|
Surround headset - findes det? (i god kvalitet) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Online Point: 1026 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-September-2016 kl. 11:57 |
Er flyttet fra hus til lejlighed, hvor der er overraskende lydt (kan høre naboerne snakke) - så det er slut med biograflyd, surround og sub.
Kan se, at man til PC-spil kan få surround headset, men vil de virke på et TV?
Nogen der har praktiske erfaringer? pft Lars |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har dem her og er yderst tilfreds, når man nu ikke kan få sine naboer til at forstå ens behov for at spille højt. ![]() Redigeret af jespermart - 27-September-2016 kl. 17:54 |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
https://www.sharkoon.com/product/1695/12671#descHar disse, bruger dem til Battlefield til pc'en.
Kører dog max DD5.1, så forvent ikke DTS, ATMOS osv... |
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Online Point: 1026 |
Tak for jeres input :-)
Hvor godt fungerer den rummelige oplevelse, hvis man skal sammenligne med et alm. surround system? Er der noget som evt. mangler, som man lige skal vænne sig til? vh Lars |
|
![]() |
|
Lamster ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Hey.. Har selv et par Sennheiser. Mine suser i de stille passager i film. Gør dine Sony også det?
|
|
![]() |
|
Lamster ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Savner ingenting med et par alm gode hørebøffer når jeg ligger i sengen. Lyden føles lige så god som når man sidder med surround selvom det "bare" er stereo.
Søg på google på disse og de får rimelig gode reviews. Superlux HD-681. De koster ca 150kr hvis de købes i Tyskland hos Thomann. https://www.thomann.de/dk/superlux_hd681.htm |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Jeg bruger et par B&w p7, når der skal være stille i huset og ja jeg syntes de er intet mindre end fremragende. Og dertil er de jo fede til alm musik.
Rummelighed er ikke noget jeg tænker der mangler ihvertfald - men ellers kan et sæt Nad viso 50 måske have interesse, som netop får ros for rummeligheden ved musikbrug |
|
![]() |
|
stillersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1017 |
Er alle høretelefoner ikke stereo? Om de så hedder 7.1 eller ej.
Det skal siges at jeg IKKE kan hører forskel på mig 7.1 Dolby digital om, eller om jeg bruger det som stereo. - jeg bruger steelseries h wireless Redigeret af stillersen - 28-September-2016 kl. 21:24 |
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
Hvilken model er det? Jeg har selv RS190, og de kan også finde på at komme med uønskede lyde. Det kan dog fjernes helt, ved at skrue mere op på receiver/forstærker og mindre op på headsettet. |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Nej, ideen er jo at lave signalet om til et bineuralt signal (det "signal" som ens ører modtager fra omgivelserne) så det bliver til surround og ikke bare stereo. Hvis det er lavet ordentligt er det meget livagtigt.
Har selv prøvet at lave den slags optagelser med et kunsthovede, og det fungerer rigtig godt. |
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Jeg har sådanne et sæt http://www.hifiengine.com/manual_library/sennheiser/dsp-pro.shtml
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |