recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround receiver til ca. 1500-2000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround receiver til ca. 1500-2000

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 11:39
den er heller ikke 1080/24 kompatibel
at den ikke kan decode gør ikke noget. men hvis den ikke kan modtage et
pcm signal via hdmi, kan en afspiller med decoder heller ikke sende signalet videre.
der er ikke noget som er fremtids sikret, men disse to ting skal en
reveiver kunne. Med mindre man er lige glad med blueray og HD lyd
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-September-2006
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 11:51

Det er lidt forvirrende synes jeg.

Altså:

1.
Hvis jeg tager HR50 - så mister jeg IKKE billedkvalitet, men må afstå HD-lyd? (der er i uenige  )

2.
Er HD lyd så stor en revolution? Hvornår bliver det udbredt - (er det allerede på Bluray?).

Redigeret af steger - 26-Oktober-2008 kl. 11:56
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 11:55
Det skal lige nævnes at jeg IKKE pt anskaffer mig en blurayafspiller. Vil starte med at se film fra pc (ripppede bluray + DVD).

Altså kun have Plasma og surround reveiver - hvis det har noget at sige.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Fra Panasonic hjemmeside:

HR50 er udrustet med tre HDMI terminaler (to indgange og én udgang), som kan overføre Full HD signaler i 1080p kvalitet. Det giver dig frihed til at tilslutte både en Blu-ray Disc afspiller og en High-Definition spilkonsol, og signalerne forbliver i digital form hele vejen frem til højttalerudgangene og skærmen eller projektoren.

Det læser jeg som, at den kan overføre HD lyd via HDMI.

Tjae - men det kan den altså ikke.

At den kan overføre 1080p signaler er ikke lig med at den kan dekode de nye HD lydformater.

Kald det falsk reklame eller hvad man vil - men faktum er at den ikke har nogen dekodere for de nye HD lydformater - kun for almindelig DD/DTS

Den vil derfor ikke kunne modtage og dekode nogle af de nye HD lydformater. Den vil kunne modtage de almindelige DD/DTS lydspor der også findes på bluray.

Den vil muligvis også kunne modtage et multichannel PCM spor hvis selve afspilleren tilbyder dekodning af HD lydformaterne og kan sende disse som multichannel PCM istedet.  Men det er jeg nu ikke helt sikker på.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 12:10

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Der står bare 37pv60e i din signatur 

Så læser du ikke så godt. Panasonic:TH-37PX80.
BD30.DMR-EX77.S54.SA-HE70.
Den bruges ikke til billede KUN til lyd.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

HR50 er udrustet med tre HDMI terminaler (to indgange og én udgang), som kan overføre Full HD signaler i 1080p kvalitet. Det giver dig frihed til at tilslutte både en Blu-ray Disc afspiller og en High-Definition spilkonsol, og signalerne forbliver i digital form hele vejen frem til højttalerudgangene og skærmen eller projektoren.

At den kan overføre 1080p signaler er ikke lig med at den kan dekode de nye HD lydformater.

Kald det falsk reklame eller hvad man vil - men faktum er at den ikke har nogen dekodere for de nye HD lydformater - kun for almindelig DD/DTS

Den vil derfor ikke kunne modtage og dekode nogle af de nye HD lydformater. Den vil kunne modtage de almindelige DD/DTS lydspor der også findes på bluray.

Den vil muligvis også kunne modtage et multichannel PCM spor hvis selve afspilleren tilbyder dekodning af HD lydformaterne og kan sende disse som multichannel PCM istedet.  Men det er jeg nu ikke helt sikker på.

Det er da også godt nok, at den kan modtage et multichannel PCM spor fra selve afspilleren hvis den tilbyder dekodning af HD lydformaterne og kan sende disse som multichannel PCM istedet.

Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 12:50
Hvad er et multichannel PCM spor?

Hvad hedder de HD-lyd standarder der pt er - hvad skal man kigge efter?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 12:58

Det er da også godt nok, at den kan modtage et multichannel PCM spor fra selve afspilleren hvis den tilbyder dekodning af HD lydformaterne og kan sende disse som multichannel PCM istedet.

Ja - men der er svjv.  bare ikke så mange bluray afspillere der tilbyder dette.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 13:01

Ja - men der er svjv.  bare ikke så mange bluray afspillere der tilbyder dette.

jo det gør næsten alle undtagen Panasonic BD30.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 13:07
Mange afspillere dekoder TrueHD, men DTS-HD MA-dekodning hænger rigtigt nok ikke lige på træerne. Hvis man lige glemmer PS3'en et sekund, selvfølgelig...
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 13:50

Hvad med denne SONY reciever som kan det hele iflg. specs: 140 pr kanal/ 8 ohm samt understøttelse af alle HD formater

Det lader jo til at Panasonic ikke har noget HD lyd på nogen af deres receivere...

Sony STR DG820
2900 kr.
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=469935&a mp;Specs=true

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 14:04

Oprindeligt skrevet af steger steger skrev:

Den Denon skuffede udelukkende pga. brugervenligheden som var lig 0 i min bog - ellers var den fin.

Komponenterne og tilslutningerne var kanon, men hvis man ikke kan udnytte skidtet, så er det ikke et produkt for mig.

Denne gang vægter jeg brugervenlighed langt højere end komponentkvalitet.

Yamaha RX-V663 som er tilsvarende Onkyo 606 kan fåes for 2700kr i tyskland + fragt, naturligvis. :)

Jeg har selv en og den virker fint, du har jo en receiver i forvejen så den burde være lige til at gå i krig med.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu