recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround lyd på tv kanaler kørt via Stofa box?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround lyd på tv kanaler kørt via Stofa box?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround lyd på tv kanaler kørt via Stofa box?
    Sendt: 17-Februar-2017 kl. 23:41
Hej

Nogen som har erfaringer med at kanaler med surround ikke sendes ud i surround til særlig baghøjtalerene? Feks tænker jeg at TV2 og TV3 sender film i surround.

Har en Stofa boks som køre sit signal ind i en marantz sr7011 receiver og derefter videre ind i et oled tv. Alt er kørt via gode hdmi kabler. Syntes bare aldrig der er surround lyd??

Nogen som har erfaringer med det?

Redigeret af khansen - 18-Februar-2017 kl. 14:28
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 23:46
Det gør de. Men har du sat den rigtig op i boksen. Mange kanaler sender ud i både 2.0 og 5.1. Hvis du under opsætningen af din boks har valgt 2.0 i sin tid, så foretrækker den det, hvis tilgængelig. DR sender dog kun i 2.0 med pro logic. Så der er det rigtig nok, når receiveren siger det er stereo.
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det gør de. Men har du sat den rigtig op i boksen. Mange kanaler sender ud i både 2.0 og 5.1. Hvis du under opsætningen af din boks har valgt 2.0 i sin tid, så foretrækker den det, hvis tilgængelig. DR sender dog kun i 2.0 med pro logic. Så der er det rigtig nok, når receiveren siger det er stereo.

Hejsa
På min stofa boks kan jeg kun vælge noget som hedder "digital lyd (ac3)"
1: ja (hdmi,s/pdif/toslink,toslink)
2: ja (s/pdif, toslink)
3: nej

Har pt valgt valgmulighed nr 1
Er det forkert?
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 23:55
I bedste fald er f.eks. TV2 i Dolby digital dvs ingen lyd i baghøjtalere?

Min receiver er sat til Dolby digital + Dolby surround

Redigeret af khansen - 17-Februar-2017 kl. 23:56
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2017 kl. 08:43
Der er forskel på hvad f.eks. DR sender i (stereo mener jeg) og f.eks. TV3. Prøv at checke med TV3.

Har selv Stofa boksen og får fin surround lyd, dog afhængig af kanalen. Men det er ikke boksen eller opsætningens skyld.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2017 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af khansen khansen skrev:

Hvorfor ikke til auto?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2017 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor ikke til auto?

Klaus

Den mulighed har den ikke men jeg kan sætte den til at den automatisk vælger mellem Dolby digital og Dolby surround.

Men ligegyldig hvad kanal jeg ser er det aldrig surround og det må vel være forkert ?
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2017 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Der er forskel på hvad f.eks. DR sender i (stereo mener jeg) og f.eks. TV3. Prøv at checke med TV3.

Har selv Stofa boksen og får fin surround lyd, dog afhængig af kanalen. Men det er ikke boksen eller opsætningens skyld.

TV3 er det samme. Aldrig surround 😳
Til top
Sunbao Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Middelfart
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunbao Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2017 kl. 11:56

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

TV3 er det samme. Aldrig surround 😳

tv3 udsendes da i 5.1
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2017 kl. 13:41
tv3+ har 5.1 lyd, ivertfald på canal digital, optager tit film der, når nu DR ikke kan finde ud af det.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2017 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

tv3+ har 5.1 lyd, ivertfald på canal digital, optager tit film der, når nu DR ikke kan finde ud af det.

Lige netop. Det er mit problem. Kanalerne burde sendes i surround til mine højtalere men det sker ikke....forstår simpelthen ikke hvorfor lyden kun er i stereo?

Nogen som har prøvet det samme med en marrantz receiver eller Stofa boks?

Hjælp søges??

Redigeret af khansen - 18-Februar-2017 kl. 14:24
Til top
Sven-Erik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Januar-2017
Sted: KBH
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven-Erik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2017 kl. 19:37
Din receiver føler på det den får ind og vælger dette lydspor - fejlen må ligge i stofaboksen. 
Hvad skriver din marantz i displayet ? - min skriver normalt dolby digital og får fin surround - dog er det fra en yousse boks med HDMI
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu