recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround fra HDMI ud via optisk udgang på TVet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround fra HDMI ud via optisk udgang på TVet?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BubbiBubbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BubbiBubbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround fra HDMI ud via optisk udgang på TVet?
    Sendt: 07-December-2013 kl. 21:43
Hejsa.

Jeg sidder med et lille problem med min nye Xbox One.
Af en eller anden grund har Microsoft ikke givet Xbox One surround via optisk kabel med
fra starten af.
Det kommer dog senere via en opdatering.
Så ind til videre er der kun surround via HDMI'en.

Men... Mit headset til Xbox'en (Tritton Warhead) modtager lyden via optisk kabel.

Jeg tænkte så at jeg kunne omgå dette ved at trække det optiske kabel fra TV'et i stedet for fra Xbox'en.

Men....
I mit game room sidder jeg med et ældre 46" Sony KDL-46W4000, og når jeg sætter lyden på Xbox'en til 5.1 eller 7.1 uncompressed, modtager jeg kun højre venstre kanal i mit headset.

Jeg har også prøvet på et lånt 40" Samsung UE40C6005, og den gør det samme.

Det er kun på mit TV inde i stuen, et Samsung UE55ES8005 det er lykkedes mig at trække surround ud af den optiske port.
Men ville jo gerne have surround inde i mit game room.

Kan det virkelig passe at nogle TV ikke kan sende surround de modtager fra HDMI porten ud af den optiske port?
Eller er det et eller andet jeg gør forkert.
Syens ikke jeg har kunne finde nogle indstillinger på den gamle Sony, og på det lånte kan jeg kun finde noget HDMI lydindstilling der kun kan stå til PCM.
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 22:58

Surround via Toskink fra externe enheder tilsluttet med HDMI til TVet er ikke det normale, det vul kun være 2.0.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BubbiBubbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BubbiBubbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 23:25
Nej er helt med på det ikke er normalt, men når nu Microsoft har nedprioteret surround via optisk, må man jo finde alternativer.

Vil sådan en her mon kunne konvertere PCM til noget surround som optisk kabel kan understøtte?:
http://www.av-cables.dk/optisk-converter/hdmi-lyd-extractor-10527.html
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu