|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() Sendt: 01-April-2008 kl. 15:21 |
Hej alle
Jeg vil høre om der er andre som har eksperimenteret med at få SqueezeBox (v. 2, v. 3 eller Duet) til at spille surround-filer - dvs. lave "pass-through" af signalet via optisk/coaxial udgang til surround receiver? Jeg vil bruge det til at spille mine koncert-musik-dvd'ere via SqueezeBox'en - nu har den "spist" alle mine almindelige cd'er men det ville være lækkert at få rippet AC3 eller DTS lydsporet til WAVE eller FLAC og så kunne spille koncert-dvd'erne via SqueezeBox'en - så får man jo også hørt dem :-) Jeg har med held afspillet de to gratis DTS-filer man kan hente hos Diatonis, men har ikke kunnet afspille nogle af AC3-filerne. Jeg har kigget på en forum-tråd hos Slim Devices og lavet nogle indstillinger i SqueezeCenter som skulle være nødvendige for at få det til at virke og den kan jo hvertfald også spille noget - så det er ikke umuligt! Jeg har vha. "DVD Audio Extractor" rippet både AC3 og DTS tracks til FLAC format, men har ikke kunnet få SqueezeBox'en til at afspille filerne - den hopper tværtimod helt i havet og virker først igen efter genstart, rescan osv! Er der andre som har erfaringer på dette område eller viden om de forskellige formater - jeg synes mine forsøg er lidt for "trial-and-error" baserede da jeg ikke rigtigt har nogen teknisk viden om AC3 og DTS og hvordan det grundlæggende virker! Jeg har læst andre steder, at folk både har haft succes med AC3 og DTS lydspor - min receiver understøtter begge dele og jeg vil derfor høre, hvilket af de to formater jeg skal foretrække fra en DVD - er der kvalitetsforskel eller er det fløjtende ligegyldigt? Mvh Tommy |
|
![]() |
|
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Har du også kørt spdifconvert.py scriptet ?
|
|
mvh PSSO
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Nu har jeg delvist fået det til at virke:
- ripper DTS-lydsporet med programmet DVD Audio Extractor med indstillingen "Direct Stream Demux", hvilket giver et antal dts-filer som output - bruger scriptet spdifconvert.py (kræver installation af python) til at håndtere dts-filerne, som bliver "paddede" til at være wav-filer. Bruger kommandolinien: spdifconvert.py *.dts (eller *.ac3) - bruger FLAC til at encode wav-filerne til flac-format med kommandolinien: for %F in (*.wav) do flac --best "%F" - til sidst skal de genererede flac-filer så tagges, hvilket jeg har gjort med MediaMonkey Der er også lavet et par ændringer i indstillingerne af SqueezeCenter (jvf. links ovenfor) og SqueezeBox'en leverer nu et DTS-signal til receiveren på den optiske udgang og en gang hvid støj på den analoge udgang - fint-fint! HVIS jeg følger samme procedurer med et AC3-lydspor, ender jeg op med flac-filer som igen giver hvid støj over analog-udgangen men musik over den optiske - blot er det ikke i surround, men i stereo! Jeg ved stadig ikke om jeg skal foretrække DTS eller AC3, når begge formater er til stede på en musik-dvd? Jeg vil tro, at det er tæt på at virke med AC3 da filerne kan afspilles - der er hvid støj over den analoge udgang og receiveren kan rent faktisk spille dét som kommer i den optiske udgang - men af en eller anden årsag fortolkes det ikke som surround! Så spørgsmålet er om det er problemer med filerne, problemer med indstillingerne for SqueezeCenter eller problemer med min surround-receiver (Sony STR-DB940)? Nogen der har nogle gode forslag? /Tommy |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |