recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround anlæg til 2500,-?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround anlæg til 2500,-?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 13:07

Tja.. jeg startedemed banklån som 13 årig.. gennem mine forældre. Betalte hver en krone tilbage til tiden.

Jeg gad sq ikke nøjes med Lumatron crap fra Kvickly.. så hellere undvære. og heller ikke undvære gad jeg

Så kan man vurdere om det var pædagogisk korrekt af de gamle, men alle var glade og ingen har lidt nød i dag.

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg gad sq ikke nøjes med Lumatron crap fra Kvickly.. så hellere undvære. og heller ikke undvære gad jeg

Jeg har dog ikke rigtig noget indtryk af, at "undvære" er en brugbar valgmulighed for spørgeren. Og så er vi vel tilbage ved de 2500-3000 kr.:
Hvad kan man få dér?

Eller er vores bedste råd til ham virkelig: "Lån 10K i banken, eller hos de gamle - eller glem det hele" ......??!

Redigeret af musicus - 12-April-2008 kl. 13:43
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 13:19
Det ville jeg selv gøre.. men jeg er også typen der ville føle de 2500,- var smidt lige lukt i havet.. og så hellere undvære. Så mange penge har jeg heller ikke at jeg kan tillade mig at smide penge i havet.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Come on.. Selvfølgelig får man ikke verdensklasse lyd for 2500-3000 ,- kr. Men man kan sku godt løfte filmoplevelsen en del. Mine forældre har et alt i et sæt JVC til 2-3000 kr, og flere af mine venner har Sony, samsung osv. alt i et anlæg i samme prisleje. Det lyder sku ganske OK, og gør filmoplevelsen dobbelt så god. Når man er 16 har man nok ikke lige 10 kg til lyd

Jeg er ganske enig. Vi må jo også lige prøve at tage hensyn til, at spørgeren nok ikke har ubegrænsede midler til sin rådighed. Og ét sted skal man jo starte.

Da jeg for en del år siden selv købte mit allerførste sammenbyggede Surround Sound-anlæg fra Lumatron i Quickly Extra, så gav det film-oplevelsen en helt ny dimension. Det var i al fald noget ganske andet, end hvad jeg var vant til fra stereo-anlægget, og jeg var derefter næsten ikke til at sparke væk fra sofaen og TV'et: Alle mine actionfilm på DVD skulle nu lige en tur i afspilleren, for at genopleve ramasjang'en i DTS-Surround Sound.

Selv om jeg nu har et væsentligt bedre (og dyrere) anlæg fra Panasonic, så tænker jeg stadig tilbage med taknemmelighed på mit første billige anlæg. Og som sagt: Ét sted skal man jo starte inden for de rammer, ens økonomi nu tillader.

Fuldstændig enig

vi taler om en ung mand på 16 - og der er sgu stor forskel på 2500 og så lige at smide 10000 (eller gældsætte sig for det)

logitech z-5500 eller nogle af de alt-i-et anlæg man kan få - kan være et udmærket sted at starte.

Mit første surround anlæg var et Panasonic SCHT870 og det spillede udmærket af et førstegangs anlæg at være med masser af dybde og punch i den 16 kg tunge bas med forstærker og med ganske udmærkede sattelitter. Det var selvfølgelig hverken hi-fi eller state of the art - men det spillede surround og edder højt og bassen kunne sagtens få gulv og vægge til at ryste.

Kallek's forslag om dette Eltax system til 3000,- ser ganske fornuftigt ud som et begynder sæt efter min mening.

http://www.cableman.dk/product.asp?product=459&sub=14&am p;page=1

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
mikkelsen1980 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2007
Sted: Vejle, Danmark
Point: 391
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 13:46
Jeg vil også klart gå efter brugt til de priser.

Skal det være sådan et samlet sæt, synes jeg også Samsungs HT1200 er ganske godt til film. Det kan du nok godt få brugt i ca. det prisleje.

Ellers en brugt Denon/Onkyo/Harman Kardon, som folk vil af med, fordi de vil have de nye der også har HDMI. Og så start evt. bare med to gode fronter, også brugt, så kan du købe mere til efterhånden.
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2004
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 10:11
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu