recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround setup - HDMI kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround setup - HDMI kabel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fimpe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround setup - HDMI kabel
    Sendt: 10-Juli-2021 kl. 13:17
Hej,

Jeg har lige bestilt ny projektor LG HU810 PW, som får ca. 10m kabel til AV Reciever (formentlig Denon AVR 4700). Primær kilde bliver Apple TV 4K, med diverse streaming tjenester og Infuse. Har kigget lidt på diverse HDMI kabler og hælder mest til et aktivt fiberoptisk kabel https://www.av-connection.dk/?PGr=11862

Nogen der har erfaring med dette? - eller denne type kabel til kabeltræk på de ca 10 meter? 

Er i gang med et længerevarende projekt med ny kælderbio. En af de største udfordringer er at få kælderen tømt Embarrassed, men det kan jeg nok ikke få hjælp til her Big smile.

/Kurt
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2021 kl. 13:20
Jeg ville selv kører med fiberoptik HDMI, da der ikke er signal tab på dette. For et ti meters almindelig til 4k hdr, ville give udfordringer
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2021 kl. 16:17
Har selv et lignende kabel på 15 meter, det fungerer perfekt, bare husk at det er retningsbestemt...

Frank
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2021 kl. 10:45
15m ? frank ?


findes kun i 10m steps ?
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2021 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

15m ? frank ?


findes kun i 10m steps ?
Du har ret, jeg prøvede først med et alm. på 15m. men måtte bytte til dette på 20m.

Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2021 kl. 20:26
Jeg har dette i 8m i mit setup mellem NAD T778 og LG CX77 

Det er et '8K' kabel, og der kan godt være små problemer af og til, men det er jeg sikker på at det skyldes receiver og TV og ikke kabel.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu