recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround Headset tilbud fra Aldi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround Headset tilbud fra Aldi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 427
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround Headset tilbud fra Aldi
    Sendt: 03-Februar-2006 kl. 15:25

Der skulle vel ikke være nogen der har prøvet dette "Surround Headset"som Aldi har på tilbud i denne uge og som kan fortælle lidt om hvordan det lyder?

Jeg ved godt at jeg bare kan købe, prøve og returnere, men hvis nogen allerede nu kan fortælle om de er gode eller dårlige er jeg fri for bøvlet.

Alle HiFi snobberne som allerede har en mening uden at have prøvet headsettet behøver ikke svare. 



Redigeret af lunge
Venlig hilsen
Jan
Til top
hansi_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 14:20
Hejsa!

Har ikke lige prøvet headset'et fra Aldi, men har da prøvet sættet fra bilka. Ser ud til at være samme indhold og pris, dog med andet navn.

Til spil på pc og hvis man lige vil have lidt surround om natten uden at vække de andre i husstanden, så er de udemærkede. Men til musik og når der rigtig skal bruges power er de dårlige.

Men som jeg altid siger, ører er forskellige, så hvad der lyder godt i mine øre kan lyde dårligt i andres.

Så du bliver næsten nødt til at tage dem med hjem og prøve dem.

Mvh.
Hansi_dk

P.S. HiFi "snobberne" har som regel ret i, hvad lydkvalitet der er i lydudstyr fra bilka, aldi, kvickly, merlin, elgiganten, fona osv. Efter min mening ødelægger disse forretninger definitionen HiFi. Men ved man ikke bedre, så er udstyret fra de forretninger da ok.

Der er nogle der kan nøjes med den dårlige billed og lyd kvalitet der er på en denver dvd til 229,-

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 14:47

Jeg kiggede lidt i den ikek særlig omfattende manual der linkes til, og som jeg lige umiddelbart ser det, så kan man kun opnå surround på et PC lydkort der har tre analoge minijack stik til surround, og på en DVD afspiller med analoge phonostik (og vel dermed med indbygget Dolby dekoder).

Det er altså ikke muligt at tilslutte headsettet til en receiver (EDIT: og udnytte surroundfunktionen) (medmindre den har 5.1 analoge udgange, findes det?*)

Er det helt forkert det jeg har observeret?

*vil man kunne tilslutte det til pre out?

Mvh Michael



Redigeret af Maggerholm
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 14:58

 

For optimal funktion, så kan de kun bruges til afspillere med analoge udgange, eller til en PC med de rigtige tilslutninger.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 10:02
Mange tak for jeres svar.
Tror lige jeg lader dem blive på Aldi's hylde  
Venlig hilsen
Jan
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu