|
Supplement til Stofa router |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
pvnrecordere ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-September-2019 kl. 08:06 |
|
Hej
Wifi signalet fra min Stofa bredbånds router virker svagt. En hastighedsbestemmelser giver et OK svar, men ved streaming er der uro i billedet, som jeg har en mistanke om skyldes ustabil wifi. Jeg overvejer og investere i en kvalitets router og forbinde den til Stofa routeren. Men hvilken router? PS: Afstand fra router til TV er <5 meter. Jeg bor i en lejlighed på 100 m2
|
||
Hilsen
Peter |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10478 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Med en afstand på kun 5 m (og formentlig ingen vægge imellem), tror jeg ikke du vil få nogen forbedring uanset hvilken router du vælger. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Hvis du har 5 meter til router, kan du evt prøve med kabel.
Hvis det hjælper kan du kigge på wifi. Men som Flemming skriver tror det er noget andet der er galt.
|
||
![]() |
||
pvnrecordere ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
|
Tak for tippet. Jeg vil prøve og streame med kabel. Ikke at det er en holdbarløsning, da vi streamer for at undgå kabler.
|
||
Hilsen
Peter |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Er der målt hvor kraftig signalet er ved den enhed der er forbundet til Modemmet, og hvilken hastighed der er på forbindelsen.??
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
|
![]() |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
|
Hvis du har Netflix. Hvad siger deres hastighed test inde i app'en under indstillinger
|
||
![]() |
||
|
Jeg har ikke netflix. Jeg streamer primært via Stofa web-TV og DR's app.
|
||
Hilsen
Peter |
||
![]() |
||
|
Du har en pointe - som jeg selv havde fortrængt. Jeg kan se at der er de første 20 netværk med Stofa Bredbånd. Så alle har nok den samme router og samme frekvens/kanal. Mine bevægegrunde for at tilslutte en router, som supplement(erstatning) for min Stofa router er: * Selv at kunne styre frekvens/kanal * At få muligheden for ac Så jeg er fortsat interesseret i at få tip til en god router :-) |
||
Hilsen
Peter |
||
![]() |
||
|
Nej, ikke endnu :-) Installationen består af en Stofa Bredbånd router - Du bruger udtrykket modem? Jeg kan ikke umiddelbart se andre "bokse" end routeren. PS: Installation er foretaget af den tidligere ejere af lejligheden. Mener du jeg skal tilslutte min PC via kabel og måle hastigheden vs måle hastigheden wifi? |
||
Hilsen
Peter |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Jeg kører med google wifi efter en Yousee router i brigdemode.
Det kører bare kanon.
![]() |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Mål signal styrke og hastighed ved Modemmet, og mål det samme ved den/de tilsluttede enheder, det bør med den afstand være det samme. Hvilket resultat fås.? Hvilken frekvens bruges.? Brug 5 Ghz, der er mere plads og ret så sikkert færre der bruger den. Sønnen har Stofa, Modemmet dækker fint hele huset og en god del af haven på begge frekvenser.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |