|
Surround på PS3 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Oktober-2013 kl. 02:02 |
|
Hvordan får man surround i spil på PS3?
Jeg har ingen problemer med blu-ray og dvd. Der står fint DTS, DD, DTS MA og True HD alt efter hvad skiven indeholder. Men i spil står der bare PCM uanset hvad. Når jeg inde i spillets menu vælger surround, så står der stadig bare PCM på forstærkeren. Er der noget jeg har overset?
|
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
PCM kan sagtens være surround. PCM surround er faktisk bedre end DTS og DD, og er samme kvalitet som DTS HD / Dolby TrueHD.
|
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
|
Det kræver dog HDMI, optisk kan kun klare PCM i stereo.
Redigeret af vclarke - 26-Oktober-2013 kl. 10:25 |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Tænker i ikke på LPCM og ikke PCM? LPCM kan være op til ukomprimeret 7.1 surround, hvorimod PCM kun er 2.0 stereo.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
|
PCM = LPCM = PCM
|
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Den er jeg sådan set med på. Hvis der var tale om blu-ray. PCM er jo lossless. Eller der er måske lossless surround på Lege Batman spillet? Det ville bare undre mig noget.
|
||
![]() |
||
Allan m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2011 Status: Offline Point: 86 |
|
På ps3 hdmi lydindstillinger , slå alle pcm lyd fra, så får du 5,1 eller dts 5,1 på spillene :-)
og hvis det ikke virker . så vælge bitstream ikke pcm ![]() |
||
![]() |
||
|
Bitstream er valgt. Men det påvirker så åbenbart kun blu-ray og dvd. Prøver lige det andet dog. Det havde jeg slet ikke tænkt på. Kunne simpelt hen heller ikke få det til at passe, at der ikke var DD på et spil som GTA V.
|
||
![]() |
||
Allan m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2011 Status: Offline Point: 86 |
|
Det er bare iorden
![]() |
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
|
Hey Nagash, det står som regelt på coveret hvilke spil, som benytter sig af DTS eller Dolby, men har aldrig oplevet HD lyd spor!
|
||
![]() |
||
|
Den er jeg skam med på. Det er de første der svarede i tråden, som misforstod noget med HD lyd. Jeg nævnte bare i første indlæg, at HD lyd virkede fint på blu-ray. Der står nemlig DTS MA/True HD i dosplayet, når der ses blu-ray. Der står også DTS/DD når der afspilles DVD. Problemet var mere, at der kun stod PCM, når drejede sig om spil. Også selvom jeg valgte surround under indstillinger. Jeg tror dog Allan M fandt løsningen. Har bare ikke fået tjekket det endnu, da jeg ikke lige har haft tændt op for dyret siden. HD lyd på spil er der ikke. Det er jeg helt med på. Måske vi kan få det på PS4 og XBONE. Det må tiden vise.
Redigeret af Nagash - 27-Oktober-2013 kl. 15:43 |
||
![]() |
||
|
Nå, men prøvede som Allan M sagde, og det gjorde det.
Tak for hjælpen
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |