|
Surround lyd på tv kanaler kørt via Stofa box? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
khansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 637 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Februar-2017 kl. 23:41 |
|
Hej
Nogen som har erfaringer med at kanaler med surround ikke sendes ud i surround til særlig baghøjtalerene? Feks tænker jeg at TV2 og TV3 sender film i surround. Har en Stofa boks som køre sit signal ind i en marantz sr7011 receiver og derefter videre ind i et oled tv. Alt er kørt via gode hdmi kabler. Syntes bare aldrig der er surround lyd?? Nogen som har erfaringer med det? Redigeret af khansen - 18-Februar-2017 kl. 14:28 |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det gør de. Men har du sat den rigtig op i boksen. Mange kanaler sender ud i både 2.0 og 5.1. Hvis du under opsætningen af din boks har valgt 2.0 i sin tid, så foretrækker den det, hvis tilgængelig. DR sender dog kun i 2.0 med pro logic. Så der er det rigtig nok, når receiveren siger det er stereo.
|
||
![]() |
||
khansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 637 |
|
Hejsa På min stofa boks kan jeg kun vælge noget som hedder "digital lyd (ac3)" 1: ja (hdmi,s/pdif/toslink,toslink) 2: ja (s/pdif, toslink) 3: nej Har pt valgt valgmulighed nr 1 Er det forkert? |
||
![]() |
||
|
I bedste fald er f.eks. TV2 i Dolby digital dvs ingen lyd i baghøjtalere?
Min receiver er sat til Dolby digital + Dolby surround Redigeret af khansen - 17-Februar-2017 kl. 23:56 |
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
|
Der er forskel på hvad f.eks. DR sender i (stereo mener jeg) og f.eks. TV3. Prøv at checke med TV3.
Har selv Stofa boksen og får fin surround lyd, dog afhængig af kanalen. Men det er ikke boksen eller opsætningens skyld.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19563 |
|
Hvorfor ikke til auto? Klaus |
||
![]() |
||
|
Den mulighed har den ikke men jeg kan sætte den til at den automatisk vælger mellem Dolby digital og Dolby surround. Men ligegyldig hvad kanal jeg ser er det aldrig surround og det må vel være forkert ? |
||
![]() |
||
|
TV3 er det samme. Aldrig surround 😳 |
||
![]() |
||
Sunbao ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Middelfart Status: Offline Point: 79 |
|
tv3 udsendes da i 5.1
|
||
![]() |
||
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
|
tv3+ har 5.1 lyd, ivertfald på canal digital, optager tit film der, når nu DR ikke kan finde ud af det.
|
||
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
||
![]() |
||
|
Lige netop. Det er mit problem. Kanalerne burde sendes i surround til mine højtalere men det sker ikke....forstår simpelthen ikke hvorfor lyden kun er i stereo? Nogen som har prøvet det samme med en marrantz receiver eller Stofa boks? Hjælp søges?? Redigeret af khansen - 18-Februar-2017 kl. 14:24 |
||
![]() |
||
Sven-Erik ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2017 Sted: KBH Status: Offline Point: 5 |
|
Din receiver føler på det den får ind og vælger dette lydspor - fejlen må ligge i stofaboksen.
Hvad skriver din marantz i displayet ? - min skriver normalt dolby digital og får fin surround - dog er det fra en yousse boks med HDMI
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |