|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Hvis Denon'en understøtter multichannel lyd over HDMI, så ja.
Men får at du kan udnytte og nyde glæden ved HD-lyd fuldt ud, skal du altså have et komplet 5.1 system. Redigeret af A_Nielsen - 01-Marts-2009 kl. 21:23 |
|
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Du kan spørge nede i Hifi klubben om den har mulig for multichannel lyd over HDMI. Det vil jo næsten være dumt og købe en ny forstærker, som hverken kan decode eller har mulighed for multichannel lyd over HDMI.
Redigeret af xcardman - 01-Marts-2009 kl. 21:37 |
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
Hej Despoint Dine ledninger fra højtalerne er jo nok dem mest alm. form for højtalerkabel i de små hjem i Danmark nemlig alm. 1,5 mm2 blød installationskabel som man kende det fra en forlængerledning..... Det virker helt fint men du kan godt får noget som er lidt bedre højtalerkabel med større kvadrat på kobbertråden samt lidt skærmning for ikke så mange penge pr. meter. Vedr. HD-Lyd må jeg desværre skuffe dig AVR-1908 kan ikke dekode HD-Lyd og da din PS3 desværre ikke kan sende lyden som bitstream kan kombinationen med AVR-1908 giver dig ikke få fuld udnyttelse af HD lyd ..Sorry Skal du have dekodning af HD lyd skal du jagte AVR-1909 (ny model) hvilket måske gør det svært at finde den til 2000,- så prøv og jagt ham der ville sælge en næsten ubrugt Onkyo 605 (gl. mode den kan nemlig dekode HD-Lydl) den blevet erstattet af en ny model som hedder 606 for noget tid siden, hvilket betyder du godt kan sige til sælger, at hans receiver er en ældre model For at få fuld glæde af HD-Lyd eller for den sags skyld suround lyd kræver det minimum 5 højtalere....Mit forslag brug dine Bose som front højtalere i første omgang og nyd den lyd forbedring du opnår ved en super fed stereolyd på dit nye fjernsyn......På de dage hvor du ikke knokler med at tjene penge eller lave lektier. Når der igen er lidt penge på kontoen kan du købe en fornuftig (1500-2000 kr) centerhøjtaler som står godt til dine Bose højtalerer.....Derefter kan du tænke på at få hængt et par mindre højtalere til bagvæggen på værelset, som måske ikke behøver at koster en formue....et godt bud på en julegave / fødseldagsgave til en god dreng fra far og mor Som afslutning kan du jo så købe en subwoffer til at skabe dybde i bassen...... Så alt i alt har xcardman ret når han skrev, at dit køb af en kanon 42" tommer fladskærm er starten på en hobby som kan kommer til, at koste dig mange penge men forhåbentlig også mange glade stunder foran fjensynet samme med drengene og ikke mindst pigerne PS: Som du kan se der meget tegnearbejde i photo shop før din tegning er komplet....Jeg kan endvidere anbefale dig, at læste denne artikel. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1687&zoneid=3 Du kan bare spørge løst i denne tråd som nævnt vil vi gerne give dig god råd og vejledning......held og lykke med jagten. Redigeret af Puma - 01-Marts-2009 kl. 23:22 |
|
![]() |
|
Despoint ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 281 |
![]() |
Uha en dejlig lang smører.
Noget jeg lige vil svare noget mere kvalificeret tilbage på når jeg efter skole i morgen har læst artiklen. Så det du forslår i priotering til at starte med er: 1. Onkyo 605 2. Centerhøjtaler 3. Baghøjtale 4. Subwoofer Men ja Bose højtalerne er ikke af nyeste dato, men spille op til dans kan de sku. Hvilke kabler skal jeg gå efter, hvis jeg skal have skiftet dem ud? Noget specielt jeg skal være obs på? Vedrørende mit budget, så tjener jeg godt og vel 2500dkr i måneden som ungarbejder i en lille dagli' brugs. Så har du lidt at sætte det op imod. |
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
Nu skal du huske at alle os andre også er starte i det små og dengang jeg var 15 år var det et godt brugt 21" sort/hvid fjernsyn på mit værelse Der er jo ingen der siger du skal være færdig med dit projekt inden for et år....der skal jo også være penge til at gå i byen med vennerne engang imellem ellers ender du jo som en "Hjemmebio nørd" Du kan rolig starte med dine Bose højtalere og den ledning som er på dem, såfremt de har den rette længde (ikke noget med samlemuffer osv.) "Rigtig" højtalerkabel købes billigst på nettet der er et bla. hos dette firma http://www.av-connection.dk/ hvor jeg normalt handler.
Redigeret af Puma - 01-Marts-2009 kl. 23:47 |
|
![]() |
|
Despoint ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 281 |
![]() |
Ha ha Bill Gates!
![]() Arg regner jeg heller ikke med at blive færdig på den her side af sommerferien. Arg det håber jeg så sandlig heller ikke jeg bliver, selvom det er en FED men dyr hobby ![]() ![]() Men det var receiver først ikke sandt og så lige så stille bygge det op 5.1? ![]() |
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Start med receiver - så en centerhøjtaler - en subwoofer - til sidst baghøjtalerne. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Despoint Ja du skal starte med en receiver og dine Bose højtalere som et stereo system til fjernsynet og selvfølgelig musik fra CD , MP3 og Radio osv..Derefter kan du køber center og bag og subwoofer samt måske et ekstra sæt souround hæjtalere sådan du i sidste ende med en helt 7.1 opsætning......og et værelse med højtalere på alle vægene Vedrørende dit spørgsmål om højtalerkabel skal du have fokus på tykkelse på selve kobber kernen det som i kabel verden hedder kvadrat mm. Det kabel du bruger har en kvadrat på 1,5 mm du kan med fordel skifte til noget på 3,5 - 4,0 mm.....Du kan købe denne type hos ovenstående leverandør for en 20,- pr. meter.... Som du kan se kan man få højtalerkabel til næsten en million :-) men det er altså ikke nødvendigt i forbindelse med dit setup.....Disse super kabler bruges når vi taler stor rør forstærker i 250.000 kr. klassen og højtalere på størrelse med et mindre legehus PS: Jeg var lige inde og checke PS3 den kan ret faktisk godt dekode HD-Lyd til et format som hedder PCM men jeg er lidt usikker på om AVR-1908 kan håndtere dette signal til det som hedder multichannel lyd som rent faktisk er tabsfri HD lyd.....med det kan Onkyo 605. Redigeret af Puma - 02-Marts-2009 kl. 10:19 |
|
![]() |
|
![]() |
En der kan be- eller afkræfte med sikkerhed at man ikke kan bruge Denon AVR 1908 til HD-lyd?
Det ville være en nem måde at spare 1000dkr på i såfald. ![]() Så lyden bliver ikke bedre ved jeg går ud og køber et par bedre højtalerkabler? Og tak for din store hjælp Puma ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Despoint Du var sørme heldig en Denon AVR-1908 kan godt håndtere multichannel signal.. Her er der et link fra Denon i USA hvor du kan læse hvilke specifikationer den har: http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3635.asp Vedrørende højtalerkabel må du ikke tro der en verden til forskel på dine nuværende og dem til 20 kr. pr. meter men bedre er de altså, specielt såfremt du alligevel skal ud og købe noget nyt kabel, hvilket selvfølgelig afhænger af om dine nuværende er lange nok.... PS: Blev du klogere af at læse artiklen om surround sound
|
|
![]() |
|
![]() |
It's my lucky day!!! Sparer 1000kr og smider krykkeren!!!!
![]() Ja, jeg har lige læst den. Super artikel der forklarer del, er dog glæd for jeg har hørt lidt efter i fysik timer, ellers var jeg blevet hurtigt af. ![]() Arg det ender nok med jeg skal have fat i et par nye så, vil umildbart gætte der mangler omkring 1,5-2m på begge. Noget andet er om jeg kan sætte mine Bose højtalere i mit 42PX80 uden at forbinde dem med en receiver? Og skal jeg evt. have noget til at samle TV'et og ender hvis det er? |
|
![]() |
|
![]() |
Som du dog kan spørge Nej! man kan ikke tilslutte et sæt Bose højtalere direkte til din 42PX80 det kræver en forstærker (receiver) men der jo indbygget højtalere i fjensynet så helt uden lyd er du jo ikke..... Men du et alm. stereoanlæg på dit værelse vil du sandsynligvis kunne bruge dette med et lydkabel mellem en lydudgang på fjensyn og en ledig lydindgang på dit stereoanlæg....hvilket vil give diig analog stereolyd altså ikke noget HD Lyd |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |