|
Surround fra phono kabler |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
badedyr ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-April-2012 Sted: Karup J Danmark Status: Offline Point: 43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Februar-2014 kl. 21:07 |
Hej
Døjer lidt med at få forbundet mine enheder, har et Samsung PS648000 og en Pioneer vsx-527 forstærker en Dreambox 7020 samt en Samsung blueray afspiller og en appletv box. Problemet er at jeg ikke kan få mit ARC til at virke og at forstærkeren ikke giver min dreambox lov til at lade hdmi gå gennem den til mit uden at være tændt. Min dreambox har 3 udgange hdmi, optisk og phono så hvis jeg skal kan se parabol uden at tænde min forstærker, skal der gå et hdmi op til tvèt og så går den optiske til forstærken med lyden. Det virkede osse fint indtil jeg fik Appletv dimsen for den har kun hdmi og optisk som udgange så hvis jeg skal se noget fra den uden at tænde forstærkeren skal der osse gå et hdmi op til tvèt og så skal den optiske jo i forstækeren MEN min forstærker har kun en optisk indgang. :-( Men hvis jeg kan få god surround lyd ud fra min parabol via nogle gode phono kabler er problemet sådan set løst. Men synes det er trælst at der skal trækkes så mange kabler når det hele burde være så smart men kan jo være det bare er mig der ikke kan finde ud af det. Håber på nogle input *SSS* Hilsen Jan P.S. Kan slet ikke få lyd fra mit fjernsyn via ARC uanset havd jeg prøver :-(
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40546 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der kan KUN fås Surround med Analog forbindelse hvis udstyret har de rette tilslutninger ellers ikke. Har Reciver ikke ARC.? Hvis TVet også har det, så skal det kunne gøres. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
badedyr ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-April-2012 Sted: Karup J Danmark Status: Offline Point: 43 |
Hej
Mit tv har ARC og det har min forstærker også kan bare ikke få det til t virke :-( Men har vist fundet en anden løsning som jeg har skrevet om i et andet indlæg. :-) Hilsen Jan
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40546 |
Har du på Reciver valgt at TV lyd skal komme på HDMI (HDMI Out ARC). Samt på TVet aktiveret Anynet CEC og tilsluttet kablet i HDMI 2.?
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Hej
Ja det har jeg , men kan ikke få det til at virke. Har fundet en anden løsning tror jeg så jeg slipper for at bruge ARC. Hilsen Jan
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |