recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround pre-amp forståelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround pre-amp forståelse

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 11:54
Bromberg.

Du kan jo vælge "bare" at købe en surroundreceiver, med Atmos og pre-out, og sætte den foran din NAD. Men det er jo lidt ligesom at gå over åen, efter vand.

M.v.h.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 12:28
Husk at checke om den nye receiver også understøtter DTS X, for ellers skal man jo til at opgraderer næsten med det samme.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 13:09
DTS-X vakler, og syns det er flabet de bliver ved med at holde folk hen med release udskydninger.
Jeg tvivler på at de overhovedet har haft noget brugbart klar da de bød ind med deres modsvar til Atmos, eller om du bare har meldt ud for at "blive i gamet"

Der er netop blevet annonceret en film som skulle ha været med DTS-X kommer med Dolby Atmos istedet, og mon ikke det er den første af mange.

Jeg ville personligt ikke holde mig fra at opgradere til en receiver / processor der ikke er DTS-X ready.

Redigeret af strecker - 21-November-2015 kl. 13:14
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 13:11
Der findes Receiver med DTS-X og jeg har da også en test skive med DTS-X materiale på.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 13:13
Hvilken?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 13:16
Der er ingen maskiner på markedet der understøtter DTS-X..!
Ja der er en demoskive, men hva nytter det uden hardware?

Redigeret af strecker - 21-November-2015 kl. 13:17
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2012
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 14:28
Jeg har købt en Marantz 7702 og den gør det rigtig godt, og jeg er blevet vild glad for at se film. Atmos er godt. Jeg overvejer dog at købe en Marantz 8802 i stedet for, og fortryde 7702. Mer vil have mere. Problemet er, at man ikke har hørt dem side om side. Men Marantz AV7702 er rigtig god.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 15:00
Jeg tror stadig på, at DTS X kommer til at slå Atmos på hjemme markedet, så efter min vurdering, vil det være hul i hovedet, at købe noget der ikke kan opgraderes til DTS X.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 15:05
Det må tiden jo vise Gonzo.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Der er ingen maskiner på markedet der understøtter DTS-X..!
Ja der er en demoskive, men hva nytter det uden hardware?

Øh? Der er da maskiner som understøtter DTS-X. Man kan jo bare vælge en af dem, så er man lidt fremtidssikret.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 15:22
Jeg omformulerer for at undgå ordkløveri.

Der er ingen receivere / processorer på markedet der kan afspille et DTS-X lydspor..

Redigeret af strecker - 21-November-2015 kl. 15:24
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 15:24
Aahh, du mener fordi software'n ikke er endelig på plads?
Men uanset mener jeg stadig, at det ville være fuldstændig fjollet at vælge en enhed, som kun understøtter Atmos.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu