|
Surround m. Trådløse baghøjttalere |
Besvar |
Forfatter | ||
gonzo
Bruger Oprettet: 30-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
Emne: Surround m. Trådløse baghøjttalere Sendt: 27-Maj-2006 kl. 10:11 |
|
Sony laver blandt andet nogle modeller med trådløse baghøjttalere (DAV-DZ700 & DAV-LF1). Er der ikke nogen herinde som kender til denne teknik med at overføre lyden trådløst, og kan fortælle om det er noget værd? Der må da være mange der ligesom mig gerne vil slippe for de 2 lange og dyre kabler til baghøjttalerne? Ideen er jo genial, så hvis kvaliteten følger nogenlunde med er det da det jeg skal have. Please anyone ? |
||
- Gonzo
|
||
gonzo
Sendt: 27-Maj-2006 kl. 15:54 | |
Jeg har lige været rundt i nogle butikker og se på surround: Hifi-klubben, Sony Center & NB Radio. Den ene ekspedient fortalte mig at da baghøjttalere i surround-systemer ikke skal spille bassen, men kun mellemtone & diskant, er det ikk enødvendigt med ret tykke kabler til baghøjttalerne. Det er bassen der "fylder" i kablerne og derfor kan man nøjes med et godt kabel til subben. Er det noget folk herinde godt kan følge (når man ikke snakker high-end-systemer naturligvis). Jeg så på Sony's system DAV-LF1. Der er stadig tale om infrarød overførsel til baghøjttalerne, MEN der er 3 sendere, så man kommer ikke til at "blokere" for lyden hvis nogen går forbi "strålerne". Er der nogen der ved om signalet forringes i kvalitet ved at blive lavet fra lyd til infrarød og tilbage til lyd? http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=DAV-LF1&a mp;site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=HCS+Cin ema+Surround+Kit |
||
- Gonzo
|
||
Carser
-- Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
Sendt: 27-Maj-2006 kl. 16:58 | |
Claes og ekspedienten er absolut ikke helt galt på den. Jeg bruger også alm. lysnet-ledning til mine bagfætre men meget kraftigt audiokabel foran. I surround er der statistisk altid mest energi og brug for klarhed til dialog i centeren. Musik og andet i H og V og basdrøn kommer og går. Og bagi er der tit ingen eller kun relativt lidt energi, afstanden til lytteren er også tit mindre, så der er indstillet til en del dB under det foran i det mix, man laver med test-signalerne fra receiveren. Alle konverteringer kan forringe lyd. Om det så sker på Sonys trådløse og om man kan høre det skal jeg ikke kunne sige. |
||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. |
||
gonzo
Sendt: 27-Maj-2006 kl. 17:59 | |
Endnu engang hurtige og gode svar fra folkene herinde, TAK !! Jeg er utrolig glad for at jeg fandt dette forum (i min recorder-søge-fase) . Jeg må høre det Sony sæt DAV-LF1 om det lyder kanon, selvom der er trådløse baghøjttalere. Gør det det, må jeg se om jeg kan finde pengene. Har set det billigst til kr. 13.500,-
|
||
- Gonzo
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |