recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround receiver - bedst til prisen i 2022/2023
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround receiver - bedst til prisen i 2022/2023

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2022 kl. 09:29
Man forstår hvorfor soundbaren er blevet mainstream :-)

Har selv Sony’en og den gør det godt - men den dag den ikke kan mere, er jeg 90% sikker på den bliver skiftet ud med en soundbar

Magter ikke at min reciever ikke får en eller anden opdatering og derfor ikke kan afspille format “et eller andet”

Er nok bare blevet for gammel Embarrassed
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2022 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Magter ikke at min reciever ikke får en eller anden opdatering og derfor ikke kan afspille format “et eller andet”

Hvilket nok lige så godt kan ske for en soundbar……


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2022 kl. 10:05
Indtil videre er det godt at have begge muligheder, altså at kunne føre signaler gennem receiver/soundbar, eller direkte til TV og så bruge eARC som lydudgang.

F.eks. understøtter en del TV-modeller ikke DTS-lydformater gennem eARC, med mindre de først udpakkes til PCM på afspilleren, men det virker vist ikke med DTS:X – who knows, der er vist ingen der bruger DTS:X Ouch
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2022 kl. 19:14
Det er skræmende at de digitale løsninger er så alt overskyggende.... ikke et ord om lyd, effekt, etc. (heller ikke omtalt på Tapeconnections site vedr. den omtalte Yamaha)

Kr. 4000,- incl. moms og Danske afgifter, efterlader altså ikke meget til øhh... noget brugbart elektronik.

Ps. På Tapeconnections hjemmeside bruger man desuden, og som det første, en masse spalteplads på at promovere finansiering af kr. 4000,- !???    

Anyway... er der ingen som interessere sig for kvalitet mere ?

Bond Cool

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Online
Point: 1307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2022 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Det er skræmende at de digitale løsninger er så alt overskyggende.... ikke et ord om lyd, effekt, etc. (heller ikke omtalt på Tapeconnections site vedr. den omtalte Yamaha)

Kr. 4000,- incl. moms og Danske afgifter, efterlader altså ikke meget til øhh... noget brugbart elektronik.

Ps. På Tapeconnections hjemmeside bruger man desuden, og som det første, en masse spalteplads på at promovere finansiering af kr. 4000,- !???    

Anyway... er der ingen som interessere sig for kvalitet mere ?

Bond Cool


Ovenstående skriv viser i dén grad, din manglende indsigt og forståelse for andre menneskers anderledes behov. Derfor der stadig er behov for butikker som Tapeconnection!

Til top
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAJE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2022 kl. 15:58
Tak for de mange svar. Indlægget har mange visninger, så måske er jeg ikke den eneste der savner en pris/ydelse fornuftig surround receiver anno 2022/2023 som alternativ til en soundbar som (selvfølgelig) ikke kan give samme oplevelse som et 5,1 setup med rigtige højttalere.  

Jeg har endnu ikke besluttet om det skal være den foreslåede Yamaha.

Hvad er forskellen om jeg vælger er TSR model eller en RX model? 

Det kan være at jeg bare må overgive mig og købe en soundbar på udsalg og leve med "falsk" surround men tilgængæld væsentligt færre kabler og ledninger. 
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2022 kl. 17:33

Hvad er forskellen om jeg vælger er TSR model eller en RX model? 


fjernbetjeningen måske. altså en med, og en uden. alt det andet ser ens ud, men på billederne er der fjb på den "dyre" model.

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Online
Point: 1307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2022 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af JAJE JAJE skrev:

Tak for de mange svar. Indlægget har mange visninger, så måske er jeg ikke den eneste der savner en pris/ydelse fornuftig surround receiver anno 2022/2023 som alternativ til en soundbar som (selvfølgelig) ikke kan give samme oplevelse som et 5,1 setup med rigtige højttalere.  

Jeg har endnu ikke besluttet om det skal være den foreslåede Yamaha.

Hvad er forskellen om jeg vælger er TSR model eller en RX model? 

Det kan være at jeg bare må overgive mig og købe en soundbar på udsalg og leve med "falsk" surround men tilgængæld væsentligt færre kabler og ledninger. 

Der er ingen forskel på de to - ud over navnet. Og selvfølgelig er der fjernbetjening med til begge.
At vælge "bare" at købe en soundbar, velvidende at det ikke er den bedste løsning, vil være en af den slags investeringer som man bare bliver véd med at fortryde.. 😆 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2022 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af JAJE JAJE skrev:

Det kan være at jeg bare må overgive mig og købe en soundbar på udsalg og leve med "falsk" surround men tilgængæld væsentligt færre kabler og ledninger. 

Hvorfor, når du kan nøjes med fjernsynets indbyggede højttalere.
Eller endnu bedre, blot streame lyden til din mobiltelefon og så lytte til den?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAJE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 09:50
Det ser ud til at Sony har noget på vej i løbet af 2023:


STR-AN1000 ser ud til at være afløseren til den populøre STR-DN1080
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Online
Point: 1307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af JAJE JAJE skrev:

Det ser ud til at Sony har noget på vej i løbet af 2023:


STR-AN1000 ser ud til at være afløseren til den populøre STR-DN1080


Ja, og så skal du nok regne med at gange dit oplyste budget med 2...
Til top
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAJE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af JAJE JAJE skrev:

Det ser ud til at Sony har noget på vej i løbet af 2023:


STR-AN1000 ser ud til at være afløseren til den populøre STR-DN1080


Ja, og så skal du nok regne med at gange dit oplyste budget med 2...


Ja den starter nok med en høj pris, men mon ikke den kan findes til en god pris til black friday. Min nuværende receiver virker endnu så jeg har ikke så travlt. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu