|
Surround fra tv til Receiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
silva22 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 357 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-April-2016 kl. 21:41 |
Hej. håber i kan hjælpe . Har et helt nyt Samsung tv koblet til min Denon 1911 receiver via hdmi stik , og derfra ud til min Yousee box og Blu-Ray afspiller , så det det hele køre gennem min receiver. Men når jeg bruger mine app (Netflix )på selve fjernsynet kan jeg kun få lyd på via mit tv , altså ingen surround, og ikke gennem min receiver. Hvordan kan jeg det , uden optisk kable ? Vil gerne have surround direkte fra mit tv ned til min receiver .
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
TVet har ARC og det har Reciveren også, så der er lyd fra TVet til Reciveren, hvis det er sat rigtigt op, du skal starte med at sætte Reciveren op til at hente TV lyd på HDMI. Aktiver Anynet på TVet samt CEC på begge enheder. Det er beskrevet i manualerne til enhederne hvordan det gøres. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Fejlen kan nemt ligge i hvilken HDMI indgang du bruger på TV'et. Jeg har aldrig set TV, der har ARC på mere end en HDMI indgang og det er næsten altid på HDMI 2.
Men udover det, så skal du huske at slå ARC funktionen til på både TV og receiver. |
|
![]() |
|
silva22 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 357 |
Tror desværre ikke mit helt nye Samsung Ue65ju6575 ikke understøtter ARC?? Der står hvertfald ikke nogle bagpå ved HDMI udgangene .
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det har ARC, det skulle være HDMI 2, kan bare ikke se i manualen om det er den, der skulle på tilslutningen stå ARC, Læs side 160 i manualen hvis ikke du kan få det til at virke. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Der intet bag på. Ud fra HDMI2 står der (MHL)
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
Skulle der være ARC, men i bedste Samsung stil er det en manual der gælder flere modeller, og ikke har konkret angivelse af hvilken HDMI port ![]() Men måske HDMI3 som her: Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |