recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround anlæg til 2500,-?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround anlæg til 2500,-?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Hoxer.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Perls Perls skrev:

Kan kun tilslutte mig de andre... Hvad skal du med 2
skærme? har du allerede surround på din pioneer?

Pio'en er mine forældres, og PZ85'eren er min. Er 16, så bor stadig
hjemme.

Mine forældre, har højtalere på Pio'en og 2 B&W højtalere i siden. Men jeg
har ikke tænkt mig at bruge 10.000 på et anlæg, ved godt at du får en
bedre film
oplevelse. Men de sæt til 2500, er vel udemærket?

Mvh Hoxer.DK

Redigeret af Hoxer.DK - 11-April-2008 kl. 14:36
Pioneer 506XDE
&
Panasonic TH-42PZ85
PS3
Xbox 360
Wii

Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 14:47
Det kan være du skal foreslå dem at du overtager stuen  og betaler for lidt surround til dig og gutterne... De sæt til 2500,- er stort set ikke noget værd du får formindlig en dårlig oplevelse, det har jeg ihvertfald fået. Hvis du er heldig kan du sikkert finde noget brugt. Jeg har en Yamaha RX-V1200 tilsalg for 1000 den er ikke dårlig men så mangler du stadig HT'ere (hvis du er hurtig og selv henter den kan du få den for 900,-
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 14:53
Det er sgu et godt bud, det er en rigtig god reciever...
Så har du stadig lidt til HT. og du kan jo evt. starte med to fronter og spille stereo, og så senere supl. men flere ht'ere...
Rom blev jo ikke bygget på en dag!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 16:23

Oprindeligt skrevet af Hoxer.DK Hoxer.DK skrev:

har ikke tænkt mig at bruge 10.000 på et anlæg, ved godt at du får en
bedre film
oplevelse. Men de sæt til 2500, er vel udemærket?

Nej det er det ikke... Du har to store problemer ved et så billigt system. Det er logisk nok at hvis du spreder 2500 ud på 5 højtalere, en sub og en dvd-afspiller på vil det være under 400 kr pr enhed, så kan du jo selv set hvad kvaliteten er - dårlig..

Du vil måske gerne høre lidt musik over anlægget også og det dur sådan et par højtalere ikke til. Hvor du måske får rimelig lyd ved film, så får du en rigtig dåselyd ved musik.

Overvej at købe et stereoforstærker og et par højtalere og sæt dit tv til det. På den måde kan du næsten komme op på 1000 kr pr endhed, altså bedre kvalitet

Du får langt mere ud af god stereo end dårlig surround...

Mvh.

Casper
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 17:57

Come on.. Selvfølgelig får man ikke verdensklasse lyd for 2500-3000 ,- kr. Men man kan sku godt løfte filmoplevelsen en del. Mine forældre har et alt i et sæt JVC til 2-3000 kr, og flere af mine venner har Sony, samsung osv. alt i et anlæg i samme prisleje. Det lyder sku ganske OK, og gør filmoplevelsen dobbelt så god. Når man er 16 har man nok ikke lige 10 kg til lyd

Ved at samsung har lavet et OK sæt til ca. 3000 kr. Ellers er der vel også Logitech. Harman Kardon har også lavet noget, men ved ikk lige om det er SÅ billigt igen.

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 18:09

http://www.cableman.dk/product.asp?product=429&sub=14&am p;am p;page=1

http://www.cableman.dk/product.asp?product=459&sub=14&am p;page=1

Samt en billig men god dvd til, så tror jeg du er godt kørende.

Redigeret af kallek - 11-April-2008 kl. 23:29
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 07:31
Prøv at tage ud at lyt lidt til nogle af dem og se hvad det er. Dem jeg har hørt og specielt JVC er noget bras der får man ikke noget surround lyd overhoved og til stereo er det ikke bedre en en transistor radio (er der noget der hedder det mere). Men der er jo smag og behag jeg skriver kun min oplevelse, og den er bestemt ikke god.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Come on.. Selvfølgelig får man ikke verdensklasse lyd for 2500-3000 ,- kr. Men man kan sku godt løfte filmoplevelsen en del. Mine forældre har et alt i et sæt JVC til 2-3000 kr, og flere af mine venner har Sony, samsung osv. alt i et anlæg i samme prisleje. Det lyder sku ganske OK, og gør filmoplevelsen dobbelt så god. Når man er 16 har man nok ikke lige 10 kg til lyd

Jeg er ganske enig. Vi må jo også lige prøve at tage hensyn til, at spørgeren nok ikke har ubegrænsede midler til sin rådighed. Og ét sted skal man jo starte.

Da jeg for en del år siden selv købte mit allerførste sammenbyggede Surround Sound-anlæg fra Lumatron i Kvickly Extra, så gav det film-oplevelsen en helt ny dimension. Det var i al fald noget ganske andet, end hvad jeg var vant til fra stereo-anlægget, og jeg var derefter næsten ikke til at sparke væk fra sofaen og TV'et: Alle mine actionfilm på DVD skulle nu lige en tur i afspilleren, for at genopleve ramasjang'en i DTS-Surround Sound.

Selv om jeg nu har et væsentligt bedre (og dyrere) anlæg fra Panasonic, så tænker jeg stadig tilbage med taknemmelighed på mit første billige anlæg. Og som sagt: Ét sted skal man jo starte inden for de rammer, ens økonomi nu tillader.

Redigeret af musicus - 12-April-2008 kl. 13:41
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Venomous Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Point: 420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 11:39

Du kunne jo købe min forstærker og højtalere for 2500 kr.

Her får du i hvert fald meget bedre lyd end de små kompakte anlæg giver.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37952& PN=5

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 12:42
Lad mig sige det på denne måde: hvis I seriøst mener at
1) "Men man kan sku godt løfte filmoplevelsen en del."
2) " Det lyder sku ganske OK, og gør filmoplevelsen dobbelt så god"
3) "sammenbyggede Surround Sound-anlæg fra Lumatron i Quickly Extra, så gav det film-oplevelsen en helt ny dimension."

så tør jeg slet ikke tænke på hvordan I vil beskrive oplevelsen ved at høre et lowend anlæg.  Anlæg til 2.500 kalder jeg  crap-end.  Lowend er 5.000 - 10.000 kr. Og når vi så bevæger os op i mellemklassen 10.000 - 50.000 kr må I da nærmest mangle ord til at beskrive hvor godt det kan lyde. High-end holder jeg helt udenfor.

Og det er altså ikke fordi jeg er snobbet. Mit eget anlæg står i ca. 12.000 (ink kabler og stik), dog uden afspillere.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 12:51
Mit foreslag:

HFK har et lagersalg på Denon AVR-1306/DVD-1730 til 2.999 og så Dali Concept 6 højttalersystem til 5.999 kr. Dertil for 1.000 kr kabler og stik. Ialt 10.000. Du mangler så 7.500 kr. Til det formål har man banker. Men du skal låne så lidt at det nok er billigere at kigge på afbetaling i HFK istedet.

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 13:00

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Lad mig sige det på denne måde: hvis I seriøst mener at
1) "Men man kan sku godt løfte filmoplevelsen en del."
2) " Det lyder sku ganske OK, og gør filmoplevelsen dobbelt så god"
3) "sammenbyggede Surround Sound-anlæg fra Lumatron i Kvickly Extra, så gav det film-oplevelsen en helt ny dimension."

så tør jeg slet ikke tænke på hvordan I vil beskrive oplevelsen ved at høre et lowend anlæg. 

Fair nok. Vi er slet ikke spor uenige i, at man kan komme virkelig langt med en Surround-forstærker fra f.eks. Denon, Yamaha eller Onkyo, plus et ordentligt højttaler-sæt. Og jeg synes også at dit forslag til Hoxer.DK er godt.

Men ligger det også inden for hans økonomiske rækkevidde? Og kan 16-årige godt optage banklån?

Punkt 3 i din opsummering henhører under fortidens synder.  Men jeg vil dog stadig hævde, at et sådant anlæg godt kan give film-oplevelsen et løft. Især, hvis man kommer fra filmvisning - med TV-højttaler lyd.  I øvrigt må jeg lige tilføje, at jeg faktisk afviste 3 surround-sæt (deriblandt også ét fra Akai eller Aiwa) p.g.a. "dåse-lyd", inden valget så faldt på et anlæg, som jeg (dengang) syntes havde en ganske hæderlig lydgengivelse via sattellit-højttalerne. I al fald godt nok til film - ikke til musik.

Så det var jo ikke bare det første og det bedste anlæg .....

Redigeret af musicus - 12-April-2008 kl. 13:52
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu