recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround på DR HD via dvb-c
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround på DR HD via dvb-c

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Capricorn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround på DR HD via dvb-c
    Sendt: 20-April-2010 kl. 21:35
Jeg har en yamaha rxv650 forstærker og en 42pfl7674h som er forbundet via coax kabel. Jeg har Præstø antennelaug som udbyder som har deres eget setup. Jeg får ingen surround på DR HD. Min forstærker reagerer ikke på at jeg skifter mellem de to tilgængelige lydspor. Tv'et fortæller at det er aac multichannel på det ene lydspor og mpeg stereo 2.0. Jeg har sevfølgelig tjekket at programmet også blev sendt i surround. Jeg har læst et hav af forums hvor folk har problemer med dr hd og surround men har ikke kunne finde svar på om surround kun bliver sendt via dvb-t eller hvorfor det ikke virker jos mig. På de tyske kanaler skifter forstærkeren fint over til dolby digital så det skulle gerne være opsat korrekt. Har nogen en forklaring eller løsning?
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 22:04
Kan du stille, hvordan lyden videresendes fra TV'et?

På vores TV kan man vælge mellem Auto og PCM. DR HD's surround virker kun med Auto. TV2 Films surround virker fint med PCM.

Bemærk, at lydformatet på DR HD afhænger af udbyder. På DVB-T bruges der HE-AAC, som er ret eksotisk. Hos Stofa (vores udbyder) og Canal Digital bruges der vistnok almindelig AAC (Dolby Digital). Så du skal måske spørge lidt ind til, hvor din antenneforening får signalet fra.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 17:55
Jeg har lige fået at vide fra Philips at deres tv ikke kan vidersende he-aac til min forstærker. Det er derfor jeg ikke har kunne få det til at virke. Kan det virkelig være rigtigt at alle med Philips fladskærme ikke kan få surround på dr hd hvis de bruger den indbyggede tuner og videresender signalet via sp/dif udgangen? Så er der sgu da mange der ikke kan få surround på dr hd...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 18:09

Det er meget sansynligt, at Digital Out kun er 2 CH PCM, som det er på mange andre TVer. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Capricorn Capricorn skrev:

Jeg har lige fået at vide fra Philips at deres tv ikke kan vidersende he-aac til min forstærker. Det er derfor jeg ikke har kunne få det til at virke. Kan det virkelig være rigtigt at alle med Philips fladskærme ikke kan få surround på dr hd hvis de bruger den indbyggede tuner og videresender signalet via sp/dif udgangen? Så er der sgu da mange der ikke kan få surround på dr hd...

Ja, det kan sagtens være rigtigt. Det er ikke alle fladskærms-tv der understøtter Dolby Digital 5.1.
For resten er det værd at bemærke at det pågældende tv (Philips 42 PFL 7674H) har fået YouSee Ready-mærket. Understøttelse af DD 5.1 indgår da heller ikke som kriterium for at få YouSee Ready-mærket. Du bliver nok nødt til at få en HD-boks fra YouSee for at få DD 5.1.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 14:23
Jeg har ikke yousee men er medlem af et lokalt fælles antenneanlæg(præstø antennelaug)

Jeg kan sagtens få dolby digital 5.1 men det er kun dr hd der er problemet. Jeg har set flere udsendelser fra svensk tv i DD 5.1 så tv'et kan godt sende dd ud men åbenbart ikke he-aac...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu