|
Surround bar |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Skift kæreste eller til stereo. Klaus |
||
![]() |
||
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
|
Hmm, det med kæresten er useriøst, men det med stereo er interessant. Er der mulighed for at skippe receiver og få nogle rigtig gode aktive højtalere der overtager lyden fra de indbyggede i fjernsynet og man derved styrer volumen på fjernbetjeningen. Jeg gad godt at slippe for at regulere lyd fra anden betjening og samtidig kan man investere godt i højtalerne som holder på trods af udskiftning af alt det andet. Det undrer mig hvis den mulighed slet ikke findes i dag? EDIT: Argh, sorry hvis det er hi-jack, jeg blev lige fanget af mulighenden og svarede bare ![]() Redigeret af Henrik K Kristensen - 16-Februar-2013 kl. 09:29 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
|
Aktive højttalere/Soundbar, skal bare tændes, og så kan lydstyrke styres med TV Remoten. Tilsluttet via Headset Out. Virker på alle TVer hvor de interne frakobles når der tilsluttes i Headset Out. (Virker ikke på Panasonic).
|
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
|
Tak for svar, så man skal sikre sig et TV der har headset out gemt godt væk når der altid skal sidde kabel... og er kvaliteten gennem den port god nok til god filmlyd og Bluray-koncerter??
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
|
På Samsung sidder det bagpå. Bruger Surroundanlæg når der skal ses film.
|
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
|
Det er som man ser på det. Det er vel lige så godt dig som kæresten der bestemmer? Anyhow, så er jeg nok bare "heldig" stillet, hvad det angår, da min kone lærte mig at kende havde jeg Dali 4 på et 8m2 værelse og de blev accepteret. I dag er de "degraderede" til baghøjttalere i stuen, uden konens brok, fik nye/større fronter uden brok.
Det anhænger i høj grad af dit fjernsyn, hvad man kan. På mit gamle tv var der et sæt phonobøsninger, hvor man kunne tage lyden ud, efter volumenreguleringen. Hvad der er på dit tv, ved jeg ikke. Moderne tv af i dag har ARC funktion på et HDMI stik, hvor man via CEC kan "overføre" volumenreguleringen til en form for forstærker. Oftest er det kun surroundforstærkere og soundbars der "forstår" CEC. CEC kan også overføre tænd/sluk kommandoer, så din receiver kan placeres i et skab og du kun bruger fjernsynets fjernbetjening, når du vil se tv. Jeg kender ikke til nogle ordentlige aktive højttalere der "forstår CEC", så i mine øjne er det bedst at have en forstærker stående - alternativt en ordentlig programmerbar fjernbetjening. Klaus Redigeret af KlausDM - 16-Februar-2013 kl. 12:33 |
||
![]() |
||
moose74 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 136 |
|
Harman Kardon SB30 Soundbar 5.1 fås på nettet til 6000kr
|
||
tvix rocks !
|
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
|
Ny kæreste ellers ender det med sådan éen her:
|
||
![]() |
||
Fedtmule ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2007 Status: Offline Point: 178 |
|
Der bliver i tråden spurgt til YAMAHA's surround projektorer. Jeg benytter i dag en YSP-4100 med YAMAHA Sub, og det virker upåklageligt. Projektoren har alt hvad man kan ønske sig mht. tilslutninger (- Airplay), og så må jeg også tilstå, at YAMAHA's teknologi virker efter hensigten. Projektoren leveres med mikrofon for hurtigst mulige indstilling. Dog, skal projektoren indstilles optimalt (ref. 5.1/7.1 system) tager det tid. Det store målebånd skal frem, der skal bl.a. måles eksakte vinkler og hældninger. Men når det er gjort, så sidder du i hjemmebiografen.Lad mig også nævne, at projektoren har indbygget FM og AM radio, hvis man er til det.
P.t. får man ikke nogen soundbar der er så tidsvarende som YAMAHA's (læs: jf. seneste firmwareopdatering). Soundbaren spiller fortræffeligt i alm. stereo. Jeg skal dog pointere, at der skal tilkobles en Sub for bedste lydoplevelse underordnet hvad der lyttes til. NB! Før YSP-4100 havde jeg YSP-4000, som fyldte mere på væggen. Den var jeg også meget tilfreds med. Hvis du vil lytte til YSP'en, kan du køre en tur forbi CC Pro Shop i Kolding. Jeg kan i øvrigt se, at 4100'eren er faldet noget i pris, siden jeg købte den. Kan erhverves for kr. 7.800.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |