recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround Receiver/Effekt forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround Receiver/Effekt forstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FiskerenJonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-August-2012
Sted: Nakskov
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FiskerenJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround Receiver/Effekt forstærker
    Sendt: 08-Januar-2013 kl. 20:06

Har en del spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Jeg Har p.t. en Harman Kardon HK 990 (forstærker/effektforstærker) som jeg bruger til at drive mine fronthøjtalere.

Overvejer nu at investere i en Anthem MRX 300 som har 7.1 preout. Vil jeg derved kunne bruge min HK990 til at drive fronterne, da denne også kan agere "effektforstærker"?

Hvilken reciever/effektforstærker styrer jeg volumen på?

Skal indstillinger for subwoofer styres via Anthem MRX 300/tilsluttes denne?.

Styres lyd-indstillinger for surround mm via Anthem MRX 300 og sørger HK990 bare for at forstærke front-signalet.

Er det muligt at sætte en Oppo blueray afspiller med upscallering til tv og trække lyden via Optisk over i Anthem 300 og så videre til HK990 og ud i højtalerne.?

Skal preout på anthem( til fronterne) forbindes med phono kable til indgangene på HK 990'eren?

Mvh

Jonas Jensen
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 04:44
Oprindeligt skrevet af FiskerenJonas FiskerenJonas skrev:

Har en del spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Jeg Har p.t. en Harman Kardon HK 990 (forstærker/effektforstærker) som jeg bruger til at drive mine fronthøjtalere.

Overvejer nu at investere i en Anthem MRX 300 som har 7.1 preout. Vil jeg derved kunne bruge min HK990 til at drive fronterne, da denne også kan agere "effektforstærker"?

Hvilken reciever/effektforstærker styrer jeg volumen på?

Du styrer volumen på surround recieveren når du skal bruge surroundlyd. Du kan tilslutte Din HK som ren effektforstærker ved at forbinde MRX300 pre out til Processor in på HK990
.

Du kan stadig benytte HK990 som stereoforstærker ved at lade nogle af dine kilder være tilsluttet HK990, eller du kan tilslutte det hele til MRX og så kun bruge HK990 som effektforstærker.

Skal indstillinger for subwoofer styres via Anthem MRX 300/tilsluttes denne?.

Ja det vil være den normale måde at gøre det på. HK990 Kan vist nok lave nogle triks med subwoofer indgangen, men jeg tvivler på at det er værd at forfølge, nå nu MRX har det roste ARC system.

Styres lyd-indstillinger for surround mm via Anthem MRX 300 og sørger HK990 bare for at forstærke front-signalet.

Ja.

Er det muligt at sætte en Oppo blueray afspiller med upscallering til tv og trække lyden via Optisk over i Anthem 300 og så videre til HK990 og ud i højtalerne.?

Ja det er muligt, men det er ikke særligt smart. Den normale måde at gøre det på er ved at tilslutte BD-afspilleren (f.eks. Oppo) til surroundrecieveren med HDMI og forbinde surroundrecieveren til TVet med endnu et HDMIkabel. For at udnytte HK990 som effektforstærker forbindes MRX300s pre out til processor in på HK990 med almindelige phonokabler.

Skal preout på anthem( til fronterne) forbindes med phono kable til indgangene på HK 990'eren?

Den skal forbindes til den indgang der hedder "processor". Den indgang der hedder Phono er til en vinylpladespiller. Du skal, som du selv skriver, bruge ganske almindelige phonokabler.

Mvh

Jonas Jensen

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 09-Januar-2013 kl. 05:02
Til top
FiskerenJonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-August-2012
Sted: Nakskov
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FiskerenJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 07:58
Takker mange gange tvkartoffel =)

Selvom jeg forbinder med PhonO, så opnår jeg stadig surround 5.1 i fronterne ved afspilning af tilsvarende materiale ?

Mvh

Jonas
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu