recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround Sound hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround Sound hjælp

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Mdalhoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-December-2020
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mdalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja det lille “e” i eARC betyder at der sendes surround op til Atmos ud af TV via hdmi
Også selvom beam kun understøtter Arc (uden e)?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4664
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Mdalhoj Mdalhoj skrev:

Ja det lille “e” i eARC betyder at der sendes surround op til Atmos ud af TV via hdmi
Også selvom beam kun understøtter Arc (uden e)?
Det må artiklen her give svar på.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 15:01
Lader til at ARC kan overføre compressed 5.1 og 7.1 surround. Hvis der ønskes un-compressed 5.1 og 7.1 surround, skal begge enheder have eARC. Det har de fleste nye recievere, men det kniber med soundbarerne.

Så du skal ha et nyere TV med ARC hvor surround videresendes fra ext enheder og så spiller det.

Redigeret af Munch - 30-December-2020 kl. 15:05
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 15:14

...
Så du skal ha et nyere TV med ARC hvor surround videresendes fra ext enheder og så spiller det.
Eller bytte soundbar til en med HDMI IN og HDMI OUT med ARC Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1652
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 15:16
Pas på med at tro at et appararet kan x,y eller z bare fordi HDMI på papiret kan det. Der er MANGE funktioner i HDMI der er optional, så man kan ikke vide det med sikkerhed uden at se i manualen eller prøve hvis ikke der står noget.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2015
Point: 1036
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 19:08

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Jørgen - det er fordi den virker.
Du er velkommen til at hente den i Kastrup og prøve ad.
Den står bare i skabet med en masse andet grej:)
Kunne godt tænke mig at prøve det af en gang efter nytår (bor selv på Amager). Kan man sende PMs på dette Forum?

Har prøvet at sende en besked til dig:)
Til top
Mdalhoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mdalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 19:40

Kunne godt tænke mig at prøve det af en gang efter nytår (bor selv på Amager). Kan man sende PMs på dette Forum?

Jeg har ikke modtaget noget. Men jeg kontaktede HD Fury og spurgte dem om det pågældende produkt ville virke med Sonos Beam, svaret var nej, og at de ikke har nogle produkter som virker med Sonos Beam. Så jeg tænker at nyt TV næsten må være den eneste mulighed. Nogen der ved om jeg skal gøre noget særligt når jeg tilslutter chromecast til TV'et for at der er audio passthrough eller om et nyere TV automatisk kan håndtere det på eksterne enheder?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 20:28
Jeg citerer fra mit eget link:

Samtidig har forskellige implementeringer af ARC har gjort det vanskeligt for tv-ejere at afgøre, hvad der konkret er muligt. Det har ikke været påkrævet for tv-producenter at tage hele pakken. Visse ARC-implementeringer har været begrænset til stereolyd, mens andre har været inkonsistente i håndtering af lyd igennem kæden, så f.eks. surroundlyd fra en indbygget tv-tuner kan sendes videre, hvorimod surroundlyd via en anden kilde er blevet nedkonverteret til stereo. ” (citat flatpanels)

Det betyder at du er nødt til selv at afprøve det, eller spørge en fagperson om et specifikt mærke kan sende surrond fra ext kilde gennem ARC, da det langt fra er alle mærker der har implementeret hele pakken i ARC protokollen.
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 15:57

Jeg har ikke modtaget noget. Men jeg kontaktede HD Fury og spurgte dem om det pågældende produkt ville virke med Sonos Beam, svaret var nej, og at de ikke har nogle produkter som virker med Sonos Beam. Så jeg tænker at nyt TV næsten må være den eneste mulighed. Nogen der ved om jeg skal gøre noget særligt når jeg tilslutter chromecast til TV'et for at der er audio passthrough eller om et nyere TV automatisk kan håndtere det på eksterne enheder?
Din Chromecast bliver formodentlig overflødig på et nyt tv, da de allerede har de gængse streaming tjenester tilgængelige. 
Til top
Mdalhoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mdalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2021 kl. 09:26
jeg faldt i øvrigt over denne side som er meget hjælpsom ift. mit spørgsmål

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2021 kl. 10:49
Ret tydeligt at man skal op i et 2019 TV for at få surround passthrough. Kun Sony har været et år forud for de andre.
Til top
Mdalhoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mdalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2021 kl. 12:21
ja... nu har jeg bestilt et LG CX 
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu