recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround op til 50.000 kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround op til 50.000 kr

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 18:13
Jeg ville fluks kaste mig over dette Elac sæt. Jeg har selv haft det, og kan stå inde for både lyden og sælgeren. Så er du bare godt kørende og til en fornuftig pris:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131296&title=s-1-st-elac-fs-247ere-cc241-rigtig-god-stand

Så skal du ud og have en receiver, her er langt hen ad vejen frit valg, men du må endelig ikke købe underdimensioneret. Ikke for at skulle spille højt nødvendigvis - men for bare at have overskud. Marantz, Yamaha - whatever du synes lyder godt. Kunne jo også være en Integra - dit valg. Men jeg ved at Integra lyder super til Elac.

Et medlem her har Integras topmodel til salg, og kun 3 måneder gammel - så bliver det bare ikke ret meget bedre:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131720&title=s-integra-dtr-803

Så er der jo lige en subwoofer, her kan du tænke på SVS, Velodyne eller B&W. SVS er i mine ører den mest hårdtslående, Velodyne lidt mere raffineret og specielt hvis du også vil høre musik. B&W er i mine ører lidt "Forfinet", men levere i deres mere "Modne udgaver" en rigtig god og bastant bas.

Og surroundhøjtalere skal du jo også have. Her vil jeg foreslå et par M&K, og afhængig af deres mulige placeringer, gerne en tripole udgave. Jeg tror såmænd at jeg uanset hvad ville vælge tripole højtalere

Pøj pøj med det - ud og lytTongue 

Redigeret af Hother - 21-April-2014 kl. 18:29
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 18:19
Først og fremmest skal du have dig en verdensklasse Surround receiver
Og den kan fås brugt og latterlig billigt på dba nu
http://www.dba.dk/integra-dtr-803-den-bedst/id-1007390655/

At den ikke er solgt i nu er mig en gåde..

Og med højtaler så se på noget MK Sound eller den kommene XTZ Cinema Series.
Bedre fås ikke til de pris klasser.
Til top
DamirMiljic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-April-2014
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DamirMiljic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 19:10
Tak for alle de svar.

Rummet er 4,3 bredt og 7 meter langt.
Der er ca. 6 meter fra hvor man sidder til lærred.
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 22:06
Ville købe em amthem receiver, eller noget emotiva og så klipsch thx ultra2 http://www.av-connection.dk/?ML=1895
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 07:43
Har et et THX Ultra 2 sæt fra Teufel til salg kontakt mig hvis du er interesseret det er ret voldsom Wink
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 18:02
Når du er villig til at bruge så mange penge på lyd, bør du nok afsætte nogle penge/tid til at optimere selve rummet.

Det ville jo være fjollet at investere i godt grej hvis det hele runger pga. beton vægge.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af DamirMiljic DamirMiljic skrev:

Tak for alle de svar.

Rummet er 4,3 bredt og 7 meter langt.
Der er ca. 6 meter fra hvor man sidder til lærred.
6 meter til  højttalerne er langt og en svær opgave for de fleste højttalere (MK, Elac osv vil have det hårdt på den afstand). Det bedste bud der er nævnt, er efter min mening Klipsch THX systemet.

Nu ved jeg ikke hvordan rummet ser ud, men som en anden også nævner, så brug gerne lidt krudt på det også. Akustikregulering er der man får mest for pengene.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 19:35
Jonas_H

Hvad i helved er det for noget pis og fyrre af med at MK ville have det hårdt på den afstand.
Vær venlig ikke og sige sådan noget når du intet forstand har på det området.

Klipsch THX er som alt andet Klipsch der ude, kedelig og skinger i lyden.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Jonas_H

Hvad i helved er det for noget pis og fyrre af med at MK ville have det hårdt på den afstand.
Vær venlig ikke og sige sådan noget når du intet forstand har på det området.

Klipsch THX er som alt andet Klipsch der ude, kedelig og skinger i lyden.

Beklager min manglende viden... Jeg vil i stedet henvise til M&K's egen dokumentation: http://mkloudspeakers.com/products-info.asp?id=169&type=Product

Dét du skal kigge efter: Max Output Level: 112dB @ 1.0 meter

Du kender vel selv teorien omkring forholdet mellem lydtryk og afstand, så er sikker på, at du ender på samme værdi for max output level som jeg gør. Overholder det kravene til film i lyttepositionen?

Redigeret af Jonas_h - 22-April-2014 kl. 20:04
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 20:17
Prøv og forklare mig hvad du mener med de får det hårdt? Jeg skal bare være sikker på jeg har forstået dig korrekt.
Forresten det en Aktiv model du linker til. Vil tro dens passiv fætter S150 mk2 kan lidt mere med lidt mere power. Men ikke noget jeg ved.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Prøv og forklare mig hvad du mener med de får det hårdt? Jeg skal bare være sikker på jeg har forstået dig korrekt.
Forresten det en Aktiv model du linker til. Vil tro dens passiv fætter S150 mk2 kan lidt mere med lidt mere power. Men ikke noget jeg ved.

Have det hårdt: Ligge tæt på eller over dens maksimale evne ift. lydtryk. Resultatet er øget forvrængning og kompression. 
Dens passive fætter har en power handling på 180w RMS og den aktive version har 2x180w RMS amps. Så den er matched til hvad højttaleren kan tåle (og i og med, at den aktive kører med aktiv deling vil den faktisk kunne tåle mere effekt end den passive). 

Jeg siger ikke, at man ikke vil kunne bruge dem på 6m afstand og der er da sikkert også mange der vil synes at det lyder imponerende. Men faktum er, at det ikke er en højttaler der er beregnet/konstrueret til de afstande og der vil være hørbar forvrængning når man presser den så hårdt.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 20:34
MK 150 er også nærfeltssatelitter.. Så de er ikke beregnet til 6 meter på mere end en måde..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu