recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround Sound hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround Sound hjælp

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Mdalhoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2020
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mdalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround Sound hjælp
    Sendt: 30-December-2020 kl. 08:26
 Hej


Jeg har følgende setup:

Panasonic GT30

Sonos beam (tilsluttet via HDMI Arc)

Sonos One SL x2

Chromecast (streamer alt hertil)


Jeg er lige blevet OBS på at der står følgende i Sonos appen under lydindgang: “Stereo-PCM 2.0”, så jeg tænker ikke at jeg får det optimale ud af mit setup. 


Hvad kan jeg gøre for at få reel surround sound?

Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Mdalhoj Mdalhoj skrev:

 Hej


Jeg har følgende setup:

Panasonic GT30

Sonos beam (tilsluttet via HDMI Arc)

Sonos One SL x2

Chromecast (streamer alt hertil)


Jeg er lige blevet OBS på at der står følgende i Sonos appen under lydindgang: “Stereo-PCM 2.0”, så jeg tænker ikke at jeg får det optimale ud af mit setup. 


Hvad kan jeg gøre for at få reel surround sound?

Som jeg kan se det, har Sonos Beam ingen hdmi indgang til chromecast og Panasonic Gt30 kan ikke behandle surround, så du skal have dig et nyt tv. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 10:39
Dit tv kan ikke videresende 5.1 fra ekstern enhed(Chromecast) til lyd udstyret(Sonos Beam)
Du er nød til at enten at skifte din Soundbar med en Sound med mere end en HDMI port, elle du skal have fat i en HDMI splitter som sender signaler til både den Sonos og dit fjernsyn fra din Chromecast
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Mdalhoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2020
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mdalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 10:42
findes der ikke en work around? Fx en form for hub jeg kan tilslutte både chromecast og beam til og derefter fra hub til tv?
Til top
Mdalhoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2020
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mdalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Dit tv kan ikke videresende 5.1 fra ekstern enhed(Chromecast) til lyd udstyret(Sonos Beam)
Du er nød til at enten at skifte din Soundbar med en Sound med mere end en HDMI port, elle du skal have fat i en HDMI splitter som sender signaler til både den Sonos og dit fjernsyn fra din Chromecast
Kan du anbefale sådan en splitter?
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 11:30
Jeg har en HD fury liggende du kan købe.
Den kan
Til top
Mdalhoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2020
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mdalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Jeg har en HD fury liggende du kan købe.
Den kan
Kan du linke til den du har?
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Mdalhoj Mdalhoj skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Jeg har en HD fury liggende du kan købe.
Den kan
Kan du linke til den du har?

Splitter signalet i to med til din Soundbar og billede til dit TV:)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Mdalhoj Mdalhoj skrev:

 Hej


Jeg har følgende setup:

...

Sonos beam (tilsluttet via HDMI Arc)

Nu er sådan en HDMI Audio Return Channel jo ikke samme type indgang som en receiver/soundbar HDMI indgang, så vil det virke med en splitter?? Confused



Redigeret af JørgenT - 30-December-2020 kl. 12:51
Mvh. JørgenT
Til top
Mdalhoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2020
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mdalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Mdalhoj Mdalhoj skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Jeg har en HD fury liggende du kan købe.
Den kan
Kan du linke til den du har?

Splitter signalet i to med til din Soundbar og billede til dit TV:)
Dvs. Tv i hdmi in og chromecast og beam i hdmi out? Virker simpelt :)
Hvorfor er HD Fury så meget dyrere end andre splitters?
Til top
Mdalhoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2020
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mdalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Mdalhoj Mdalhoj skrev:

 Hej


Jeg har følgende setup:

...

Sonos beam (tilsluttet via HDMI Arc)

Nu er sådan en HDMI Audio Return Channel jo ikke samme type indgang som en receiver/soundbar HDMI indgang, så vil det virke med en splitter?? Confused

Dont know - derfor jeg spørger andre, som er klogere end mig :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 13:07
Kilden dvs cromecasten skal vel i IN på splitteren, mens de to out skal i hhv TV og soundbar.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu