|
Surround receiver - bedst til prisen i 2022/2023 |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Man forstår hvorfor soundbaren er blevet mainstream :-)
Har selv Sony’en og den gør det godt - men den dag den ikke kan mere, er jeg 90% sikker på den bliver skiftet ud med en soundbar Magter ikke at min reciever ikke får en eller anden opdatering og derfor ikke kan afspille format “et eller andet” Er nok bare blevet for gammel
![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19627 |
|
Hvilket nok lige så godt kan ske for en soundbar…… Klaus
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
|
Indtil videre er det godt at have begge muligheder, altså at kunne føre signaler gennem receiver/soundbar, eller direkte til TV og så bruge eARC som lydudgang.
F.eks. understøtter en del TV-modeller ikke DTS-lydformater gennem eARC, med mindre de først udpakkes til PCM på afspilleren, men det virker vist ikke med DTS:X – who knows, der er vist ingen der bruger DTS:X
![]() |
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
|
Det er skræmende at de digitale løsninger er så alt overskyggende.... ikke et ord om lyd, effekt, etc. (heller ikke omtalt på Tapeconnections site vedr. den omtalte Yamaha)
Kr. 4000,- incl. moms og Danske afgifter, efterlader altså ikke meget til øhh... noget brugbart elektronik. Ps. På Tapeconnections hjemmeside bruger man desuden, og som det første, en masse spalteplads på at promovere finansiering af kr. 4000,- !??? Anyway... er der ingen som interessere sig for kvalitet mere ? Bond ![]() |
||
![]() |
||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1445 |
|
Ovenstående skriv viser i dén grad, din manglende indsigt og forståelse for andre menneskers anderledes behov. Derfor der stadig er behov for butikker som Tapeconnection! |
||
![]() |
||
JAJE ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
|
Tak for de mange svar. Indlægget har mange visninger, så måske er jeg ikke den eneste der savner en pris/ydelse fornuftig surround receiver anno 2022/2023 som alternativ til en soundbar som (selvfølgelig) ikke kan give samme oplevelse som et 5,1 setup med rigtige højttalere.
Jeg har endnu ikke besluttet om det skal være den foreslåede Yamaha. Hvad er forskellen om jeg vælger er TSR model eller en RX model? Det kan være at jeg bare må overgive mig og købe en soundbar på udsalg og leve med "falsk" surround men tilgængæld væsentligt færre kabler og ledninger.
|
||
![]() |
||
hoejfed ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2017 Sted: hjemme Status: Offline Point: 69 |
|
Hvad er forskellen om jeg vælger er TSR model eller en RX model? fjernbetjeningen måske. altså en med, og en uden. alt det andet ser ens ud, men på billederne er der fjb på den "dyre" model. |
||
![]() |
||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1445 |
|
Der er ingen forskel på de to - ud over navnet. Og selvfølgelig er der fjernbetjening med til begge. At vælge "bare" at købe en soundbar, velvidende at det ikke er den bedste løsning, vil være en af den slags investeringer som man bare bliver véd med at fortryde.. 😆
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19627 |
|
Hvorfor, når du kan nøjes med fjernsynets indbyggede højttalere. Eller endnu bedre, blot streame lyden til din mobiltelefon og så lytte til den? Klaus
|
||
![]() |
||
JAJE ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
|
Det ser ud til at Sony har noget på vej i løbet af 2023:
STR-AN1000 ser ud til at være afløseren til den populøre STR-DN1080
|
||
![]() |
||
|
Ja, og så skal du nok regne med at gange dit oplyste budget med 2... |
||
![]() |
||
|
Ja den starter nok med en høj pris, men mon ikke den kan findes til en god pris til black friday. Min nuværende receiver virker endnu så jeg har ikke så travlt.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |