recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround Sound Hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround Sound Hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kobra Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround Sound Hjælp
    Sendt: 22-August-2007 kl. 23:23
Hej.

Jeg er på udkig efter et godt surround sæt.

Det skal bruges til Xbox 360/Film.

Det skal være uden stand højtaller og lyden skal være i top.

Er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge, da jeg ikke har så meget tjek på det.

Budget ca. 7000kr.

Har kigget på dem her:

http://www.jvc.dk/product.php?id=TH-L1E&catid=100053

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?productGuid= 970115-0914&GroupGuid=2550&SelectedGroup=2550/

http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/da/dk/ consumer/home_entertainment_gr_dk_consumer/dvd_home_theater_ ca_dk_consumer/ce/_productId_HTS8100_12_DK_CONSUMER/SoundBar _DVD_Home_Theater+HTS8100_12?proxybuster=3EADT2ID0FSY5J0RMRE SHQFHKFSEKI5P



Nogen som kan hjælpe mig?????

Hvad ville i anbefale mig?










Til top
Kobra Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 22:19
Ingen der kan hjælpe?
Til top
Cosmo79Kramer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 22:30

Jeg har lige skiftet mit gamle Sony 5.1 ud med HTS8100 og det er både godt og skidt.

På den ene side, er billedet virkelig godt fra Philips'en - kører HDMI, men surround er bare ikke det samme ud af én højttaler. Det virker overraskende godt, men ikke i nærheden af 5.1. Designmæssigt er det også et skridt op ad stigen.

Så for at koge det ned; er du villig til at gå en smule på kompromis med lyden er det er godt valg, ellers skal du holde dig fra HTS8100 og vælge fem højttalere.

Bestiller du fra LCD.dk skal du slippe med 6.499,- ink. fragt.

Jeg valgte dog FONA'en lige overfor, hvor de gav 1.000,- i rabat uden større diskussion. Det var heldigt, da der var defekte kredsløb i den første jeg fik, hvilket medførte at subben ikke virkede, man ikke kunne skrue ned, mute eller skifte surround indstilling...

Til top
Kobra Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 22:53
Har godt nok også læst det med at HTS 8100 ikke er i nærheden af 5.1 da jeg endelig skal bruge mere lyd end billede.Så HTS 8100 er ude nu, stadig i tvivl hvilket sæt
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 23:13
Hvis du lige hæver niveauet en lille smule kan du få
DALI Concept 1
eller
DALI Elegance
Til top
Kobra Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 23:22
Tak for svaret:


Men hvor meget er disse 2 produkter bedre end fks JVC TH-L1 som jeg nævnte, som koster det halve af Dali?
Til top
taunus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 10:09
Væsentligt. Du kan ikke sammenligne de to sæt overhovedet. Du skal tage en tur ind til Hi-Fi-klubben og lytte på sættene. Så tror jeg ikke du er i tvivl længere.
Jeg ved godt, at det er 7.500 spir du skal lægge, men det er altså nogle gode penge givet ud.
... ovenover alting stråler Moder Sol... og ejer af et 42PV60E- nu UDEN Purple Snakes
Til top
Klausens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 10:53
Jeg har Logitech Z-5500 sættet... Og det er virkelig kanon lyd, sættet kan sagtens spille max uden at forvrænge, og hvis det ikke er højt nok, har det også overboost Der er rigtig mange indstillings muligheder, og kontrolenhden er kram... Sættet har jo mange tilslutningsmuligheder såsom: analog 5.1, Optisk, Coax og stereo indgang... Og det hele virker helt upåklageligt...

Lyden er meget skarp, og fungerer rigtig godt i film, hvor man får alle detaljerne med... DTS er fantastisk, og subben gør et rigtig godt stykke arbejde...

Jeg er meget tilfreds med mit sæt...

Her er en test, som jeg fandt: http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=3669#top
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 16:19

Hvis du kunne presse lidt flere penge ud, kunne du lave et rigtig fedt setup!..hvilket ville være brugt, udover receiveren!...Sættet ville bestå af følgende:

Onkyo 605

Dali 109

Dali 104

Også en eller anden Dali Center, hvad du nu kan finde!...

Receiveren kan du købe for 5K, mener jeg!..Du kan evt snakke med Christan fra CSN..Også dali'erne samlet for 2k (brugt)..Så ville du sparke rimelig godt!..

mvh Zirio

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu