|
Surround på DR-kanaler? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
henrik-d
Bruger Oprettet: 02-September-2008 Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Oktober-2021 kl. 22:19 |
|
Jeg er lidt mystificeret for jeg har læst at DR ikke sender ud i surround men her til aften har jeg set Kursk og der er der tydeligt surround. Er det mon noget DR ikke vil annoncere eller hvad? Kan I også opleve surround på DR selvom de påstår det ikke sendes ud?
|
||
avemestr
Bruger Oprettet: 29-December-2012 Status: Offline Point: 104 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De sender lige nu Now You See Me 2.
Den sendes via DVB-T2 med signalet: HE-AAC/Dolby Pulse. Det er mit indtryk - jeg er ikke ekspert - at Dolby Pulse gør det muligt at sende et signal der "ligner stereo" (så enheder der kun forstår stereo bruger de to kanaler), men som også indeholder et 5.1 spor, der afkodes af enheder der forstår dét. På den måde formår DR nogenlunde at tilfredsstille både dem der ikke kan betjene deres TV-apparater OG dem der gerne vil have et surround-signal (dog i lav kvalitet).
|
||
henrik-d
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svar, spændende.
|
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1413 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
DR sender ikke "ægte 5.1" surround. De udsender et stereosignal, som så kan laves som et pseudo-surround, ligesom gammeldags Dolby ProLogic.
Det er ganske enkelt håbløst!
|
||
henrik-d
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så lærte jeg det. Tak.
|
||
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1085 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du en bedre surround løsning der garantere et stereo signal hos dem der er Teknik idioter ? |
||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det der kommer fra TVet er Stereo. Via en SR kan der vælges Stereo, DPL II og DTS NEO.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mener du ikke en SRR? |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2192 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
SR = Surround Receiver Hvad betyder det ekstra "R"?
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
ARTISTEN
Super bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 468 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dts neo det er fedt hvis det er rigtig. Hvor har du det fra
|
||
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er en funktion på min Reciver.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
ildocteur
Bruger Oprettet: 13-September-2005 Status: Offline Point: 217 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du har en Atmos kompatibel receiver vil den formodenlig dekode 2 kanal signalet fra DR ved hjælp af Dolby Sorround https://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_Pro_Logic#Dolby_Surround_(2014) Min erfaring er Dolby Sorround at det giver under omstændighederne en rigtig fin sorround effekt. Jeg har ved et par lejligheder forvekslet et DS dekodet signal med rigtig Atmos (OK mit højtaler setup er ikke top tunet, men det er ret overbevisende) Tror i øvrigt også min Sonos Arc i stuen kan dekode Dolby Sorround, den spiller til tider ret overbevisende sorround fra alm. TV.
Redigeret af ildocteur - 24-Oktober-2021 kl. 10:24 |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |