recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround opdatering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround opdatering

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mtjoernelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2008
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mtjoernelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround opdatering
    Sendt: 26-Marts-2013 kl. 20:18
Overvejer pt en opgradering af mit surround-setup. Pt udgøres dette af et Logitech 5.1-sæt. Ja ja, ved godt at dette ikke er hifi, men har været udemærket tilfreds med dette i nogle år. Men i takt med at der kommer flere og flere formater dette sæt ikke magter og at jeg har lidt flere midler at sætte af til dette, har jeg fået blod på tanden for at få lidt mere lyd på, men er omvendt ikke audiofil nok til at ville bruge formuer...

Primært brug er tv, BR, lidt PS3, lidt Wii, samt film og serier fra et Apple TV og musik fra min Squeezebox. Da stuen ikke er så stor er store højtalere ikke en reel option (uanset WAF).

På baggrund af ovenstående hælder jeg pt til et køb af et sæt KEF KHT 3005 og en rimelig (men ikke overdiminsioneret) receiver. Eks.vis. en Denon AVR-2113.

Lyder dette helt håbløst eller er det til små 15k "value for money"?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 22:48
Definer store højttalere - er der ikke plads til et sæt DLS R55, så er det fordi du ikke ved, hvad store højttalere er.
Jeg kan lige nu på "den blå" finde DLS R55 til 3500 for et sæt, RC55 til 900 kroner, et sæt R60 til 2000 og en 3.10 sub til 3300 kroner.

Et diskret lille anlæg, desværre i "blandede farver", men hvid folie vil måske gøre underværker (også overfor konen) og du ender med en lyd der er markant bedre end KEF sættet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mtjoernelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 07:22
Jeg har generelt ikke problemer med størrelsen på højtalere og hvis det var det der skulle til skulle WAF heller ikke være det der stod i vejen. Men nu ligger landet altså således, at vores stue simpelthen ikke er hverken stor nok eller indrettet til at der kan blive plads til gulvhøjtalere. Eksempelvis hænger TV'et på en væg lige ved siden af en altandør, som højre fronthøjtaler ville komme til at stå foran - selv jeg synes ikke at det er praktisk. Jeg er derfor afhængig af noget der kan væghænges....
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 12:15
Hvis højre gulvhøjttaler kommer til at stå foran døren, vil du så hænge en lille højttaler på døren i stedet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mtjoernelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis højre gulvhøjttaler kommer til at stå foran døren, vil du så hænge en lille højttaler på døren i stedet?

Nej, planen var at hænge den på den sidevæg der er lige til højre for døren, tilpas højt til at den ikke genere når man skal ud af døren men ikke højere end at lyden ikke bliver ødelagt...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu