|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lyngedrengen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 82 |
![]() Sendt: 15-Januar-2006 kl. 11:57 |
Hejsa Har brug for noget teknisk ekspertise Jeg har idag et Pioneer 436 XDE Plasme samt 2 Beolab 4000 højttalere og et Beosound 3000 anlæg. Kan jeg få etableret et surroundsetup med B&O højttalere (ex. Beolab 6000 som front) selvom jeg ikke har et B&O tv med surround modul i? Jeg er naturligvis indstillet på/forventer at det kræver investering i en Surroundforstærker? Hvis det kan lade sig gøre, hvad kræver det så og vil det være det hele værd (lydkvaliteten)? Plz help! |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er jo forstærker i højtalerne, og derfor jo nok ikke lige til at tilslutte en enhed som ikke er B&O. Der er næsten altid problemer når B&O produkter skal bruges med andre enheder. Det nemmeste ville jo nok være ikke at blande B&O ind i det nye setup. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Lyngedrengen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 82 |
![]() |
Hejsa Ja, det har du selvfølgelig ret i. På den anden side vil jeg jo gerne udnytte, at jeg har et par højttalere i forvejen. De 3 forretninger, hvor jeg har spurgt, hvorvidt B&O højttalere har kunne anvendes med en "alm" surroundforstærker har svaret været ja efter noget tøven, så jeg er ikke sikker. Umiddelbart skal der i hvertfald laves noget mht. stikkene... |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
B&O højttalere arbejder jo med et Line signal, da de jo har indbygget forstærker, det output du får fra en Surround forstærker, eller en hvilken som helst anden, er efter forstærkning, og det signal kan man ikke sende ind i en Beolab. Ikke uden, at det bliver dæmpet til et signal som kan bruges til dine Beolab, d.v.s med diverse modstande. Det virker lidt tosset at bruge en forstærker på f.eks 100W til B&O højttalere med forstærker. Jeg tvivler på at det endelige resultat vil være godt. Igen B&O er beregnet til at blive brugt som det er, og ikke sammen med andre mærker. Det giver problemer. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() |
Hej. Dette er måske noget for dig. Du kan læse mere her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8544&T PN=1 Se også: Mvh. Peter Pan. DIN kabler. Mit set-up. B&O + meget mere. PC'en som omdrejningspunkt. _ Redigeret af Peter Pan |
|
![]() |
|
![]() |
Hej begge Takker for hjælpen. Peter Pan: Det ser unægtelig ekstremt spændende ud. Jeg hopper over i Jeres snak i hifi4all forummet. Vh |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |