|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Jo, det skal være en Aktiv Sub til det dertil beregnede Pre Out, dine højttalere er vil jeg tro fra et
Low End HTIB, der gjorde man ofte sådan med tilslutningerne. De har temmelig sikkert også kun en ret lav effekt, og med sansynlighed noget underdimensioneret for den påtænkte Reciver.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Samt at det selvfølgelig også er på DVD.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19627 |
![]() |
||
Ikke nødvendigvis. En ordentlig surroundreciever kan konfigureres til at sende LFE sporet ud i fronterne. Hvis man alligevel har _nok_ effekt i fornterne (og nok membranareal) er det ikke nødvendigt med en decideret sub. Klaus |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu var det en Aktiv Sub der var omtalt, men ellers er det korrekt med hensyn til den anden mulighed. Det kræver så også rigtigt nok at enhederne har det der skal til.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Prologic II er bagudkompatibel med Pro Logic, jeg har ikke den gamle Pro Logic i min receiver men kun Prologic II, og her få jeg fint surrund lyd fra lyd spor med Pro Logic. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Når der er Prologic II, så er der også Prologic I, men ikke den anden vej rundt.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Selvfølgelige noget der er kode i ProLogic I ville jo virke med Prologic II men ikke de omvente vej rund, men debate gik jo lidt på at der stadig er meget der blive udsende til Prologic I, bl.a. fra (digital) tv, men man se stor set ikke nye forstærker med ProLogic I men kun ProLogic II. |
|||
![]() |
|||
A.Morup ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() |
||
Tak for de mange input! Som sagt så er mit filmforbrug begrænset, men det er da trist at have et surround sæt monteret, som stort set ikke bruges fordi receiveren ikke giver "den gode lyd". Så nu ved jeg hvilken receiver som jeg skal købe og så håber jeg på et forbedret lydbillede - det kan vel næppe skuffe, når jeg kun har kørt på Prologic 1 i de 15 år jeg har haft anlægget (oprindeligt indkøbt til VHS!).
Mit anlæg er iøvrigt beskrevet i denne tråd, hvor jeg også fik god hjælp af "Radiomanden"
![]() / Anders
|
|||
![]() |
|||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||
Jeg mener, at sidst vi havde diskussionen om PL/PL II, nåede vi frem til, at der ikke findes to forskellige kodninger. Det er samme kodning, men PL II har en mere avanceret dekodning.
|
|||
![]() |
|||
A.Morup ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() |
||
Har undersøgt sagen lidt mere. Så vidt jeg kan se, så skal man manuelt fortælle de fleste receivere at de skal dekode Pro Logic - dvs. at de åbenbart ikke selv kan vurdere om et indgående lydsignal indeholder Pro Logic matrix eller ej.
Er det virkeligt rigtigt?
Så ved man jo aldrig, om man har "ægte" encoded Pro Logic eller bare receiverens hjemme-strikkede forsøg på at få lyden til at lyde lækker (diverse movie-modes) - især når man ingen steder i TV-programmet kan se om der er en surround-lyd på en given film...
Ja - jeg lærer stadigvæk!
På forhånd tak!
Anders |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
På f.eks min Reciver når den er stillet til Surround, vil den altid ved modtagelse af et 2 CH signal udsende Prologic når det signal er der, og det er i de fleste tilfælde. Når der modtages Multichannel (DD5.1 eller DTS) skiftes der automatisk til dem.
Der skulle være Prologic på alt der er optaget med Multichannel, både det på TV og diverse VOD tjenester.
|
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |