|
Surround pre-amp forståelse |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-November-2015 kl. 22:39 |
|
Er der nogen der ret simpelt eller pædagogisk kan forklare mig hvad sådan en pre AMP er eller hvad den dens primær funktion er.
Jeg er tidligere skiftet til nad og er i den forbindelse blevet så glad for det at jeg gerne vil blive her. Men jeg leger med tanken om atmos og kan umiddelbart ikke se nad har mulighed for det endnu. Jeg har idag en t757v2. Hvordan vil jeg bruge en pre amp til det? Kan en pre amp eks have atmos, jeg så kan tilføje til mig eksisterende system? Beklager hvis det er helt håbløst;), men jeg vil gerne kloges på pre amp:) |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
En Preamp har alt det der skal til, bortset fra effekt trinet, så der skal tilsluttes effektforstærkere eller Aktive højttalere. Preamp med Atmos, det kniber det vist med at finde. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Der er da bl.a. denne: http://dk.yamaha.com/da/products/audio-visual/av-receivers-amps/aventage-series/cx-a5100_g/?mode=model Mener også at bl.a. Marantz har en med Atmos. M.v.h. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
En Surround pre-amp er blot en udvidet almindelig forforstærker. Altså en forforstærker som også indeholder video- og surroundkredsløb, og derfor også flere udgange (til effektforstærker). Hvis din NAD har mulighed for at køre direkte ind, til effektdelen, så vil den kunne bruges, med en surround-pre foran. Du bruger så kun selve effektdelen i din NAD - og intet andet. M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Bromberg.
Jeg har kigget på billeder af din NAD. Der findes indgange bagpå, som hedder "7.1 channel input". Disse benyttes med en surround-pre, så er du kørende med Atmos (hvis signalet kører direkte i effektdelen, udenom surrounddelen i NAD'en). M.v.h.
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
|
Ok så oven på det du skriver og hvad jeg håbede og måske troede på så -
Vil jeg kunne finde en surround pre amp der har atmos. Dertil "føder" min t757 5.1 sporet og "7.1" (de to sidste) vil jeg kunne smide på som effekt på et atmos spor? Gir det mening:)? Ja min t757 har pre amp på alle 7 kanaler nemlig:). |
||
![]() |
||
|
Den pre amp man så benytter, er det dens lyd karakteristika man får eller i det tilfælde her min t757?
Jeg kan godt lide den lyd min nad har nemlig og tænke der måske i nær fremtid kom eks en onkyo pre amp, som er lidt lettere at betale fremfor en nad pre amp, som sikkert ikke kommer med atmos lige med det samme |
||
![]() |
||
|
Ja, med en Atmos pre-amp vil du kunne køre 5.1.2 gennem din NAD. M.v.h.
|
||
![]() |
||
|
Du vil få en lydkarakteristik som er en blanding af Pre-amp'en og din NAD.
Har du fuldstændig tabt sutten? En ONKYO pre-amp? Sig mig, følger du slet ikke med på recordere og internettet generelt? ![]() M.v.h.
|
||
![]() |
||
|
![]() |
||
|
Hehe jo jeg er godt klar over onkyo ikke ligefrem høster ros for deres levetid på hdmi board (det gør nad heller ikke desværre).
Men det var mere hvis jeg stadig beholde lyd karakteren fra nad og mens jeg troede billed delen stadig gik igennem min receiver. Men ja, den skal udelukkende levere effekt til kanalerne. Efter lidt googlen kan jeg så konstatere det er en dyr måde at opgradere på:). Men det giver da lidt muligheder. Hvis sådan en nad preamp har mdc modul opbygning på flere fronter ville det være lækkert. Min t757 har kun ift hdmi boarded. Kunne jeg finde noget nad med atmos (5.1.2) og hdmi 2.0 så var jeg ret langt i min søgen på det for mig perfekte produkt. Gerne ned mulighed for indbygning af bluesound Card også |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
|
Marantz laver også en meget anmelderrost pre amp med Atmos, og i det hele taget fyldt med alt det sidste nye. Så hvis der skal opgraderes, kan man jo tjekke Marantz Av8802 ud. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |