|
Surround setup med Apple TV4 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lhadrepsak ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-December-2015 kl. 21:39 |
Hej,
Jeg vil gerne købe et et nyt surround anlæg (bare sådan et LG/Sony/Samsung pakke - har konkret kigget på denne https://www.power.dk/hojtalere-og-lyd/hjemmebiograf/lg-lhb725w-51-hjemmebiograf/p-246924/) Jeg vil gerne lave et setup, der er så enkelt at bruge som muligt for min kære kæreste, samtidig med jeg kan få noget surround ![]() Mit mål er, at vi kan bruge Apple Remote til at tænde/skifte input på TV/styre lyd når vi skal bruge Apple TV. Og når vi skal se TV kanaler, så bruger vi TV fjernbetjening til at tænde for både TV/lyd og styre lyd. Men jeg er i tvivl om det kan lade sig gøre? Jeg er sgu ikke skarp i det her setup med ARC og HDMI-CEC ![]() Jeg regner med at køre: Apple TV --HDMI--> (HDMI IN) Audio Receiver (HDMI OUT) --HDMI--> (HDMI IN) TV Spørgsmål: Vil sådan et setup kunne opfylde mit ønske? Kan mit TV tænde for receiveren via HDMI CEC? Kan TV'et finde ud af at vise det rigtige HDMI input, hvis der ikke er et HDMI fra Apple TV direkte til TV? Redigeret af Lhadrepsak - 16-December-2015 kl. 21:40 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan ikke se om det har CEC og ARC. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Lhadrepsak ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
Det system jeg kigger på har CEC og ARC. Så hvis de to funktioner er indbygget, vil det så kunne klare det setup jeg beskriver?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Så kan det tænde sammen med TVet, og Volumen styres med TV Remote. Hvad Remoten til æble kan udover at bruges til den vides ikke. Den ser ikke ud til at kunne andet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Apple remote kan ikke styre andet end ATV.
Skal du have noget der kan styre det hele, kan jeg anbefale du kigger på Logitech harmony. Super brugervenlige og nemme at sætte op. Jeg styrer receiver, tv, Mini-X, ATV3, Waoo-box og xboxOne.
Du kan oprette knapper der starter det hele på en gang, f.eks. "Apple TV". Så starter den alt i rigtig rækkefølge med de rigtige indstillinger. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Når man tænder Apple tv 4 med fjernbetjeningen, tændes også de enheder med HDMI-CEC.
Og Apple fjernbetjeningen kan styre lyd op og lyd ned på receiveren. Jeg har slået HDMI-CEC fra, fordi når jeg tændte Apple tv, så tændte den tv'et uden at tænde receiveren, selv om HDMI går gennem receiver. Jeg har ikke kigget efter om jeg har slået HDMI-CEC fra på receiver, eller den ikke understøtter det, for jeg skal ikke bruge det. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvorfor svarer du på noget du ved absolut nada om? ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |