjer.
(Jeg vil ikke udtale mig om hverken den eller MK'en, da jeg ikke har hørt dem, men "på papiret" er det rigtigt mange penge for en subwoofer med 8" enheder)
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
syntes også at hver membran størrelse, har en karakteristik som den anden ikke kan erstatte .
|
||
![]() |
||
ole post ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
|
er prisen med dansk moms og told. eller kommer det oveni.
|
||
Ole Hansen
|
||
![]() |
||
|
Det er med moms, told og fragt.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |