recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround receiver
    Sendt: 21-Juli-2009 kl. 15:46

Hej,

Hvad ville i vælge..?

Købe en billig surround receiver med pre out og sætte den sammen med en fornuftig surround effektforstærker.

Eller købe en større surround receiver og bruge de forstærkere der er bygget ind i den..?

Her tænker jeg lidt på Denons modeller, hvor du jo kan få en receiver med pre out til 5-6000kr. Ville det så være bedre at gå op i 10.000kr og købe en større forstærker, eller finde en brugt effekt og sætte sammen med den mindre receiver..?

Mvh,

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 16:00

Det kommer nok lidt an på hvor meget power du har brug for. Mange nye recievere i 10.000kr klassen har nok power til de fleste vil jeg tro.

Men noget helt andet er så om det er en lige så god "surround processer" (eller hvad det nu hedder) i en lille billige receiver som i de større og dyrer modeller?

Du skal også være sikker på at receiver og effektforstærkeren lyder godt sammen. De farver vel begge lyden lidt og det skulle jo helst gå op i en højre enhed

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 17:46
Jeg bruger selv en effektforstærker, men fordi jeg ikke bruger sub til stereo og har nogle fronter som kræver meget strøm.
Hvis jeg kun skulle bruge mit anlæg til surround have jeg ikke brugt en effektforstærker. Så havde jeg købt nogle mindre fronter.  

så det kommer an på dine behov og hvilken højtaler du har nu. Samt hvor stort dit rum er.
Men en dyr recievere har som regel nogle bedre komponenter. både til stereo og surround  
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu