recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround forstærker - Hvilken ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround forstærker - Hvilken ?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af KongKent KongKent skrev:

Hvis jeg havde 10K til en forstærker, så faldt valget på den nye Pioneer VSX-LX52. No contest!

EDIT: Link:
http://www.sparshop.dk/audio/receivere/pioneer/pioneer_vsxlx 52_1841_da.html

Er du da helt tosset KonKent, du må for Guds skyld ikke anbefale noget Pioneer grej for tiden - du bliver hængt

Men bortset fra det, så ville jeg sikkert også kigge på VSX-LX52, når jeg nu alligevel var ude og kigge, og samtidig ville jeg nok også overveje forgængeren VSX-LX51, der nu er sat ned tiltror jeg 8k 

Ja, man må for guds skyld ikke anbefale det mærke man selv har, heller ikke selvom det er noget af det bedste i klassen

Også derfor jeg anbefalede noget andet, for så ville jeg da ikke få skæld ud igen igen igen igen

Ja vi er i bad standing furious

Hvis dette er jeres syn på sagen, har I da misforstået noget. I må da hjertens gerne anbefale Pioneer alt det I vil. Hvad jeg ser som et problem, er, at I straks blander jer, når folk mener noget er bedre end det Pioneer I selv har. OGSÅ selvom man har gjort en direkte sammenligning er man forket på den!

bbruus: Det er meget svært at anbefale dig noget helt specefikt, da det hele hænger sammen. Nogle receivere passer bedre til dine højtalere end andre og den eneste rigtige måde at finde ud af dette, er ved at lytte sig frem. Men på papiret synes jeg Onkyo 906 ser ud til at være den bedste til prisen. Om den passer til dine højtalere eller om du kan lide den lyse lyd fra Onkyo, må du lytte dig frem til.

Tak for de venlige ord. Vores "frustrationer" var nu nok mere ment som en spøg. Bortset fra at visse af "overfaldene" på os Pioneerejere har været noget ublu.

Men vær sikker på, at vi blander os lige så meget som vi plejer, hvis det er til gavn for en spørger.

End ikke min chef har kunnet få mig ned med nakken - så kan nogle tilfældige medlemmer på recordere.dk det nok heller ikke

- Må jeg byde på en kiks, og en serviet til at tørre øjnene...og så iøvrigt til at læse OG forstå hvad leviathan skriver

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Hvis jeg havde 10K til en forstærker, så faldt valget på den nye Pioneer VSX-LX52. No contest!

Er du da helt tosset KonKent, du må for Guds skyld ikke anbefale noget Pioneer grej for tiden - du bliver hængt

Men bortset fra det, så ville jeg sikkert også kigge på VSX-LX52, når jeg nu alligevel var ude og kigge, og samtidig ville jeg nok også overveje forgængeren VSX-LX51, der nu er sat ned tiltror jeg 8k 

Ja, man må for guds skyld ikke anbefale det mærke man selv har, heller ikke selvom det er noget af det bedste i klassen

Også derfor jeg anbefalede noget andet, for så ville jeg da ikke få skæld ud igen igen igen igen

Hvis dette er jeres syn på sagen, har I da misforstået noget. I må da hjertens gerne anbefale Pioneer alt det I vil. Hvad jeg ser som et problem, er, at I straks blander jer, når folk mener noget er bedre end det Pioneer I selv har. OGSÅ selvom man har gjort en direkte sammenligning er man forket på den!

bbruus: Det er meget svært at anbefale dig noget helt specefikt, da det hele hænger sammen. Nogle receivere passer bedre til dine højtalere end andre og den eneste rigtige måde at finde ud af dette, er ved at lytte sig frem. Men på papiret synes jeg Onkyo 906 ser ud til at være den bedste til prisen. Om den passer til dine højtalere eller om du kan lide den lyse lyd fra Onkyo, må du lytte dig frem til.

Tak for de venlige ord. Vores "frustrationer" var nu nok mere ment som en spøg. Bortset fra at visse af "overfaldene" på os Pioneerejere har været noget ublu.

Men vær sikker på, at vi blander os lige så meget som vi plejer, hvis det er til gavn for en spørger.

End ikke min chef har kunnet få mig ned med nakken - så kan nogle tilfældige medlemmer på recordere.dk det nok heller ikke

- Må jeg byde på en kiks, og en serviet til at tørre øjnene...og så iøvrigt til at læse OG forstå hvad leviathan skriver

Mange tak Dit spørgsmål om at forstå skal du ikke tænke så meget over - vi andre har samme problem

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

¨

Jeg tager gerne den kiks. Damn jeg er sulten her til "morgen".

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 09:06
Hother; Modtaget , furious; de smager også godt, disse "Prinzen-rolle"
Til top
gbbruus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2009
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 09:16

Mangler stadig lidt relevante svar, inden alt Pioneer mig her og der går helt i selvsving  min inbox er jo totalt fyldt. Kig evt. lige på de højttalere jeg har påtænkt at bruge ifm. forstærkeren....

Tak til Hans j for gennemgangen af HDMI

Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 10:08
Halløj,

Jeg har selv en 876'er. Personligt er jeg super tilfreds.

Har ikke haft problemer med den. Jeg kan se du vil stille
den i et andet rum end stuen. Det er nok fordelagtigt, da
den fylder godt i landskabet (jeg havde svært ved at
finde et møbel).

Min bliver en smule varm, men det gjorde min gamle Sony
også. Alligevel ville jeg nu ikke sætte den i et aflukket
skab.

Til prisen (uden for DK) tror jeg det bliver svært at
finde noget tilsvarende.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 10:34
Er også utrolig tilfreds med min 876. Den har ingen problemer med at spille mine B&W 683'er op med høj volumen.
Pure Audio indstillingen er også ret lækker når man hører alm musik

Men kan ikke sammenligne med Pio, har ikke hørt dem

Redigeret af Sploink - 10-Juli-2009 kl. 10:35
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af gbbruus gbbruus skrev:

- Højttalerne der skal spilles med er System Audio (4 stk. Talent, Exact center og Sub SE200)

Jeg bruger højttalere fra System Audio til mit surround setup, jeg har nu aldrig hørt på Talenterne som front højtaler, men Exacten, den bliver du glad for som center, jeg har for nylig haft bl.a. en LX 81 med hjem og Sony ES5400 plus b.la. et par SA1750´ere. LX81 og et par SA1750 hænger ikke så godt sammen i stereo som med ES5400 og min gamle Pio, LX81 er desværre ikke lige så varm og musikalsk, der ikke lige så meget hul igennem som der er med Sony ES5400 eller min gamle Pio. Men med en gammel Sirius D200 effektforstærker i rumpen på LX81, så spiller det. Det der ICE POWER er jeg bare ikke så vild med, sorry.

Tilgengæld Lyder LX81 bedre i surround end 5400ES, men det kan godt være at man bare skal kende og lære ES5400 bedre, for at få det samme ud af den som LX81.

Du skal i hvertfald låne nogle receiver med hjem, for lydmessigt er der forskel i mellem dem.

Som sagt har jeg ikke hørt Talenterne som front, personlig vil jeg vælge et par 710´ere eller større.

Redigeret af Potter - 10-Juli-2009 kl. 10:47
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 11:37

Potter:

Det der ICE POWER er jeg bare ikke så vild med, sorry.

Helt enig. Teknologi er dog brugbar inden for høreapparater

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Potter:

Her we go again

Er det så en onkyo der er i min varmeblæser?

Skal vi fortsætte med hvilken der er bedst, eller skal vi se at hjjælpe trådstarter med at finde den receiver som passer hans behov bedst?

Redigeret af furious jt - 10-Juli-2009 kl. 11:42
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 11:49

Potter:

Beklager min udtalelse - men der er noget ævl omkring Icepower. Det fungere fortrinligt, spare en masse strøm, og sikre samtidig derved, at receiveren ikke bliver varm

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 11:54

Potter:

Her we go again

Er det så en onkyo der er i min varmeblæser?

Skal vi fortsætte med hvilken der er bedst, eller skal vi se at hjjælpe trådstarter med at finde den receiver som passer hans behov bedst?

Klap nu lige hesten, det er ikke alle som er vilde med lyden fra ICE-power, den nævnes som værende skinger/syntetisk af såkaldte eksperter.
Jeg har ikke hørt dem selv, så jeg kan ikke sige for eller imod, men flotte er Pioneer SR modellerne.
Du farer op fordi nogle taler negativt om Pioneer og straks kaster du dig over Onkyo ?

Jo Onkyo´en bliver varm, men om den bliver markant varmere end andre SR´ere (undtaget digitalforstærkere) ved jeg ikke.

Pioneer´s PQLS skulle være ret godt, kræver dog en Pioneer BD-afspiller så vidt jeg ved.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu