|
Surround fra optisk udgang på tv? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
s0ad ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 490 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Juni-2013 kl. 02:12 |
Efter hvad jeg har læst mig frem til, så er det ikke muligt at trække surround fra de forskellige hdmi udgange og så via den optiske udgang på tv'et hen til receiveren. Min Yamaha RX-V473 vil kun modtage stereo eller cinema dsp hvis jeg kører direkte og synes egentlig det lyder fint, men jeg ville nu helst have den ægte vare og leder derfor efter et alternativ.
Min lejlighed er sådan indrettet at mine spil-konsoller og boxee box står adskilt fra receiveren og tilsluttet tv'et. Jeg har så en anden boxee box dedikeret til min projektor som er direkte tilsluttet receiveren. Jeg troede selvfølgelig, at jeg simpelthen kunne hive et optisk kabel fra mit tv til den optiske indgang på receiveren og få surround da alle mine enheder er tilsluttet med hdmi, men sådan skulle det ikke gå :( Derfor har jeg ledt efter nogle muligheder og min tanke gik på sådan en fætter http://www.av-connection.dk/?PGr=5082&ML=429 Findes der muligvis andre løsninger, der er billigere eller mere enkelt? Redigeret af s0ad - 17-Juni-2013 kl. 02:14 |
|
![]() |
|
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke mange TV understøtter 5.1 via optisk kabel. Hvilket TV er der tale om ?
Hvis TV'et ikke understøtter det, hjælper en switch ingenting.
|
|
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40555 |
Det er en mulighed, den anden er at bruge en HDMI Switch, og køre alt i HDMI til Reciver, og derfra til TVet, har det ARC, så får du også lyd fra det via HDMI.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
s0ad ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 490 |
Et samsung PSE6500 plasma tv. Har en hdmi switch med optisk udgang, så der kunne jeg jo koble alle enheder på og så smider det optiske kabel i switchen og til receiveren..
|
|
![]() |
|
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Og du har ikke mulighed for at trække HDMI kablerne fra dine enheder, over i recieveren i stedet for TV'et?
|
|
![]() |
|
Jo kunne jeg i teorien godt, men har det hele trukket igennem kabelbakker og vil gerne have kablerne gemt af vejen.
Ved godt den bedste løsning er at koble enhederne direkte til min receiver, men på den anden måde, skal jeg ikke trække så mange kabler. |
|
![]() |
|
Der var sgu ingen optisk udgang på min hdmi switch :( Jeg valgte at købe en optisk switch og 3x 1 meter optisk kabel. Jeg skal godt nok stille på switchen hver gang der skal skiftes lyd, men det overlever jeg nok ;) Kunne også have valgt den med strømforsyning og fjernbetjening, men en merpris på 450 kr. så vil jeg hellere lette røven.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40555 |
Husk så lige, at HD lydformater ikke kan overføres via Toslink, kun med HDMI.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Det er et kompromis jeg må leve med, men DD, PCM og DTS er tilstrækkelig til tv brug og så HD lydformaterne når jeg skal se blueray via projektor.
Tak for hjælpen :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |