|
Surround - Begynder guide? |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
fem af dem her her
http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=44&product_number=6820191 |
||
![]() |
||
Chucara ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
|
Ja ok - kan godt se at folk er ret begejstrede for de Jamo højtalere. Det kan godt være, jeg kommer til at gå lidt på kompromis med musikken..
De er også større end de lige så ud til på det første billede, hvilket er helt fint.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
I den første anmeldelse jeg linkede til, står der også, at den halter en lille smule på musikken, men ikke nok til at trække ned i karakteren. Samtidig siger de så også, at det derimod er det bedste surroundsæt for pengene. Men lyt hellere til dem, end at lytte til mig.
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Find et sæt KEF iQ7, en iQ6c, et sæt iQ1 eller 1Q3.
SUB måske noget XTZ eller deromkring. Så er du kørende.
|
||
![]() |
||
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
|
Hej Chucara
Jeg lavede en hjemmebio her i januar måned og havde heller ikke prøvet det før. Mit setup består af: Pioneer blu-ray: BDP-150 til ca 1.000,- Pioneer receiver: VSX-922 til ca 2.500,- Epson Projektor:TW-3200 til ca 7.000,- Lærred 120" m/motor-lærred: til ca 1.500,- Loftsbeslag Vogels EPC6545 til ca 1.000,- Centerhøjtaler: Jamo A400CEN Fronthøjtalere: 2xJamo A407 Satelithøjtalere: 4xJamo A402 Subwoofere: 2xJamo A400SUB Alle 7 højtalere+2 subwoofere har jeg købt som 2 demosæt til i alt 2.500,- Samlet pris: 15.500,-+diverse kabler. Det spiller efter min mening ganske udemærket og min bio-stue er på 65 m2 i vinkel hvor setup'et så kun dækker den ene "længe" på ca 45 m2 og anlæg+højtalere kan så rigeligt fylde stuen ud. Så jeg tror sagtens du kan holde budgettet hvis du har lidt tålmodighed me dindkøbene og afventer demo-tilbud mv. så kan du få rigtigt meget for pengene.
|
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Ser ud til du har gjort nogle fornuftige indkøb.
|
||
![]() |
||
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
|
Jo, man behøver jo ikke altid at betale fuld pris
![]() |
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
![]() |
||
Chucara ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
|
Et setup som Willads' - er der nogen, der kan forklare hvad forskellen på dette og et THX godkendt sæt som Nagash anbefaler med en Onkyo TX-NR727? - Hvad lyder bedst for film?
Jeg kan godt øge budgettet hvis det giver mening, men jeg antog lidt at omkring 20,000 var der hvor man kun kan høre forskel hvis man køber begge anlæg og muter dem skiftevis, hvis i forstår.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Nu lavede Onkyo godt nok om i deres modelnumre sidste år, men mener 727 er kraftigere end Pioneers 9xx-serie. Mener en tilsvarende Onkyo er en 626. Det er lidt nemmere at sammenligne Yamaha og Onkyo, da deres 6xx og 7xx-serier faktisk er nogenlunde tilsvarende.
Angående højttalerne, så er der en del mere kraft i dem jeg linker til. Selve højttalerne har en del større enheder, som kan klare en del større tryk, og subwooferen er _MEGET_ kraftigere. MEN, dermed ikke sagt, at A400 serien er dårlig. Det kan nemt være den kan dække dit behov alligevel. Jeg er dog bange for, at højttalerne er så små i den serie, at de begynder at have en for stor negativ effekt på musik. Som sagt, så er jeg ikke alt for meget for musik med sub, men når højttalere bliver så små, så er det næsten nødvendigt, for at få nok bas. Det kan dog nemt være, at du sagtens kan leve med det, og så er der jo ingen is på koen.
|
||
![]() |
||
|
Det skal også siges at jeg overhovedet ikke bruger mit setup til musik. Det er udelukkende film. Til gengæld synes jeg subwooferen giver et godt tryk, specielt når der er to af dem :-)
|
||
|
||
![]() |
||
|
I skal endnu engang have mange tak. Jeg tror jeg hopper på Nagash' råd og snupper det sæt. Selv fruen synes det er pænt.
Spørgsmålet er om jeg skal have en Onkyo 626 eller 727. Kun sidstnævnte er THX Select2 certificeret.
|
||
![]() |
||
|
Hvis fruen er med på det så er det jo bare om at slå til
![]() |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |