recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround bar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround bar

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Chradser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chradser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround bar
    Sendt: 14-Februar-2013 kl. 14:28
Hej alle

Jeg er meget interesseret i at anskaffe mig en surround bar, da min lejlighed (læs: kæreste) ikke egner sig til flere satellithøjtalere.

Hvad er jeres erfaringer med disse, hvilke kan I anbefale osv. Jeg har ikke fastlagt et budget som sådan, men jeg regner ikke med at bruge meget mere end 5.000.

På forhånd tak!
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 14:31
hvis du ikke har sonos i forvejen så kunne der være oplagt at købe deres ny soundbar , så får du også mage andre muligheder i form af deres softver som ingen andre på marked har,,,har selv yamaha 101 soundbar som er fin tilfreds med bruger den kun for at giver loft til TV lyd ikke til film eller souround,, men overvejer at skifte til sonos 

Redigeret af sani - 14-Februar-2013 kl. 14:32
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 14:33
Jeg hørte en demo af B&W's Panorama 2 forrige weekend i HIFI-Klubben og blev faktisk ret imponeret. Det svarer naturligvis ikke til et kæmpe højtalersæt, men der var masser af dynamik og detaljer i lyden.

Den kørte dog med subwoofer, og de anbefalede også kraftigt at erhverve sig en subwoofer for at få den fulde oplevelse.

PS. Den er selvfølgelig over dit budget, men som reference kunne du måske smutte forbi til en demo.

Redigeret af frugtkompot - 14-Februar-2013 kl. 14:34
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 14:55
Hvis jeg skulle skifte "det store anlæg" ud med en soundbar blev det den nye fra Sonos som ser rigtig interessant ud.
Den koblet med en subwoofer, så er det sandsynligvis rigeligt for de fleste.
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chradser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 15:15
Tak for foreløbige forslag. Er der nogle erfaringer med Samsungs HW-D570
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 15:22
Nu ved jeg ikke om det er en mulighed hos dig.
Jeg bruger højtaler på mit pio og så kører jeg et ekstra sub kabel fra tv til sub og det giver faktisk ret god lyd når der ses fjernsyn.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chradser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 11:03
Er Sonos modellen ikke uden subwoofer for de ca. 5.200 kr. (Hi-Fi klubben)? Og kan man klare sig uden?
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 11:10
Følger lige med her...

Da jeg selv har en fladskærm, hvor jeg savner fylde og mit eksisterende surround ikke er ophidsende.

Jeg har kigget lidt på YAMAHA's produkter, men endnu ikke hørt det. Overvejer en tur forbi Sønderborg, næste gang jeg komemr på de kanter og prøve at tage en test-lytning på udstyret dernede.

Men følger lige med på siden af dette SONOS-anlæg.

Ikke for at stjæle tråden overhovedet, men tænkte det kunne være til fælles info:

Nogen der har afprøvet YAMAHA's surround projektor-modeler e.l. og kan anbefale. Eller skal man for alvor kigge på SONOS nye bar.... Embarrassed
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2006
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 13:09

Jeg tager i HFK imorgen og hører den nye PLAYBAR da jeg synes det lyder interessant det med at kunne fjerne de kæmpe fronter og min reciever, men det kræver så at lyden er "god" ikke bare OK - 
alternativt ville jeg skifte mine B&W 604s3 ud med M-1 og en sub, men kan jeg så køre baghøjtalere i SONOS trådløst med en CONNECT - ???
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af jannikmariager jannikmariager skrev:

Jeg tager i HFK imorgen og hører den nye PLAYBAR da jeg synes det lyder interessant det med at kunne fjerne de kæmpe fronter og min reciever, men det kræver så at lyden er "god" ikke bare OK - 
alternativt ville jeg skifte mine B&W 604s3 ud med M-1 og en sub, men kan jeg så køre baghøjtalere i SONOS trådløst med en CONNECT - ???
uhauhauha..... jeg får kuldegysninger...Shocked fra 604 til soundbar... Dead (JA; det siger jeg uden at have hørt den...) men er selvfølgelig dit valg. "manden" er i krise.
Hvorfor skal det altid være det drastiske mange vil. Hvorfor tager du ikke bare et par DM685 som front og sub? Så tror jeg du ikke græder lige så meget over lydforskellen fra de 604...
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Chradser Chradser skrev:

Hej alle

Jeg er meget interesseret i at anskaffe mig en surround bar, da min lejlighed (læs: kæreste) ikke egner sig til flere satellithøjtalere.

På forhånd tak!
Skift kæreste...
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2006
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Chradser Chradser skrev:

Hej alle

På forhånd tak!
Skift kæreste...

Nu er det ikke mig der har lavet det oprindelige indlæg, men ja pladsen er trang da der lige er kommet en lille en og jeg ikke kan udnytte noget nær deres potentiale Cry men kommer også an på lyden ellers ender det nok med nogle b&W M-1ére og en B&W ASW610 sub - 
Kan dog godt li tanke om at det hele re trådløst så man slipper for alle de ledninger, receiver og kan styre alt fra ipad/iphone - så ser frem til demoen i HFK imorgen - 
Lyttede kort til PLay 3 & PLay 5 forleden og var ikke synderligt imponeret (sammenligner også med store fronter hvilket man jo nok ikke lige skal) men smider man så en Sonos Sub på så kunne jeg da forestille mig det ville lyde meget bedre (i stereo med 2 stk) men de foreløbige "anmeldelser af PLAYBAR er ret lovende, men om de holder vil så vise sig imorgen.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu