|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |||||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
||||
Ja, man må for guds skyld ikke anbefale det mærke man selv har, heller ikke selvom det er noget af det bedste i klassen Også derfor jeg anbefalede noget andet, for så ville jeg da ikke få skæld ud igen igen igen igen |
|||||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|||||
![]() |
|||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||||
Ja vi er i bad standing furious |
|||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||
![]() |
|||||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
||||
I stakler. Ikke nok med at i skal ligge inde med noget Pioneer.... I må ikke engang prale af det |
|||||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||||
![]() |
|||||
KongKent ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2008 Sted: Dronninglund Status: Offline Point: 361 |
![]() |
||||
Ah, jeg kan se Pioneer er ilde stedt for tiden her på recordere.dk, jeg trækker derfor mit forslag tilbage og anbefaler en sølvfarvet Sony fra Bilkas sortiment.
![]() Det sagt, så vil jeg da også lige henlede opmærksomheden på H/K 355 som en anden allerede har gjort her i tråden. Jeg har hørt 255, og selvom den "kun" er opgivet til 7 x 50 watt, så tror jeg sgu den 255'er har mindst lige så mange kræfter som de 7 x 140-160 watts der regerer markedet p.t. når det kommer til stykket, for H/K 255 var mildt sagt IMPONERENDE at høre. Grunden til jeg stadig ville gå efter en Pioneer er naturligvis, at det passer sammen med tv, dvd m.v. (KURO link osv.), og at deres lyd heller ikke er helt i hegnet. (hov, ups, nu kom jeg til at rose dem igen... ![]() |
|||||
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H BD: Panasonic DMP-BD55 Front: Dali Evidence 870 Center: Dali C1000 Bag: Dali R1000 Sub: Dali SWA-15 |
|||||
![]() |
|||||
gbbruus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2009 Status: Offline Point: 9 |
![]() |
||||
Først og fremmest tak til alle for hurtig respons og gode input, også dem der skilter med deres Pioneer VSX-LX52 - Mht. HK 355, så er jeg gået lidt efter HK's "flagskib" udfra at 745' må have mere overskud/kræfter samt andre goodies ift. HK 355... - Højttalerne der skal spilles med er System Audio (4 stk. Talent, Exact center og Sub SE200) - Forstærkeren kommer til at stå i et skab (kæresten elsker mig for det ;-) sammen med lidt Sonos og et mediacenter. Regner med at der er luft nok, ca. 0,8 meter ovenover forstærkeren, hyldens bredde er ca. 1,5 meter og 0,5 meter i dybden - er det ikke rigeligt ? - Fisker lidt efter jeres erfaringer lydmæssigt musikaliteten/filmlyden, både på Pioneer, Onkyo, Harman/Kardon og Marantz.... Tak for velkomsten and keep up the good work |
|||||
![]() |
|||||
gbbruus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2009 Status: Offline Point: 9 |
![]() |
||||
Men hvad sker der med vægten på Pioneer VSX-LX52 = 13,5 kg kan det passe ? Onkyo 906 vejer til sammenligning 28,5 kg & HK745 23,6 kg......
|
|||||
![]() |
|||||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
||||
Ja, det er ikke noget godt tegn - gode overdimensionerede komponenter vejer altså
![]() JEg vil selv til at skifte min egen onkyo 805 ud. Var det evt. noget? |
|||||
![]() |
|||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||||
Hvis du har mulighed for en SR/TX 906, så er det minsandten den du skal tage - ingen tivl. Men du skal med hensyn til vægt se på deres udgangseffekt, og så den tilhørende strømforsyning, med tilhørende kraftigere chassis, så har du en del af forklaringen,. Derud over er der jo forskelle på funktioner osv. Men alt andet lige, så passer vægten nu helt okay |
|||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||
![]() |
|||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||||
Starter lige med dine sidste par spørgsmål:
HDMI: HDMI 1.1:
HDMI 1.2:
HDMI 1.2a:
HDMI 1.3:
Onkyo TX-SR876 er en glimrende SR, dens force er især film, har både en masse features til lyd og billede. Så vidt jeg ved er Onkyo ene om ISF-kalibrering i den prisklasse. Hvad der er bedst til musik ved jeg ikke, det går jeg ikke så højt op i (kan sikkert ikke høre forskel), derfor smider jeg også altid musikken ud i alle kanaler. |
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 8 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
![]() |
||||
Og så burde du måske også høre Yahama's 1900 og 3900 som er mange eksperters kæledækker. Søg på nettet der er rimeligt mange anmeldelser af dem også i direkte sammenligninger med Pioneer, Denon, Onkyo osv.. |
|||||
![]() |
|||||
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
![]() |
||||
Hvis dette er jeres syn på sagen, har I da misforstået noget. I må da hjertens gerne anbefale Pioneer alt det I vil. Hvad jeg ser som et problem, er, at I straks blander jer, når folk mener noget er bedre end det Pioneer I selv har. OGSÅ selvom man har gjort en direkte sammenligning er man forket på den! bbruus: Det er meget svært at anbefale dig noget helt specefikt, da det hele hænger sammen. Nogle receivere passer bedre til dine højtalere end andre og den eneste rigtige måde at finde ud af dette, er ved at lytte sig frem. Men på papiret synes jeg Onkyo 906 ser ud til at være den bedste til prisen. Om den passer til dine højtalere eller om du kan lide den lyse lyd fra Onkyo, må du lytte dig frem til. |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Tak for de venlige ord. Vores "frustrationer" var nu nok mere ment som en spøg. Bortset fra at visse af "overfaldene" på os Pioneerejere har været noget ublu. Men vær sikker på, at vi blander os lige så meget som vi plejer, hvis det er til gavn for en spørger. End ikke min chef har kunnet få mig ned med nakken - så kan nogle tilfældige medlemmer på recordere.dk det nok heller ikke |
|||||
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |