recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround - Begynder guide?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround - Begynder guide?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 14:13
fem af dem her her

http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=44&product_number=6820191

Til top
Chucara Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-September-2007
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chucara Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 16:08
Ja ok - kan godt se at folk er ret begejstrede for de Jamo højtalere. Det kan godt være, jeg kommer til at gå lidt på kompromis med musikken..

De er også større end de lige så ud til på det første billede, hvilket er helt fint.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 16:32
I den første anmeldelse jeg linkede til, står der også, at den halter en lille smule på musikken, men ikke nok til at trække ned i karakteren. Samtidig siger de så også, at det derimod er det bedste surroundsæt for pengene. Men lyt hellere til dem, end at lytte til mig.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 16:51
Find et sæt KEF iQ7, en iQ6c, et sæt iQ1 eller 1Q3.
SUB måske noget XTZ eller deromkring.

Så er du kørende.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 20:20
Hej Chucara

Jeg lavede en hjemmebio her i januar måned og havde heller ikke prøvet det før. Mit setup består af:

Pioneer blu-ray: BDP-150 til ca 1.000,- 
Pioneer receiver: VSX-922 til ca 2.500,-
Epson Projektor:TW-3200 til ca 7.000,-
Lærred 120" m/motor-lærred: til ca 1.500,-
Loftsbeslag Vogels EPC6545 til ca 1.000,-
Centerhøjtaler: Jamo A400CEN
Fronthøjtalere: 2xJamo A407
Satelithøjtalere: 4xJamo A402
Subwoofere: 2xJamo A400SUB
Alle 7 højtalere+2 subwoofere har jeg købt som 2 demosæt til i alt 2.500,-

Samlet pris: 15.500,-+diverse kabler.

Det spiller efter min mening ganske udemærket og min bio-stue er på 65 m2 i vinkel hvor setup'et så kun dækker den ene "længe" på ca 45 m2 og anlæg+højtalere kan så rigeligt fylde stuen ud.

Så jeg tror sagtens du kan holde budgettet hvis du har lidt tålmodighed me dindkøbene og afventer demo-tilbud mv. så kan du få rigtigt meget for pengene.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Willads Willads skrev:

Hej Chucara

Jeg lavede en hjemmebio her i januar måned og havde heller ikke prøvet det før. Mit setup består af:

Det spiller efter min mening ganske udemærket og min bio-stue er på 65 m2 i vinkel hvor setup'et så kun dækker den ene "længe" på ca 45 m2 og anlæg+højtalere kan så rigeligt fylde stuen ud.

Så jeg tror sagtens du kan holde budgettet hvis du har lidt tålmodighed me dindkøbene og afventer demo-tilbud mv. så kan du få rigtigt meget for pengene.
Ser ud til du har gjort nogle fornuftige indkøb.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Willads Willads skrev:

Hej Chucara

Ser ud til du har gjort nogle fornuftige indkøb.
Jo, man behøver jo ikke altid at betale fuld prisTongue, men det hjælper også hvis man er tålmodig og fleksibel sådan at man ikke har lagt sig alt for fast på 1 enkelt model eller 1 enkelt mærke. Har man travlt er det jo svært at afvente de gode tilbud.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Chucara Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chucara Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 23:16
Et setup som Willads' - er der nogen, der kan forklare hvad forskellen på dette og et THX godkendt sæt som Nagash anbefaler med en Onkyo TX-NR727? - Hvad lyder bedst for film?

Jeg kan godt øge budgettet hvis det giver mening, men jeg antog lidt at omkring 20,000 var der hvor man kun kan høre forskel hvis man køber begge anlæg og muter dem skiftevis, hvis i forstår.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 01:03
Nu lavede Onkyo godt nok om i deres modelnumre sidste år, men mener 727 er kraftigere end Pioneers 9xx-serie. Mener en tilsvarende Onkyo er en 626. Det er lidt nemmere at sammenligne Yamaha og Onkyo, da deres 6xx og 7xx-serier faktisk er nogenlunde tilsvarende.
Angående højttalerne, så er der en del mere kraft i dem jeg linker til. Selve højttalerne har en del større enheder, som kan klare en del større tryk, og subwooferen er _MEGET_ kraftigere.

MEN, dermed ikke sagt, at A400 serien er dårlig. Det kan nemt være den kan dække dit behov alligevel. Jeg er dog bange for, at højttalerne er så små i den serie, at de begynder at have en for stor negativ effekt på musik. Som sagt, så er jeg ikke alt for meget for musik med sub, men når højttalere bliver så små, så er det næsten nødvendigt, for at få nok bas. Det kan dog nemt være, at du sagtens kan leve med det, og så er der jo ingen is på koen.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nu lavede Onkyo godt nok om i deres modelnumre sidste år, men mener 727 er kraftigere end Pioneers 9xx-serie. Mener en tilsvarende Onkyo er en 626. Det er lidt nemmere at sammenligne Yamaha og Onkyo, da deres 6xx og 7xx-serier faktisk er nogenlunde tilsvarende.
Angående højttalerne, så er der en del mere kraft i dem jeg linker til. Selve højttalerne har en del større enheder, som kan klare en del større tryk, og subwooferen er _MEGET_ kraftigere.

MEN, dermed ikke sagt, at A400 serien er dårlig. Det kan nemt være den kan dække dit behov alligevel. Jeg er dog bange for, at højttalerne er så små i den serie, at de begynder at have en for stor negativ effekt på musik. Som sagt, så er jeg ikke alt for meget for musik med sub, men når højttalere bliver så små, så er det næsten nødvendigt, for at få nok bas. Det kan dog nemt være, at du sagtens kan leve med det, og så er der jo ingen is på koen.
Det skal også siges at jeg overhovedet ikke bruger mit setup til musik. Det er udelukkende film. Til gengæld synes jeg subwooferen giver et godt tryk, specielt når der er to af dem :-)
Til top
Chucara Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chucara Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 09:49
I skal endnu engang have mange tak. Jeg tror jeg hopper på Nagash' råd og snupper det sæt. Selv fruen synes det er pænt.

Spørgsmålet er om jeg skal have en Onkyo 626 eller 727. Kun sidstnævnte er THX Select2 certificeret.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 10:04
Hvis fruen er med på det så er det jo bare om at slå til Smile.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu