|
Surround Sound hjælp |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||||
Mdalhoj
Junior bruger Oprettet: 30-December-2020 Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Også selvom beam kun understøtter Arc (uden e)?
|
||||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det må artiklen her give svar på.
|
||||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Lader til at ARC kan overføre compressed 5.1 og 7.1 surround. Hvis der ønskes un-compressed 5.1 og 7.1 surround, skal begge enheder have eARC. Det har de fleste nye recievere, men det kniber med soundbarerne.
Så du skal ha et nyere TV med ARC hvor surround videresendes fra ext enheder og så spiller det.
Redigeret af Munch - 30-December-2020 kl. 15:05 |
||||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5265 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Mvh. JørgenT
|
||||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Pas på med at tro at et appararet kan x,y eller z bare fordi HDMI på papiret kan det. Der er MANGE funktioner i HDMI der er optional, så man kan ikke vide det med sikkerhed uden at se i manualen eller prøve hvis ikke der står noget.
|
||||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Har prøvet at sende en besked til dig:)
|
||||
Mdalhoj
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg har ikke modtaget noget. Men jeg kontaktede HD Fury og spurgte dem om det pågældende produkt ville virke med Sonos Beam, svaret var nej, og at de ikke har nogle produkter som virker med Sonos Beam. Så jeg tænker at nyt TV næsten må være den eneste mulighed. Nogen der ved om jeg skal gøre noget særligt når jeg tilslutter chromecast til TV'et for at der er audio passthrough eller om et nyere TV automatisk kan håndtere det på eksterne enheder?
|
||||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg citerer fra mit eget link:
“ Samtidig har forskellige implementeringer af ARC har gjort det vanskeligt for tv-ejere at afgøre, hvad der konkret er muligt. Det har ikke været påkrævet for tv-producenter at tage hele pakken. Visse ARC-implementeringer har været begrænset til stereolyd, mens andre har været inkonsistente i håndtering af lyd igennem kæden, så f.eks. surroundlyd fra en indbygget tv-tuner kan sendes videre, hvorimod surroundlyd via en anden kilde er blevet nedkonverteret til stereo. ” (citat flatpanels) Det betyder at du er nødt til selv at afprøve det, eller spørge en fagperson om et specifikt mærke kan sende surrond fra ext kilde gennem ARC, da det langt fra er alle mærker der har implementeret hele pakken i ARC protokollen.
|
||||
Snigerdis
Bruger Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Din Chromecast bliver formodentlig overflødig på et nyt tv, da de allerede har de gængse streaming tjenester tilgængelige.
|
||||
Mdalhoj
Funktioner
Tak(0)
|
|||
jeg faldt i øvrigt over denne side som er meget hjælpsom ift. mit spørgsmål
|
||||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ret tydeligt at man skal op i et 2019 TV for at få surround passthrough. Kun Sony har været et år forud for de andre.
|
||||
Mdalhoj
Funktioner
Tak(0)
|
|||
ja... nu har jeg bestilt et LG CX
|
||||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |